Archief - Windows hangt smorgens vast

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

amdr

Legacy Member
Goedemorgen

Ik heb sinds kort een klein probleem, ik zal de situatie even schetsen.
Der zijn wel eens nachten dat ik in mijn bed kruip en mijn pc vergeet af te zetten, geen probleem, nu houd dat alles hier goe warm :D

Maar nu 's morgens. Ik beweeg men muis effe zodat men scherm uit zenne standby komt en windows komt boven. IK kan dan welgeteld 10s men muis bewegen voor heel men pc vasthangt voor een 5tal minuten.
Gewoon niks werkt dan, het numlock lampje nzo reageert niet, ...

En dan kzegget, na ong een 5 minuten hoort ge inees alles opspinnen en al de toetscombinaties & functietoetse die ik net had ingedrukt beginnen nu allemaal te reageren.

Wat is hier het probleem? Hier loop constant een virusscanner, elke week word er voor spyware gecheckt, ...


ALvast bedankt,
Tim

Exit

Legacy Member
gaat pc in stanby of slaapmodus na x-tijd?
of gewoon op screensaver/normale modus?

amdr

Legacy Member
Enkel het scherm wordt uitgezet, voor de rest blijft alles draaien.

Door men Asus moederbard werkt slaapstand (en computer afsluiten zonder de knop ingedrukt te houden) hier niet, die start zen eige gewoon opnieuw op.
Harde schijven nzo staan uitgeschakeld om in slaapstand te gaan dus die kunnen het probleem ook niet zijn.

Gurdt

Legacy Member
Misschien is uw virus-scanner zo ingesteld dat die op een bepaald uur/wanneer ge uit slaapstand komt (da kan) heel hard begint te zoeken enzo.
Da in combinatie met veel draaiende programma's/virusjes/een ietwat tragere pc kan wel als resultaat hebben dat die ff hangt ja :)

Kijk eens naar processen die bezig zijn (probeer dat te doen in die eerste 10 seconden of na het hangen, indien mogelijk), shortkey: CTRL+SHIFT+ESC

amdr

Legacy Member
De virusscanner: die staat gepland elke maandagnacht vanaf 1u snachts. En die stond nu toevallig vannacht volledig uitgeschakeld.

Ik wil idd ook wel zeggen dat hij het niet altijd heeft. Ik moet er "geluk" mee hebben. Soms kom ik thuis vant werk en begint die direct mooi mee te werken. De andere keer is het gelijk deze morgen.
Ik beweeg men muis, men scherm springt aan, ik kan pakt 10seconden mijn cursor bewegen op het scherm. En dan is het plots gedaan voor 5 à 10 minuten

ShPonGle

Legacy Member
lijkt hardware, er kan tijdelijk niet meer gereageerd worden op bepaalde interrupts.
bios updaten naar nieuwste versie zou ik eerst proberen.

RpR

Legacy Member
Brand het lampje nog van uw muis?
Kan je nog rechtsklikken?

amdr

Legacy Member
Ja alles brand nog, men numlock lampeke bv ook, maar het reageert ni. Ook als ik op die moment ctrl alt del doe gebeurt er niets. Pas als het terug in gang schiet komt dan alles erop waar ik op heb zitte ramme
En kheb de laatste versie blijkbaar van bios.

ShPonGle

Legacy Member
zitten er usb apparaten ingeplugd buiten tobo en mouse?

sneax

Legacy Member
zet hem vanaf nu elke keer in safe mode voor ge gaat slapen en als het niet meer gebeurd is het software, als hij het wel nog heeft stade wel nog gene stap verder

ik neem zowiezo aan dat ge laatste bios en drivers enzo hebt én een installatie van een standaard microsoft cd? (geen voorgeinstalleerde crap)

amdr

Legacy Member
Jaja gene lite crap ofzo, volledige windows 7. Der zitten geen usb apparaten ingeplugd al kan het wel eens zijn dat ik de G25 of G35 derin laat steken maar dat gaat het probleem nu ni geven.
Zal eens proberen in safemode te zetten, maar de laatste dage heeft hij het niet meer echt gehad :p
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan