Brecel zal ook aanwezig zijn op de China Open, na winst in de kwalificaties. Hij won nog relatief gemakkelijk (Na 0-1 achter gestaan te hebben) met 5-1 tegen Zhang Anda.
Zhang Anda is net als Luca een groot talent, maar is daarna eveneens blijven hangen. En in tegenstelling tot Brecel lijkt hij niet te kunnen doorbreken. Jammer.
Belangrijke zege voor Brecel, want hij wil natuurlijk in de top-32 blijven tot aan het WK. Dan kan hij in de kwalificaties namelijk niet uitkomen tegen een andere speler uit die top-32 en zal hij op papier minder goede tegenstanders loten.
Volgende week speelt hij normaal gezien de Welsh Open. Daar pakt hij ook best wat puntjes
--------------------------------
Brecel ondertussen zich geplaatst voor de halve finales van het het non ranking event - World Snooker Shoot Out. Niet het hoogst aangeschreven toernooi (slechts 1 frame per match = beetje een lotterij wie wint) en geen punten te verdienen, maar hij is toch alweer op dreef. Update: Swail dicht bij finale, maar mist dan de pot onder tijdsdruk. Tijd om. Brecel naar de finale.
Haha,
finale tussen Brecel (BE) - Hull (FIN). Prachtig toch?

Een finale tussen 2 Europeanen van het vaste land. Ook al is het geen rankingtoernooi, het is wel leuk voor de snookersport.
Edit. Brecel verliest ook zijn tweede finale op rij. Jammer maar wel leuk toernooi
