Archief - De grote snooker/biljart/pool thread

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

GETHEZ

Legacy Member
AreVee zei:
Gaat er bijna aan beginnen, rond 19:00 start tegen Chuan Leong uit Maleisië in principe een (heel) haalbare kaart.

Thx, waar kan je dat vinden?? Op de website van het toernooi alvast niet...

makila

Legacy Member
AreVee zei:
Gaat er bijna aan beginnen, rond 19:00 start tegen Chuan Leong uit Maleisië in principe een (heel) haalbare kaart.
Die gast is normaal toch nog een niveau minder dan Sam Craigie (Die als opkomend talent pech had om tegen Brecel uit te komen in de kwalificaties). Maar je weet natuurlijk nooit. De top is tegenwoordig erg breed en 1 mindere dag en je verliest tegen quasi iedereen :)
Vorig jaar verloor Brecel nog tegen deze relatief onbekende speler, dus ja .. alles kan!

makila

Legacy Member
Inderdaad je kan de match volgen live in Belgie of via flashscore :)

Brecel ondertussen 2-3 achter. Hij heeft natuurlijk al erg veel matchen gespeeld dit seizoen. Ik zie hem nog wel winnen vandaag maar misschien moet hij wat rust nemen na dit toernooi.

Ongelooflijk maar waar. Daar is Brecel weer met winst in de decider. En ditmaal voor eigen volk.
9/9 dit seizoen, hij gaat voor een wereldrecord winst in deciders of zo ??? :p

Lievro

Legacy Member
Dit was niet goed, het licht ging soms volledig uit. Nochtans goede potting en safetyspel. Tegen betere spelers krikt hij steeds zijn niveau op, hopelijk nu ook!

makila

Legacy Member
Lievro zei:
Dit was niet goed, het licht ging soms volledig uit. Nochtans goede potting en safetyspel. Tegen betere spelers krikt hij steeds zijn niveau op, hopelijk nu ook!
Ja hij speelt soms met te veel druk voor eigen volk denk ik. Anderzijds - wint hij dan toch weer die match. Het vertrouwen is er dan wel.

Volgende ronde tegen Chris Wakelin. Op papier alweer een haalbare kaart maar met Brecel weet je dus nooit.

AreVee

Legacy Member
Ben de match van Selby aan het bekijken , 4-1 winst, alle vier gewonnen frames van Selby kwamen er met een centurybreak :lol: .

En dat ene gemiste frame was hij ook op weg naar een century, één klein foutje (niet eens echt een fout) liet zijn break daar ophouden maar hij speelde toch wel echt bijzonder sterk :p .

makila

Legacy Member
Puur qua talent is O'Sullivan beter. Maar globaal genomen vind ik Selby de beste snookerspeler van de nog actieve spelers.

Als hij echt top is zie ik niet in wie hem klopt. Ding misschien ...

Zoals eerder gezegd zijn dat ook mijn 2 favorieten voor het WK.

GETHEZ

Legacy Member
1-0 mooi
Pfff diene ref zo achter de spelers hunne rug staan te daggeren...

makila

Legacy Member
GETHEZ zei:
2-0 ondertussen ... hij is alvast beter gestart dan gisteren .. ik gok vandaag op een éénvoudige overwinning. En daarna begint het echte werk pas ;)

Als je ziet welke gat Brecel heeft tov diegene die 16de staat op de voorlopige jaarranglijst (Brecel staat momenteel zelfs 1ste op die ranglijst), dan zou ik durven beweren dat tenzij hij vanaf nu al zijn matchen verliest, dat hij toch echt voor 99 procent zeker zich zal kwalificeren voor de Masters.

Dat zou toch een mooie bekroning zijn voor een deftig eerste seizoenshelft dit jaar ;)

Ik denk trouwens dat Selby in zijn huidige vorm de meeste kans heeft om de European Masters te winnen. (Brecel zie ik alvast niet als winnaar uit de bus komen, zijn allerbeste vorm is toch afwezig. Maar hij heeft wel een goede loting dus hij zou toch nog minstens een paar rondjes verder moeten geraken)

Higgins trouwens een pak slaag gekregen van Davis. Die laatste speelt de laatste tijd ook erg goed. Een verdiende overwinning.

GETHEZ

Legacy Member
makila zei:
Als je ziet welke gat Brecel heeft tov diegene die 16de staat op de voorlopige jaarranglijst (Brecel staat momenteel zelfs 1ste op die ranglijst), dan zou ik durven beweren dat tenzij hij vanaf nu al zijn matchen verliest, dat hij toch echt voor 99 procent zeker zich zal kwalificeren voor de Masters.

Dat zou toch een mooie bekroning zijn voor een deftig eerste seizoenshelft dit jaar ;)

Ik denk trouwens dat Selby in zijn huidige vorm de meeste kans heeft om de European Masters te winnen.

Ik gok ook wel selby, zjn back to back centuries...

makila

Legacy Member
GETHEZ zei:
Ik ben nog niet zo zeker dat het een easy win wordt vanavond ze
We shall see. Als hij vandaag wint, dan is het in de volgende ronde tegen ex-wereldkampioen Dott of ex-wereldkampioen Bingham. En als hij ook die ronde wint dan is het vermoedelijk tegen (3-voudig wereldkampioen) Selby. Dus de gemakkelijk matchen zijn nu zowiezo voorbij hé :)

Maar goed, voor die matchen daar doe je het ook voor natuurlijk!

GETHEZ

Legacy Member
makila zei:
We shall see. Als hij vandaag wint, dan is het in de volgende ronde tegen ex-wereldkampioen Dott of ex-wereldkampioen Bingham. En als hij ook die ronde wint dan is het vermoedelijk tegen Selby. Dus de gemakkelijk matchen zijn nu zowiezo voorbij hé :)

maar goed, voor die matchen daar doe je het ook voor natuurlijk!

Blijft het format bo7 volgende ronden?

makila

Legacy Member
GETHEZ zei:
Blijft het format bo7 volgende ronden?
Tot de halve finales. Dan is het best of 11 en de finale is best of 17.

Ziet er nu wel goed uit. 3-1 voor. Nu AUB niet in slaap vallen (Het zou niet de eerste keer zijn dit seizoen dat hij bij 3-1 plots te veel gaat relaxen)
en het eens sneller afmaken dan in de decider hé ...

Frustrerend 5de frame dat maar bleef duren. Maar Brecel wint het uiteindelijk. 4-1.
Ik zag vandaag een betere Brecel dan gisteren. Toch redelijk wat 50+ breaks.

Nu het echte werk :)

makila

Legacy Member
Selby in problemen, verrassend 2-1 achter en 62-0 achter en lijkt dan tegen een 3-1 achterstand aan te kijken. Maar dan zie je waarom hij nummer 1 is. Hij krijgt dan één kans en speelt dan de tafel volledig leeg tot aan de zwarte bal. Break van 68 en 2-2.

Selby nu wel 3-2 achter tegen een erg sterk spelende Lyu Haotian. Ik ken die gast niet maar hij is amper 19 ..

GETHEZ

Legacy Member
Ik schakel nu pas in...

Zal wel niet slecht zijn als ge 3 2 voor staat vs selby

Djeez zeg , moest ik spelen ik zou ambetant komen van die refs....

Dakkoord ze moeten alles gezien hebben, maar zo dichtbij staan...

Hij kan hem bijna droog in de kakker nemen van daar... :unsure: :p

AreVee

Legacy Member
GETHEZ zei:
Ik schakel nu pas in...
Djeez zeg , moest ik spelen ik zou ambetant komen van die refs....

Dakkoord ze moeten alles gezien hebben, maar zo dichtbij staan...

Hij kan hem bijna droog in de kakker nemen van daar... :unsure: :p

:D . Was me ook al opgevallen ja :p .

Zijn dat eigenlijk internationale refs die de hele tour afgaan of gewoon lokale personen? Heb de indruk dat ze met scheidsrechters afkomen deze week die ik nog niet eerder gezien heb (en die toch ook al wel wat keren wanneer ze ballen opnieuw moeten plaatsen bij een snooker er redelijk wat naast zitten).

makila

Legacy Member
Eigenlijk wel jammer dat dat 19 jarig broekventje Selby net niet kon uitschakelen.

Het is een enorm talent als ik zijn historiek nalees maar hij is tot nu toe nog niet echt kunnen doorbreken. En nu dat ie uiteindelijk toch nog verloor gaat morgen niemand hem nog herinneren.

We hebben altijd nood aan nieuwe namen in het snooker.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan