Archief - De grote snooker/biljart/pool thread

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

makila

Legacy Member
Leuk toernooi met alle toppers. Telt wel niet mee voor de wereldranglijst.
En Ronny blijft trouwens mijn favoriete speler. Was gisteren alweer outstanding. :)

En sommige van die negatieve commentaren in de media (oa HLN) op Brecel na zijn 147 break . Zucht! Het is zoals hierboven gemeld GEEN rankingtoernooi. Hoe kan je dan negatieve commentaar posten? Het enige leuke is gewoon de break an sich. Dqt is gewoon genieten en of hij nu verlies of wint maakt in dit toernooi toch geen moer uit? (Tenzij wat vertrouwen opdoen)

De wereldtop is hier, om een beetje plezier te maken, een biertje te drinken en wat bij te praten. En that is it.

-------------

Marco Fu admits fears for his future in snooker after laser surgery to fix vision in left eye | South China Morning Post

Fu is automatisch gekwalificeerd voor het WK, maar zal quasi zeker niet aantreden. Hopelijk herstelt hij voorspoedig!

-------------------------------------------------------------------

Iemand Brecel zien spelen op de China Open? Man man man, wat een ongelooflijke amateuristische missers. Ongelooflijk dat iemand een week geleden, een 147 break kan maken (Dat hij daarna geen match meer won maakt weinig uit vermits het geen rankingtoernooi is) en dan op de China Open speelt als een echte mongool. Dat hij maar met 6-4 verliest is omdat de tegenstander ook maar zwakjes was. Tegen een betere tegenstander was het 6-0 verlies geweest (nu 6-4).

Brecel acteert op mentaal vlak erg zwak dit jaar. Misschien tijd voor een nieuwe coach?

Het WK? Als hij wiet smoort voor de match en 10 glazen bier drinkt, dan haalt hij misschien de tweede ronde, nuchter haalt ie het niet :D

---------------------------------------------------------------------

Worst case zakt Brecel na de China Open, naar plaats 15 voor de Crucibel ranking. De top-16 van die ranking, hoeft geen Q te spelen , dus hij is wel 100 procent zeker geplaatst voor het WK en hoeft dus voor het eerst in zijn carriere, geen voorrondes te spelen. Maar dat is het enige positieve.
Provisional Crucible Rankings 2017/2018

Ronny had precies ook nog last van de jetlag, hij speelde ook niet goed, maar hij maakt wel nog snel even een 147 break, die 50000 ponden interesseerden hem zo te zien wel :) Maar goed die heeft al wel 5 toernooien gewonnen en die mag ook wel eens rusten ..

AreVee

Legacy Member
Stukken gezien en effectief was mager van allebei maar vooral van Brecel vaak gewoon ronduit zwak.

Het laatste frame zegt eigenlijk alles, daar heeft hij in één frame tijd vier-vijf kansen gehad (ok niet allemaal even makkelijk) om het frame te pakken maar elke keer een misser. Dan komt hij nog relatief goed terug met een snooker waardoor hij een respotted black kan afdwingen maar dan speelt hij het klaar om met twee ballen op tafel zijn witte er los in te spelen. Mentaal en qua concentratie effectief zwak.

Fransz

Legacy Member
Ik kan een nieuwe Peradon & Fletcher classic aankopen voor €115. Is dit een goede cue / goede prijs?
Ik snooker al jaaaaren met de stokken die aanwezig zijn en nu wil ik eens mijn eigen cue hebben :)

makila

Legacy Member
Selby leidt het klassement voor de Crucible, voor O'Sullivan. Brecel eindigt 13de in die ranking. Ryan Day is de eerste afvaller maar ik vermoed omdat Fu forfait geeft dat die laatste plaats naar Day gaat dan? Hij was uitstekend in vorm de laatste weken dus hij zou zijn plaats zeker en vast verdienen!

Nummers 18 en lager moeten de kwalificaties spelen ..

Fransz zei:
Ik kan een nieuwe Peradon & Fletcher classic aankopen voor €115. Is dit een goede cue / goede prijs?
Ik snooker al jaaaaren met de stokken die aanwezig zijn en nu wil ik eens mijn eigen cue hebben :)
Jammer genoeg geen idee ..

Ik speel wel af en toe zelf snooker maar niet in die mate dat ik een eigen stok zou aankopen.

Vroeger heb ik heel veel snooker gespeelt maar ik was er erg slecht in :)
Mijn beste break was 30 of zo ..

makila

Legacy Member
Ronny is misschien de beste snookerspeler maar Selby is mentaal misschien wel de sterkste. Eigenlijk volledig de tegenpool van bijvoorbeeld een Brecel. Hij speelt een zwak seizoen maar het WK komt eraan en hij is plots in topvorm.

Selby maakte een enorm sterke indruk op de China Open en wint dan ook het toernooi.

Tah_b00nz0r

Legacy Member
Loting voor het WK is een meevaller in ronde 1 voor Brecel. 2e ronde wsl tegen Trump. Ben benieuwd... China open was alleszins geen succes

makila

Legacy Member
Een meevaller? Ja maar met het niveau dat hij heeft de laatste weken is het gewoon exit Brecel in ronde 1. Amen.

Al verwacht ik dat hij tot ronde 2 geraakt. Het WK zal hem wel motiveren.

Tah_b00nz0r

Legacy Member
Ik hoop het idd :D zen instagram story toont wel een zekere trots dus hij zal er wel zin in hebben zeker ^^

AreVee

Legacy Member
Het is nog vroeg (best of 19) maar Selby 4-0 achter tegen Perry is toch al verrassend :) .

(En ook Fu staat achter momenteel).

Pinkman

Legacy Member
Wat is dat met Selby dit jaar zeg :wtf: Ik had gedacht dat hij op dit WK alle twijfels ging weg snookeren, maar dit is alvast een grote stap in de verkeerde richting.

makila

Legacy Member
Selby staat 2-7 achter. O' Sullivan stond 0-4 achter (Ondertussen wel sterk terug gekomen tot 3-4). Wat is me dat allemaal zeg? Allebei erg zwak spelend. Ronny heeft er precies niet veel zin in en heeft weer zijn kuren zeker? Fu staat ook achter, maar die laatste heeft een excuus, ik vind het erg verrassend dat hij toch nog op dit WK speelt zonder enig matchritme.

Vreemde start van het WK, maar zo zie je dat de top dicht tegen elkaar ligt en 1 mindere dag en er wordt letterlijk kipkap van je gemaakt op dit niveau.

Pinkman zei:
Wat is dat met Selby dit jaar zeg :wtf: Ik had gedacht dat hij op dit WK alle twijfels ging weg snookeren, maar dit is alvast een grote stap in de verkeerde richting.
Hij won nochtans de China Open vorige week. Hij is dit seizoen erg wisselvallig. Soms briljant, soms gewoon slecht.

Tah_b00nz0r

Legacy Member
Veel verrassingen idd op de eerste dag. Selby naar huis, o’sullivan op achterstand... dacht ook dat selby richting WK ging toppen na zen win op china open, blijkbaar dus niet. Benieuwd wat ronnie morgen nog forceert...

Misschien kan kyrie nog wel eens voor een stunt zorgen ;-) of brecel, wie weet ^^

makila

Legacy Member
Tah_b00nz0r zei:
Veel verrassingen idd op de eerste dag. Selby naar huis, o’sullivan op achterstand... dacht ook dat selby richting WK ging toppen na zen win op china open, blijkbaar dus niet. Benieuwd wat ronnie morgen nog forceert...

Misschien kan kyrie nog wel eens voor een stunt zorgen ;-) of brecel, wie weet ^^
Ik ben zeggen. OK Brecel is mentaal bij de zwaksten maar als je soms de negatieve commentaren leest op HLN. Nu Selby verloren heeft , geen ze nu ook zeggen dat Selby ne looser is? :)
Snooker is mentaal misschien wel de zwaarste sport en er zijn 100 spelers die het talent hebben voor de top-16 maar daar nooit geraken.

Een gevaarlijke outsider voor de titel en iemand die zich veel heeft weggestoken maar daardoor erg fris is en echt wel goed, is trouwens Ding Junhui.

------------------

Ronny blijft toch een geval apart. Gisteren absoluut een offday, 0-4 en 3-6 achter en een potting percentage van 89%, maar vandaag was het weer de oude Ronny op niveau. Met een potting percentage van 96% erop en erover. 10-7 winst. :scream:

Soms lijkt het alsof hij gewoon de uitdaging nodig heeft om pas onder stoom te komen ..

AreVee

Legacy Member
O'Sullivan tot 7-7 nooit op voorsprong gekomen in de match maar uiteindelijk 10-7 winst en dus door :) .

makila

Legacy Member
AreVee zei:
O'Sullivan tot 7-7 nooit op voorsprong gekomen in de match maar uiteindelijk 10-7 winst en dus door :) .
En hij was dan nog niet op zijn best. Op de English Open had hij tijdens 1 van zijn matchen een potting percentage van maar liefst 98%. :D

Had Ronny top geweest toen Hendry aan de top stond, dan had Hendry nooit 7x WK geweest. Ronny is qua talent gewoon veel beter. Maar het mentale aspect is ook belangrijk en soms laat hij het daar wel eens afweten. En ik wil geen afbreuk doen aan zijn 7 titels, maar Hendry - no offense- speelde in een tijd waar de concurrentie toch van een minder niveau was.

GETHEZ

Legacy Member
Say wut, ik wist dat het dit we ging beginnen, ik check de main grid en zie dat Selby er al uit ligt... Omfg...

Had ik echt ni verwacht, en dan nog tegen perry, die zal ook wel in een goede vorm zitten dan... Of heeft Selby het laten afweten dan? (heb de match ni gezien dus)

makila

Legacy Member
Een mix van beide. Selby had een potting percentage van onder 90 procent (wat voor een topper middelmatig is). Perry had 92 procent wat degelijk is. Ronny had bijvoorbeeld ook maar gemiddeld 92 procent (Vandaag 96, maar gisteren 89)

Perry was beter dan hij gemiddeld is, Selby slechter.

GETHEZ

Legacy Member
eurosport prutsers....

match is al bezig en ze zitten nog f'in commercials te draaien... :rofl:

Live in the arena, wa tonen ze?

Hawkins vs nobody...

OMFG, amateuristisch

EDIT :We gaan die match dus ni live kunnen zien :doh:
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan