Archief - De grote snooker/biljart/pool thread

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

makila

Legacy Member
Brecel ondertussen naar de kwartfinale. Hij won ook vandaag zijn match. Nu waarschijnlijk tegen O'Sullivan.

makila

Legacy Member
St0wned zei:
WAT.EEN.COMEBACK van The Bullet tegen The Rocket :D
Misschien wel de belangrijkste psychologische zege van Brecel tot nu toe. Sterk!
Met de rug tegen de muur, twee centuries scoren (Waarvan we er meestal veel te weinig zien van Brecel trouwens) en erop en erover.

Als Brecel het toernooi wint (Dat verwacht ik wel niet maar who knows), dan komt hij de top-16 van de wereld binnen. Momenteel stijgt hij lichtjes naar plaats 25.

Ik moet wel zeggen dat laatste frame was scrappy. Beiden maakten fouten en O Sullivan had dit laatste frame gewoon moeten winnen en mist dan een gemakkelijke bruine.

AreVee

Legacy Member
Ben benieuwd heeft nu met Hang een gigantische kans op het halen van de finale. Maar t zou niet voor het eerst zijn dat hij het net dan laat afweten.

Nu goed, overwinning tegen The Rocket is altijd erg knap natuurlijk alleen heb ik het geloof in een echte topcarrière ondertussen toch wel wat verloren bij Brecel.

makila

Legacy Member
AreVee zei:
alleen heb ik het geloof in een echte topcarrière ondertussen toch wel wat verloren bij Brecel.
Het kan nog maar dan moet hij kansen als deze wel grijpen en omkunnen met de status van favoriet. Wint hij in de HF dan staat hij meteen op een zucht van de top-16 (Wat toch de wereldtop is). Verliest hij dan is het (al)weer de (zoveelste) gemiste kans.

Het scheelt bij Brecel maar een half procentje meer tov de wereldtop en het is een beetje voorbarig om nu al te zeggen dat hij geen topper kan worden. Een Hendry of O'Sullivan wordt hij natuurlijk niet meer. Maar top-16 --> 1 keertje eens niet falen en dan zit hij daar toch in hoor ..

makila

Legacy Member
Brecel heeft 9 van zijn laatste 10 matchen nu toch gewonnen. Hij verloor enkel tegen Williams. (Geen oneer) En won oa van Murphy en O'Sullivan. Ik ben benieuwd of hij de finale kan halen.

DogFacedGod

Legacy Member
AreVee zei:
Ben benieuwd heeft nu met Hang een gigantische kans op het halen van de finale. Maar t zou niet voor het eerst zijn dat hij het net dan laat afweten.

Nu goed, overwinning tegen The Rocket is altijd erg knap natuurlijk alleen heb ik het geloof in een echte topcarrière ondertussen toch wel wat verloren bij Brecel.

Hij is nog altijd jong voor een snookeraar. Meeste toppers zijn in hun 30 terwijl hij nog altijd maar 22 is. jaren genoeg voor nog progressie te maken zolang de goesting en discipline er blijft.

AreVee

Legacy Member
Klopt zeker alleen was Brecel op zijn 18de ofzo nagenoeg evengoed als hij nu is (al is dit wel een nieuwe stap nu ja hopelijk kan hij er een vervolg aan breien) ik ben benieuwd in ieder geval, wat je zegt klopt zeker hij heeft nog altijd heel erg veel tijd.

makila

Legacy Member
Hang Li had vandaag trouwens moeten winnen. Hij heeft Brecel uit zijn spel kunnen halen en bij 5-5 had hij het eigenlijk moeten afmaken. Maar onder druk (thuistoernooi, unieke kans op de finale) mist ie dan en die kans liet Brecel niet meer liggen.

Maw Brecel toch een beetje geluk (al heeft hij het natuurlijk wel afgemaakt), maar wel een belangrijke overwinning voor zijn ranking. Hij was gestaag gestegen naar +- plaats 30 en is daar toch 2 seizoenen wat blijven hangen rond die plaats. Nu komt hij evenwel de top-20 binnen.

Ter info, Brecel staat na 2 toernooien (De finale maakt niet uit), zelfs voorlopig 1ste op de jaarranking. :D Hopelijk kan hij verder gaan op dit elan.

ganz

Legacy Member
Voor wie het vergeten is: nu op Eurosport te volgen.

Brecel al wat kansjes gemist trouwens, terecht achter.

borgus

Legacy Member
ganz zei:
Voor wie het vergeten is: nu op Eurosport te volgen.

Brecel al wat kansjes gemist trouwens, terecht achter.

En nu terecht voor. Dat is zo leuk aan snooker, de uitslag liegt niet vaak. Wie het best speelt haalt het ook gewoon. Maakt zelf wel degelijk wat positie foutjes, maar hij straft de fouten van Murphy wel hard af.

Soler

Legacy Member
borgus zei:
En nu terecht voor. Dat is zo leuk aan snooker, de uitslag liegt niet vaak. Wie het best speelt haalt het ook gewoon. Maakt zelf wel degelijk wat positie foutjes, maar hij straft de fouten van Murphy wel hard af.
Gewonnen ! Nu wel hopen op de bevestiging.

makila

Legacy Member
Heu neen. De eerste sessie is nog maar afgelopen.
Het gaat om een best of 19 frames. De eerste die 10 frames wint, wint de match.

Murphy heeft dus nog 6 frames nodig. Brecel heeft voldoende aan 5 frames.

Soler

Legacy Member
makila zei:
Heu neen. De eerste sessie is nog maar afgelopen.
Het gaat om een best of 19 frames. De eerste die 10 frames wint, wint de match.

Murphy heeft dus nog 6 frames nodig. Brecel heeft voldoende aan 5 frames.
Foutje ! Idd, ik zit met mijn hoofd in een best of 10.

AreVee

Legacy Member
Ik hoop van harte dat hij wint maar ik vind het niveau toch érg matig. Die clearance was best ok, maar ze hadden dat frame allebei al wel keer of drie kunnen (misschien wel moeten) afmaken.

Edit: Nu ook weer: Scrappy frame, goed Brecel krijgt dan toch nog een kans en nog een kans, lijkt het dan eenvoudig naar zich toe te trekken, heeft dan meer punten voorsprong dan er op tafel liggen maar maar "net" meer, en dan zo super nonchalant die roze erin willen spelen en missen, ffs speel toch gewoon rustig die roze en dan is de kans al een heel stuk kleiner dat Murphy zelfs nog maar terug aan tafel komt als Brecel zou missen daarna.

Edit 2: Ziet er nu wel erg goed uit maar om nu te zeggen dat ik een wereldkampioen in wording heb zien spelen vandaag? Nee naar mijn mening nog verre van.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan