Archief - FIA Formula 1/2/3 2020 - Winterstop

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

jeltex

Legacy Member
Dikke chansaar van een Stroll, en het dan nog niet kunnen afmaken ...

Nu, eerlijk is eerlijk, hij heeft me toch al positief verrast dit seizoen. Het verschil met Perez qua pace is niet gigantisch groot, terwijl dat vorig jaar toch wel zo was.
Aan de andere kant, hadden mannen als Stoffel en Vergne en weetikveelwie 4 jaar gekregen om zich in te werken i.p.v. 2, dan waren die misschien ook wel geraakt waar Stroll nu zit. Nu hij is in ieder geval niet traag meer, wat zonde was geweest in die wagen.

En zo dus 2 scoutsleiders en Sainz op het podium :p Dat we dat nog mogen meemaken in het Mercedes-tijdperk!


Edit: Stroll blijkt een halve Belg te zijn volgens Wikipedia. OMFG! Daar hoor je precies niemand iets over zeggen. Van Max wist ik het, maar die gedraagt zich dan ook zo oer-Hollands dat die echt voor niks anders kan doorgaan.

Hit Hard

Legacy Member
jeltex zei:
Edit: Stroll blijkt een halve Belg te zijn volgens Wikipedia. OMFG! Daar hoor je precies niemand iets over zeggen. Van Max wist ik het, maar die gedraagt zich dan ook zo oer-Hollands dat die echt voor niks anders kan doorgaan.
Norris is ook een halve Belg, maar ik vind nu niet dat Norris of Stroll zich ook maar een klein beetje Belgisch gedragen. Ze hebben buiten een moeder ook niets anders van België. Waarom iedereen Max als enige echte halve Belg beschouwt is omdat hij in België geboren en opgegroeid is. Objectief gezien is hij meer Belg dan Nederlander, maar als je hem 3 seconden bezig hoort snap je wel waarom hij officieel toch Nederlander is :p .

marcel

Legacy Member
jeltex zei:
Dikke chansaar van een Stroll, en het dan nog niet kunnen afmaken ...
kans was eigenlijk klein he. zat op de 2de plaats op de grid, van waar Bottas eerder ook al zo terugviel na de eerste start. daarna heeft hij eigenlijk dezelfde race gereden als Sainz. alleen zat Sainz er dan 3s voor te jagen op Gasly.
Edit: Stroll blijkt een halve Belg te zijn volgens Wikipedia. OMFG! Daar hoor je precies niemand iets over zeggen.

is hier nochtans al een paar keer vermeld geweest

Hit Hard zei:
Norris is ook een halve Belg, maar ik vind nu niet dat Norris of Stroll zich ook maar een klein beetje Belgisch gedragen. Ze hebben buiten een moeder ook niets anders van België. Waarom iedereen Max als enige echte halve Belg beschouwt is omdat hij in België geboren en opgegroeid is. Objectief gezien is hij meer Belg dan Nederlander, maar als je hem 3 seconden bezig hoort snap je wel waarom hij officieel toch Nederlander is :p .

Norris had vorige week toch zijn Vlaamse helm klaar liggen, maar heeft hem niet gebruikt omdat hij de verkeerde leeuw gebruikt had.

Mefke

Legacy Member
Ferrari gaat met speciale livery rijden om hun 1000e race te vieren. We weten allemaal hoe slecht dat bij Mercedes hun laatste speciale viering afgelopen is :rofl:

Verstuurd vanaf mijn GM1903 met Tapatalk

vloet

Legacy Member
Dat moment dat Gasly daar alleen op het podium bleef zitten was machtig. Ik vraag me af of hij dat met publiek ook had gedaan. Nu had hij de kans daar even helemaal op zichzelf te zijn en te reflecteren.

Aan de andere kant is het erg spijtig dat daar geen massa volk stond. Ik denk dat de meeste mensen daar even zot hadden geworden dan als er een Ferrari had gewonnen.

jeltex

Legacy Member
marcel zei:
kans was eigenlijk klein he. zat op de 2de plaats op de grid, van waar Bottas eerder ook al zo terugviel na de eerste start. daarna heeft hij eigenlijk dezelfde race gereden als Sainz. alleen zat Sainz er dan 3s voor te jagen op Gasly.

Die slechte starts zijn dan toch eerder toeval denk ik? Het is niet alsof die tweede startplek vervloekt is hé. Als er minder grip is, dan is dat voor die hele lijn het geval. Als de rijders op P4 en P6 wel goed wegkomen, dan kan je eerder stellen dat die op P2 zijn start zelf verneukt.

marcel zei:
is hier nochtans al een paar keer vermeld geweest

Ah zal niet opgelet hebben dan :)

Mefke zei:
Ferrari gaat met speciale livery rijden om hun 1000e race te vieren. We weten allemaal hoe slecht dat bij Mercedes hun laatste speciale viering afgelopen is :rofl:

Ik zou niet twijfelen en voor volledig zwart gaan moest ik hen zijn! Of blauw met een gele neus schijnt ook nog te werken op sommige circuits.

BuYcKi

Legacy Member
Bottas heeft al veel slechte starts gehad, hij zou er beter dringend op oefenen.. heeft Hamilton ook eens gedaan dacht ik.

marcel

Legacy Member
Snelste pitstop van de dag was voor... Giovinazzi. Veel tijd heeft hij er niet mee gewonnen...

100%

Legacy Member
Shaddix zei:
Ja Vettel, wat ne loser om zijn remschijf te laten fikken.

Ik zou Vettel altijd boven Stroll kiezen.

Ik zou Vettel vooral boven Perez verkiezen. Ik snap niet waarom die nog steeds zo hoog aangeschreven staat. Want veel meer dan dat hij heel spaarzaam met zijn banden is, heeft hij nu toch ook nog nie laten zien. In Stroll daarentegen zit toch iets meer dan ik had verwacht.

100%

Legacy Member
Mefke zei:
Ferrari gaat met speciale livery rijden om hun 1000e race te vieren. We weten allemaal hoe slecht dat bij Mercedes hun laatste speciale viering afgelopen is :rofl:

Verstuurd vanaf mijn GM1903 met Tapatalk

Ik zou voor zwart gaan, want meer dan een zwarte dag zal het niet worden. Rijden ze net hun 1000ste GP op één van hun eigen circuits, is het in de slechte auto die ze in jaren hebben gehad. Eigenlijk wel jammer.

RiCOManiaC

Legacy Member
100% zei:
Ik zou voor zwart gaan, want meer dan een zwarte dag zal het niet worden. Rijden ze net hun 1000ste GP op één van hun eigen circuits, is het in de slechte auto die ze in jaren hebben gehad. Eigenlijk wel jammer.
En gaat Hamilton wrs gewoon losjes winnen, tenzij er weer een plottwist in de race zou zijn.

Verstuurd vanaf mijn SM-A520F met Tapatalk

marcel

Legacy Member
Klopt wel... Alleen hebben zowel Gasly als Sainz (en Stroll ook, maar minder opvallend) wél geracet voor de zege. Wat je the usual trio nooit ziet doen.

jeltex

Legacy Member
100% zei:
Ik zou Vettel vooral boven Perez verkiezen. Ik snap niet waarom die nog steeds zo hoog aangeschreven staat. Want veel meer dan dat hij heel spaarzaam met zijn banden is, heeft hij nu toch ook nog nie laten zien. In Stroll daarentegen zit toch iets meer dan ik had verwacht.

Gekke logica. Perez heeft al bewezen in dezelfde wagen beter te zijn dan gevestigde waarde Hulkenberg en aankomend talent Ocon. Toegegeven, het verschil was vaak nipt, maar dat zijn toch aardige tegenstanders. Vorig jaar reed Perez Stroll helemaal zoek, en de enige reden dat Stroll er dit seizoen voorlopig voor staat, is omdat Perez 2 races miste door corona, en zijn team het voor hem om zeep hielp in Monza vorige week. Hij reed P4, maar verloor door een trage pitstop meerdere posities en kwam in verkeer terecht, terwijl Stroll door die rode vlag gewoon een podium cadeau kreeg. De punten zijn dus alles behalve respresentatief op dit moment.

Stroll is dit jaar duidelijk aan een beter seizoen bezig, maar dat mag stilaan ook wel na 3 jaar aanmodderen. Zullen eens zien waar hij op het einde van het seizoen staat t.o.v. Perez.

Perez lijkt me dus vooral de no brainer voor Racing Point voor volgend seizoen. Of dat zou hij toch gewoon moeten zijn als je kijkt naar de prestaties.

Met Vettel kan het beide kanten uit. Of hij vindt zijn tweede adem wanneer de druk van zijn schouders valt, of hij vindt de motivatie niet door de stap terug naar het middenveld en hij blijft aanmodderen. Dat lijkt mij dus een dure gok voor Racing Point, gezien hij toch een 4-voudig WK blijft en zeker niet voor niks daar zal komen rijden.

Creeping Death zei:
https://twitter.com/JackNichollsF1E/status/1303020243560861696

Eigenlijk was het na die herstart ook niet zo spectaculair. :)

Die tweet is ook nogal een voorbarige conclusie. Iedereen kon zien dat het zondag zeer moeilijk inhalen was, en alle auto's stonden op dezelfde strategie, dus op basis van dit ene voorbeeld reversed grids afschrijven slaat nergens op.

Waarom het dan weer zo moeilijk inhalen was op Monza is eigenlijk de vraag. De week ervoor op Spa vlogen ze er op het rechte stuk zo makkelijk voorbij dat het zelfs niet spannend was, en een week later krijgen we op een circuit met nog veel langere staights amper inhaalmogelijkheden ...

marcel

Legacy Member
de oorzaak is niet zo heel ver te zoeken...

1) op Spa hebben ze nog downforce op de achtervleugel zitten. op Monza nauwelijks of niets. DRS biedt daar amper een boost in snelheid.
2) engine modes zijn afgeschaft tussen beide GP's.

jeltex

Legacy Member
De opschriften en logo's vind ik nog wel "retro". Het kersenrood mss wat minder, maar het kan er wel mee door voor 1 GP.

En dat tegen een achtergrond van de Schumacher Ferrari's van 99 t.e.m. 2002 als ik me niet vergis. Bakken waar je wel zonder problemen races mee kon winnen! Dat is nog het meeste retro :p

marcel zei:
de oorzaak is niet zo heel ver te zoeken...

1) op Spa hebben ze nog downforce op de achtervleugel zitten. op Monza nauwelijks of niets. DRS biedt daar amper een boost in snelheid.
2) engine modes zijn afgeschaft tussen beide GP's.

Goed punt over de downforce, maar er is normaal toch ook nog zoiets als slipstream, waarvan je toch wel verwacht dat het effect heeft op zo'n lange straights?

Engine modes weet ik niet of dat zo'n impact heeft tijdens de race. Dacht dat die vooral in de quali gebezigd werden.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan