marcel
Legacy Member
Gewone tarmac helpt ook niet hoor.
Graveltraps zijn vervangen omdat F1 wagens nogal de neiging hadden gekregen om overkop te slaan (en te blijven tuimelen) als ze er zijdelings in terecht kwamen, terwijl ze door de platte bodems er eigenlijk over "ketsten" als ze rechtdoor gingen.
De theorie voor tarmac was dat ze bij zo'n zijdelingse schuiver genoeg snelheid zouden verliezen door frictie, en dat ze bij rechtdoor tenminste op de grond zouden blijven
Graveltraps zijn vervangen omdat F1 wagens nogal de neiging hadden gekregen om overkop te slaan (en te blijven tuimelen) als ze er zijdelings in terecht kwamen, terwijl ze door de platte bodems er eigenlijk over "ketsten" als ze rechtdoor gingen.
De theorie voor tarmac was dat ze bij zo'n zijdelingse schuiver genoeg snelheid zouden verliezen door frictie, en dat ze bij rechtdoor tenminste op de grond zouden blijven


