Archief - De grote snooker/biljart/pool thread

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Tyfius

Legacy Member
Ik denk dat je ook niet mag onderschatten dat Selby er een enorm druk programma op heeft zitten de afgelopen dagen. Ze hadden er het tijdens de uitzending op itv over dat hij aan 8 wedstrijden in 7 dagen zat. :crazy:

Los daarvan kan Brecel altijd van iedereen winnen, maar het moet mentaal mee zitten. Als je soms ziet hoe hoofdschuddend hij de tafel verlaat, ... Dat had hij gisteren veel minder.

makila

Legacy Member
Het is geen Hendry tijdperk meer waarbij de wereldtop bestaat uit 2 man en dat is het dan. De top is veel breder geworden.

Brecel won omdat hij snel klaar was met Trump en daardoor veel frisser was dan Selby. En wegens wat meeval in frame 4 met een respotted Black. Het verschil met vroeger is dat hij nadat Selby terugkwam van 5-2 tot 5-4 hij vroeger dan met 5-6 verloren zou hebben terwijl hij nu wel de kans afmaakt.

Geluk. Mentaal. Talent. Hard werken. Is the key natuurlijk.

----------------------------

John Higgins krijgt met 6-0 een pak rammel van O' Sullivan in de kwartfinales. Een gokje? Finale Brecel vs O' Sullivan. Winnaar: O' Sullivan.
Ik kan me altijd vergissen maar Ronny is voor mij de favoriet, nu dat Selby eruit ligt.

Solleke89

Legacy Member
Brecel_JonasRoosensBELGA-635x423.jpg

2012

Luca Brecel holds nerve to stun Mark Selby in reaching Champion of Champions semi-finals - Champion of Champions 2017-2018 - Snooker - Eurosport
2017.
Toch bizar.
(Kijk naar filmpje)

makila

Legacy Member
Ronny 0-2 achter maar daarna onder stoom was er geen houden meer aan. De eerste finalist is bekend. Tegenstander wordt Murphy of Brecel (Licht favoriet in zijn huidige vorm). En in de finale is Ronny de grote favoriet.

En inderdaad Brecel is erg veranderd op enkele jaren tijd. De stress om de top te bereiken mag je echt niet onderschatten. Ik denk dat die regelmatig met zijn hoofd tegen de muur geslagen heeft ..

Opvallend: Brecel speelt en stunt op Snooker Champion of Champions - Speelt dus effectief met een kapotte keu. Dit geeft toch ook aan dat het belang van een keu overschat wordt. Natuurlijk gaat een keu uit de lokale pub niet goed genoeg zijn, maar een iet of wat deftige keu is genoeg. 95 procent is het gewoon de snookerspeler die het moet doen.

Tyfius

Legacy Member
GETHEZ zei:
Waar geven ze brecel vs Murphy?

Eleven Sports zendt de itv beelden uit.

Jammer maar helaas, zijn spel was niet van hetzelfde niveau als de voorbije wedstrijden, en dat mag tegen een topper as Murphy natuurlijk niet gebeuren. De eerste paar frames waren wel goed, maar je zag al dat hij niets zou mogen laten liggen, en dat heeft hij net iets teveel gedaan.

makila

Legacy Member
Het is altijd very close tussen Murphy en Brecel. (Twee spelers die min of meer hetzelfde type zijn en van hetzelfde niveau eigenlijk)
Ditmaal was Murphy op het einde iets beter.

Tot nu toe wel een erg goed seizoen voor Brecel, veruit zijn beste tot nu toe.
Winst, HF en nu HF in een non ranking toernooi maar met de volledige wereldtop aanwezig.
(Dat je daartussen mindere prestaties hebt is normaal, dat heeft de ganse wereldtop ook voor, het niveau is de laatste jaren zo hoog dat je niet continue kan pieken)

Nu goed in de finale denk ik dat Ronny zowiezo gaat winnen. :) Al acht ik Murphy zeker niet kansloos. Het gevaar is dat Ronny net als Brecel voorkomt puur op talent,
dan wat te relaxed wordt en Murphy is dan juist een harde werker op terug te vechten als je hem de kansen laat.

PS. Brecel was dit toernooi nog beter in vorm, dan tijdens het toernooi dat hij won, vond ik persoonlijk. Maar toen was hij op niveau toen het echt moest. Nu had hij een dalletje op een slecht moment. Ik schat zijn prestatie dit toernooi dan ook HOGER in dan de prestaties van het toernooi dat hij won.

Trouwens commentaar van Brecel na verlies:
Ik speelde echt slecht vandaag. Ik wilde winnen. Maar vandaag was het gewoon niet goed en ik ben verschrikkelijk teleurgesteld, maar hier leer ik wel van.
Tov na verlies tijdens het WK vorig jaar:
Ach dit gebeurt, dit is een verliespartij zoals een ander. No big deal.

Het toont dat hij nu toch een betere ingesteldheid heeft.

AreVee

Legacy Member
WK driebanden overigens bezig en onze Belgen doen het daar uitstekend, Caudron in de kwartfinale nummer één en vorige wereldkampioen Sanchez uit Spanje geklopt. En ook Eddy Merckx (nee, niet de wielrenner) zit in de halve finale. 25% kans op nieuwe Belgische wereldtitel dus (iets dat toch minder en minder voorvalt). Ook de nummers 2 tot 4 uitgeschakeld.

Caudron tegen Zanetti nu (nummer 6 tegen nummer 5) en Merckx tegen Cam Ma uit Vietnam (nummer 11 tegen nummer 23).

Tof weetje: Een 50 jarige beroepsmilitair uit Mexico zowat uit het niks tot in de kwartfinale geraakt (waar hij verloor van een Vietnamees). :D

Pinkman

Legacy Member
Amai wat een laatste frame voor de break. Ronnie had het eigenlijk altijd moeten pakken maar dan toch nog twee dikke missers van beide heren op de laatste zwarte bal. Uiteindelijk pakt Murphy de voorsprong.

makila

Legacy Member
Pinkman zei:
Amai wat een laatste frame voor de break. Ronnie had het eigenlijk altijd moeten pakken maar dan toch nog twee dikke missers van beide heren op de laatste zwarte bal. Uiteindelijk pakt Murphy de voorsprong.
Ronny is een beetje slordig deze ochtendsessie (en net iets slordiger dan Murphy die ook zeker niet op zijn beste niveau aan het acteren was). Net zoals Brecel eigenlijk. Brecel wordt vaak bekritiseerd omdat hij het soms ineens weggeeft, maar Ronny is op dat gebied eigenlijk net hetzelfde.

Ja Ronny is (1 van) de beste allertijden en zeker (nog) niet te vergelijken met Brecel. Maar ze hebben datzelfde probleem ergens wel. Veel talent en soms gaat het bij die mannen zo vlotjes dat ze de concentratie verliezen. Talent alleen is niet genoeg, .. plaats het hoofd van bijvoorbeeld Selby op dat van Ronny en die was al 10x wereldkampioen geweest.

makila

Legacy Member
Unicum: voor het eerst Belgische finale op WK driebanden
Nice :):):)

En wanneer krijgt we die Belgische WK finale in het snooker :D

Ronny krijgt ondertussen gewoon slaag van Shaun. Verrassend. Maar Murphy kan natuurlijk ook wel een stukje snookeren.
Brecel had dit toernooi eigenlijk dus gewoon kunnen en misschien zelfs moeten winnen had hij gisteren zijn concentratie beter behouden. Maar goed dat is vijgen na pasen.

Pinkman

Legacy Member
Ronnie was bezig aan een comeback en had nog 1 bal nodig voor 9-9, vervolgens mij hij die en kan Murphy het simpel afwerken. Zonde, zonde, zonde.

Dat laatste frame van de middagsessie was voor mij wel het kantelpunt in de wedstrijd. Als het daar 4-5 werd voor Ronnie, denk ik dat hij deze partij gewoon wint.

AreVee

Legacy Member
Volledige Belgische finale op het WK driebanden gewonnen door Caudron :) . Wereldtitel nummer drie voor hem (in het driebanden).

Halve finale zowel Merckx (45-44) als Caudron (40-36) nipt gewonnen. In de finale was Caudron meerdere maatjes te groot voor Merckx (40-16).

makila

Legacy Member
Verkeerde reiskoffer stopt Brecel niet af op de Shanghai Masters
Brecel mag best wat meer persoonlijke spullen kwijtspelen. Elke keer zoiets gebeurd speelt hij op zijn best :D

Blijkbaar had hij dit erg laat door omdat ook het cijferslot identiek dezelfde code had als de code die Brecel had ingesteld op zijn koffer en de koffer ook als twee druppels water leek op zijn eigen koffer. :x

Mark Joyce is toch ook maar een vreemde speler. Kan heel goed spelen als hij zijn dagje heeft (zo klopte hij onlangs achtereenvolgens en met duidelijke cijfers McGill en Brecel, toch geen pannekoeken dit seizoen) maar op andere dagen is hij dan weer helemaal niets waard.

PS. Ik heb even de match op youtube bekeken. Brecel was vrij slordig en gewoon middelmatig. Maar meer was ook niet nodig want Stevens was echt heel heel slecht. Hij maakte echt niets klaar. Die 3de frame had hij altijd moeten winnen maar ook die geeft hij gewoon weg. En ja als het dan 3-0 wordt is het over en uit. Wat is er eigenlijk met hem gebeurd? Hij is in het verleden zo goed geweest en nu ???? ...

Dat gaf Brecel ook toe: 'Ik was gewoon ok. Maar Stevens heeft al beter gespeeld in het verleden.'

Stevens was mijn favoriet vroeger en het is gewoon pijnlijk om hem met 5-0 kansloos te zien verliezen tegen een Brecel die op hooguit 50 procent speelde. :(:(:(

AreVee

Legacy Member
Nieuwe kwartfinale voor Brecel. Toch aan een heel degelijk seizoen bezig, benieuwd of hij terug kan verrassen tegen Trump.

makila

Legacy Member
Ik dacht na zijn overwinning eerlijk gezegd dat hij snel zou terugvallen op zijn oude niveau en dat hij terug uit de top 16 zou vallen.

Maar dat is niet het geval. Hij verdedigt zijn plaats tss 10 en 16 met verve dit seizoen.

AreVee

Legacy Member
Trump moet gedacht hebben: Geen twee keer ze kleine Belg :p.

Nu goed Stevens en Dott kloppen onder meer dan heb je opnieuw een goed tornooi gespeeld. Weer een decider gewonnen ook.

makila

Legacy Member
Brecel had last van een schouder(blessure). Jammer. Maar toch weer een degelijk toernooi.

AreVee

Legacy Member
8-2 voorsprong voor Ronnie tegen Trump, als hij er echt zin in heeft blijft die toch van een andere planeet... .
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan