jeltex zei:
In 2017 en 2018 was de Ferrari (en dan heb ik het enkel over de wagen zelf) goed genoeg voor het WK, alleen hebben Vettel en ook het team genoeg steken laten vallen. Mercedes en Hamilton deden dat amper, dus daar zat het verschil.
Tot die flater qua ontwikelling in 2018 na dan natuurlijk. Dus 2018 is dan per definitie verloren. 2017, akkoord.
jeltex zei:
De Ferrari-seizoenen van Alonso zitten al iets verder in het geheugen, maar opvallende fouten zoals die van Vettel zijn me van Alonso toch niet bijgebleven. Veel meer dan RBR het vuur zo veel mogelijk aan de schenen leggen in 2010 en 2012 met een mindere Ferrari zat er toch niet in, en dat waren de beste Ferrari's die hij ter beschikking kreeg.
Het feit dat Alonso Ferrari zelf aan de kant schoof, en het bij Vettel andersom is, zegt eigenlijk voldoende waarom het bij Alonso wel geaccepteerd wordt.
Die 2012 Ferrari was ook heus zo slecht niet, maar dan verklaart men me al snel voor gek, Alonso is goed maar "Alonso is zo goed dat die een slechte auto 13/20 keer op het podium zet"-goed...., Vettel heeft ook gewoon 40-50 punten laten liggen zijnde Maleisië en Valencia. Soit, het is niet dat ik die discussie wil oprakelen.
Eigenlijk wel grappig nu ik het over Alonso heb. De vier grote kampioenen (Hamilton, Alonso, Kimi, Vettel) na Schumacher als het ware terug, allemaal bij een ander team, maar slechts 1 die effectief het podium kan halen.
Iets anders waar ik aan dacht en niet veel van vind, hoe zit het eigenlijk met rijders en wins voor verschillende teams. Prost, Fangio en Moss hebben allemaal voor 4 teams gewonnen denk ik?