Archief - Raar internet probleem

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

old_wayne

Legacy Member
er is iets raar met mijn internet, ik kan niet op het internet met WoW, IE en MSN, maar ik kan langs Firefox wel op het internet.
Weet iemand hoe dit komt?

Colagift

Legacy Member
old_wayne zei:
er is iets raar met mijn internet, ik kan niet op het internet met WoW, IE en MSN, maar ik kan langs Firefox wel op het internet.
Weet iemand hoe dit komt?

Zeker dat Firefox niet in Offline Modus draait? ga naar firefox > bestand > en kijken of er een vinkje staat bij Offline Modus

old_wayne

Legacy Member
nee, bij firefox werkt hert juist wél maar bij alle andere programma's niet.

old_wayne

Legacy Member
al gedaan, zelfs al uitgezet, maar maakt geen verschil

valies

Legacy Member
  • welke errormelding krijg je (altijd handig om te weten)?
  • have you tried turning it off and on again?
  • staat er een foutieve proxy aan in IE? Tools > Options > Connections > LAN settings
  • staat DNS aan? Start > Control Panel > Administrative Tools > Services > DNS "started"

old_wayne

Legacy Member
Bij msn krijg ik dit: "kan geen verbinding maken met de service. de oorzaak hiervan is mogelijk verkeerde proxy-of firewallinstellingen."

valies

Legacy Member
old_wayne zei:
Bij msn krijg ik dit: "kan geen verbinding maken met de service. de oorzaak hiervan is mogelijk verkeerde proxy-of firewallinstellingen."

Ga's kijken naar Internet Explorer > Tools > Options > Connections > LAN settings en check of er een proxy ingevuld staat, dit moet meestal leeg zijn (tenzij je een proxy server hebt, maar dat betwijfel ik?).

Voor nederlandse info: Proxy instellingen Vanaf aan "Ook via het configuratiescherm kun je bij de internet-instellingen komen. (dit kan handig zijn indien je ook (nog) gebruik maakt van een inbel-account) Klik op internet-opties voor het volgende scherm." mag je stoppen. Dus enkel die uitleg daarboven volgen om de proxy setting na te kijken en indien nodig af te vinken.

Exit

Legacy Member
ge moet daarom geen proxy hebben
als er proxy ingevuld is dan is dat meestal die van de provider.
(dient enkel om op sites die veel gebruikt worden van de proxy te halen ipv de server van de site zelf)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan