Archief - probleembje met de activation code

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

grey-turtle

Legacy Member
Ik ben in bezit van Windows 7 voor een tijdje, maar sinds een week ofzo krijg ik continu een melding dat mijn windows illegaal kan zijn en dat ik hem moet activeren. Ik heb mijn windows geactiveerd met een activation code die op de dvd-rom staat., maar windows weigert dat. De code is juist ingetypt, maar zou te veel gebruikt geweest zijn. Ik heb die code al 2 keer ingetypt. Mijn pa zegt dat deze code voor meerdere computers gebruikt kan worden.
Mijn vragen zijn als volgt:
1. Kan het gebeuren dat mijn windows op een zekere dag niet meer gaat werken?
2. Weet er iemand of ik te lang gewacht heb met de invoering van de code; maw. dat ik direct na de eerste waarschuwing de code geactiveerd moest hebben?
3. Wat is volgens jullie de beste legale methode om dat probleem op te lossen. Illegale methodes worden door de mods ( en niet door mij) bestraft.

enticore

Legacy Member
Het is heel simpel: 1 key per PC. Keys kunnen maar 1 keer gebruikt worden tenzij je op 1 of andere manier een MAK hebt verkregen. (wat ik ten zeerste betwijfel)

Dat gezegd zijnde, de beste LEGALE manier om dit op te lossen is een nieuwe licentie kopen voor de extra PC(s).

SpeedFreak.be

Legacy Member
Idd 1 key per pc of het moet al een family pack zijn (3pc's). Koop een 2e key dat is de boodschap. ;)

enticore

Legacy Member
Family pack was/is gewoon 3 keys aan een verminderde prijs, niet 1 key voor 3 PCs

Exit

Legacy Member
correctie nog

key's kunnen meermaals gebruikt worden MAAR slechts op 1 pc tegelijk!
en max 3x activeren voordat er telefonisch geactiveerd moet worden.

op meerdere pc's zetten is niet toegestaan en wordt adhv die activatie gecontroleerd
(er wordt van de pc hardware een nummer gegenereerd en die wordt gekoppeld aan de key, daarmee wordt gecontroleerd of deze op meer pc's staat)

yip, familiy pack is meerdere keys aan lagere prijs

raket-man

Legacy Member
hoi,

wat als je, je pc zo nu en dan uitbreid, delen veranderd.

bv.: ik heb nu een dual core van amd 2GB ram en een moederbord + GFX +wifi kaart + x-fi kaart een paar hardeschijven en een dvd-brander + een voeding. kort en bondig een zelf in één gestoken pctje.

Als ik mijn moederbord processor en ram der nu uitgooi om dit naar een quad core wijzig met 4gb ddr3 ram en een andere moederbord. de rest blijft hetzelfde Wat dan???????????

In kort wat beschouwd microsoft een andere pc. Welke onderdelen moet je vervangen om door microsoft als een illegaaltje beschouwd te worden.

Persoonlijk vindt ik dat ik een licentie koop voor mijn eigen persoon. Dus zolang ik mijn pc maar upgrade alles in dezelfde kast proppen dan zou ik dezelfde key kunnen blijven gebruiken. Maar zoiets kan microsoft toch nooit controlleren dus beschouwen ze dit als een illegale actie of niet?

mvg,

Raket

enticore

Legacy Member
Je kan je key 3x automatisch activeren in totaal. (dus 2x als je je hardware verandert)

Daarna kan je nog altijd telefonisch activeren.

Exit

Legacy Member
ander mobo is meestal beschouwd als andere pc.
videokaart enzo wordt wel toegelaten

tenzij teveel items tegelijk vervangen worden is er ook kans dat het aanzien wordt als andere pc en moet ge heractiveren

nope, ge kunt/moogt dat gerust doen, zolang er maar 1 key per pc is is er geen probleem.
zelfs totaal andere pc kopen is geen probleem om die key te hergebruiken, zolang die op de oude pc is gewist dan of niet mer gebruikt wordt
gaat er vooral over dat bij activeren/updaten die key gechecked wordt en als die meermaals verbindt vanaf andere pc wordt die melding gegeven.

raket-man

Legacy Member
probleem met moederbord vervangen is da ge u windows opnieuw zult moeten installeren. alléé dat verwacht ik toch al zou het eventueel niet moeten heb nog nooit geprobeerd begin dan meestal van een clean OS das plezantste.

thx for the info by the way

is er een verschil tussen retail versies en oem versies????????????????????????

Ik aanzie retail versies zoals games en andere software eigenlijk op meerdere pctjes kan een installatie staan maar, maar je kan/mag ze enkel op één moment gebruiken door één persoon.
Een dvd mag je infeiten ook over héél de wereld afspelen zolang je in familie kringen hiernaar kijkt

Oem das al echt pc gebonden. daarom deels de lagere prijs.

of maakt microsoft hier geen onderscheidt in kwa key reactivatie??????????

grey-turtle

Legacy Member
In mijn geval gaat het over de Windows entreprise versie. Mijn pa zegt dat ze deze versie op de scholen gebruiken en is verwonderd dat de key niet wilt werken.

enticore

Legacy Member
raket-man zei:
probleem met moederbord vervangen is da ge u windows opnieuw zult moeten installeren. alléé dat verwacht ik toch al zou het eventueel niet moeten heb nog nooit geprobeerd begin dan meestal van een clean OS das plezantste.

thx for the info by the way

is er een verschil tussen retail versies en oem versies????????????????????????

Ik aanzie retail versies zoals games en andere software eigenlijk op meerdere pctjes kan een installatie staan maar, maar je kan/mag ze enkel op één moment gebruiken door één persoon.
Een dvd mag je infeiten ook over héél de wereld afspelen zolang je in familie kringen hiernaar kijkt

Oem das al echt pc gebonden. daarom deels de lagere prijs.

of maakt microsoft hier geen onderscheidt in kwa key reactivatie??????????
OEM keys zijn technisch gezien hetzelfde als retail keys.
Echter, deze zijn normaal enkel beschikbaar voor systeembouwers. (as in, dell, HP, ...)
Deze mogen dus *normaal* niet in een retail kanaal verkocht worden.
Ik meen me echter wel te herinneren dat je een OEM key mag gebruiken als je zelf je PC hebt samengesteld, niet 100% zeker hiervan.

grey-turtle zei:
In mijn geval gaat het over de Windows entreprise versie. Mijn pa zegt dat ze deze versie op de scholen gebruiken en is verwonderd dat de key niet wilt werken.
Enterprise is enkel beschikbaar via volume licensing, en jij als eindgebruiker kan hier normaal niet aangeraken. 9/10 is dit al niet helemaal koosjer.
De MAK keys die hiervoor gebruikt worden hebben een beperkt aantal activaties, en de kans is dus groot dat die activatiecount opgebruikt is.

raket-man

Legacy Member
Als je bij winkels als forcom of tones een pc aankoopt of zelf een pc samenstelt kan je hierbij een oem versie van windows7 bekomen. Is gewoon wat goedkoper dan de retail versie. Maar zou dit dan in functionaliteit inboeten tegenover een retail versie ivm met upgraden van de pc.

Exit

Legacy Member
raket-man zei:
probleem met moederbord vervangen is da ge u windows opnieuw zult moeten installeren. alléé dat verwacht ik toch al zou het eventueel niet moeten heb nog nooit geprobeerd begin dan meestal van een clean OS das plezantste.

hangt van installatie tot installatie af.
bij de 1 geen probleem en alles werkt (na drivers nieuw mobo enzo te isntallen)
bij de ander BSOD van te grote wijzigingen en wel herinstalleren.

enticore

Legacy Member
raket-man zei:
Als je bij winkels als forcom of tones een pc aankoopt of zelf een pc samenstelt kan je hierbij een oem versie van windows7 bekomen. Is gewoon wat goedkoper dan de retail versie. Maar zou dit dan in functionaliteit inboeten tegenover een retail versie ivm met upgraden van de pc.
OEM is exact hetzelfde als retail.

SpeedFreak.be

Legacy Member
enticore zei:
OEM is exact hetzelfde als retail.

Idd de functionaliteit is hetzelfde alleen bij oem moet je kiezen voor een 32 of 64 bits versie en bij de retail zijn beide versies meegeleverd. :p

AeroFury

Legacy Member
Heb mijn pc toch al tientallen keren geformatteerd met dezelfde key. En ik meen mij zelfs te herinneren dat ik vroeger een legale key had die ik sharede met mijn neef. o_O

enticore

Legacy Member
AeroFury zei:
Heb mijn pc toch al tientallen keren geformatteerd met dezelfde key. En ik meen mij zelfs te herinneren dat ik vroeger een legale key had die ik sharede met mijn neef. o_O
En microsoft's activatiesysteem verandert door de loop van de jaren niet dan?

TiZon

Legacy Member
AeroFury zei:
Dat het nu niet altijd meer mogelijk is.

Wat wel kan is dat je een soort bedrijfslicentie hebt die je niet moet activeren, die kan je dan op een paar 100 PC's zetten, maar die zijn wel prijzig natuurlijk...
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan