Archief - welke versie downloade?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

fromalk

Legacy Member
Welke linux versie van fedora moet ik downen voor o mijn intel systeem? :help:

GuntherDW

Legacy Member
ik heb slackware linux en ben er heel tevreden van, da konnek ni zeggen van redhat-mandrake etc :p

Skratz

Legacy Member
Drydope zei:
Ubuntu is blijkbaar een beetje de standaard geworden nu maar er zijn weldegelijk nòg andere distro's. Echt waar!
wel ik ken fedora en ik ken ubuntu als desktop distributies en ubuntu is stukken beter dan fedora, en ik zeg dat dan ook.

gij daarintegen komt commentaar geven, maar ge stelt zelf niks voor. of bedoelt ge mischien dat een fedora met 4cd's die niet meer kan dan ubuntu het beste/makkelijkste systeem is.
Als ge ergens commentaar op hebt, moet ge ook met een alternatief komen.

Drydope

Legacy Member
Skratz zei:
wel ik ken fedora en ik ken ubuntu als desktop distributies en ubuntu is stukken beter dan fedora, en ik zeg dat dan ook.

gij daarintegen komt commentaar geven, maar ge stelt zelf niks voor. of bedoelt ge mischien dat een fedora met 4cd's die niet meer kan dan ubuntu het beste/makkelijkste systeem is.
Als ge ergens commentaar op hebt, moet ge ook met een alternatief komen.

Debian, waar ubuntu op gebaseerd is. Niet al te moeilijk en je leert er een pak meer mee.

Skratz

Legacy Member
debian, geweldig, maar desktop?
gij zet debian tegenover fedora?

thugangel

Legacy Member
kvond redhat ook eigelijk nix , mandrake viel dan wel weer mee ( ma was nog ni speciaal genoeg , aangezien k terug was overgeschakeld op windows ), ma ubuntu daartege :) windows staat bij mij allesinds niet meer op de hardeschijf :)... ( ben ma ne linux newbie btw ) ...

mvg lilpac

Drydope

Legacy Member
Skratz zei:
debian, geweldig, maar desktop?
gij zet debian tegenover fedora?

Tuurlijk, ik heb Debian hier maanden gehad als desktop terwijl ik Fedora gewoon crap vond.

Skratz

Legacy Member
debian is verschrikkelijk oud, en als ge naar unstable gaat, jah dan komt ge wel eens rare dingen tegen.
ik heb het voor gehad met debian, zeer tof als server, maar als desktop was het altijd maar achter de feiten aanlopen.
ik zet toch liever ubuntu tegenover fedora

Drydope

Legacy Member
Skratz zei:
debian is verschrikkelijk oud, en als ge naar unstable gaat, jah dan komt ge wel eens rare dingen tegen.
ik heb het voor gehad met debian, zeer tof als server, maar als desktop was het altijd maar achter de feiten aanlopen.
ik zet toch liever ubuntu tegenover fedora

Ik heb de netinstall iso afgehaald, daardoor de laatste packages op m'n systeem en vervolgens na de installatie de kernel geupdate. Worked like a charm en meer up-to-date dan gelijk welke distro met installatie cd's van >600meg.

Bubbling Zombie

Legacy Member
Skratz zei:
debian is verschrikkelijk oud, en als ge naar unstable gaat, jah dan komt ge wel eens rare dingen tegen.
ik heb het voor gehad met debian, zeer tof als server, maar als desktop was het altijd maar achter de feiten aanlopen.
ik zet toch liever ubuntu tegenover fedora

nja, maakt nie uit é. Die jonge wilt nu fedora, laat em dan fedora pakken. :p

waveshaper

Legacy Member
Ik gebruik ook fedora, daar is toch niets mis mee .. draait hier allemaal perfect en gebruik hem wel degelijk voor meer als gewoon desktop pc ... progge / server etc ..

Ik hem wel nooit debian geprobeert of iets anders, dus echt vergelijken kan ik niet .. maar kan moeilijk geloven dat andere distro's ZOVEEEL beter zouden zijn dan fedora of mandrake etc ..

Fujiwara

Legacy Member
Mensen vergeten ook precies hier gentoo te vermelden.
Dan hebde mogelijkheid tot laatste software altijd en is makkelijk alles te instaleren. (ja ge moet wel wa geduld hebben voorda alles gecompileerd is maar dan doet je cpu tenminste eens iets nuttigs van werk ;) )

dJeez

Legacy Member
Fedora Core 3 draait hier ook probleemloos, en 'k heb net m'n Creative Zen Touch via gnomad2 aan de praat gekregen (weliswaar na de nodige libs manueel gecompileerd te hebben aangezien 't boeltje eerst crashte :p). Alleen spijtig dat het hotplug script gnomad2 niet direct opstart bij het inpluggen van de usb kabel, maar soit, dat moet 'k misschien zelf eens bekijken nadat 'k weet hoe hotplug in elkaar zit.

Gentoo draait hier ook goed (op andere PC), maar de laatste tijd komen er nogal wat zaken in portage terecht die de rest breken (nu al 2x op 1 week tijd aan de hand gehad).

Drydope

Legacy Member
Fujiwara zei:
Mensen vergeten ook precies hier gentoo te vermelden.
Dan hebde mogelijkheid tot laatste software altijd en is makkelijk alles te instaleren. (ja ge moet wel wa geduld hebben voorda alles gecompileerd is maar dan doet je cpu tenminste eens iets nuttigs van werk ;) )

Hij wilt fedora installeren, dan moet ge niet afkomen met Gentoo hé.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan