Archief - probleem met router

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

TechnoGuardian

Legacy Member
ok ik heb dus een probleemke
ik heb dus een wireless router van merk belkin en via mijn laptop geraak ik op mijn gewone pc maar andersom nie :s snap er niks van

hoe moet ik da nu gaan oplossen iemand een raad voor mij?

heb een shared map op laptop maar daar kan ik ook nie aan
snap het probleem nie echt

Exit

Legacy Member
zien de beide pc's mekaar? welke windowsen? op elke pc is iets gedeeld?

TechnoGuardian

Legacy Member
mijn laptop ziet mijn gewone pc maar andersom nie
windows xp prof is besturingssysteem
mss een beveiliging ingesteld ofzo ma da betwijfel ik eigelijk

Exit

Legacy Member
pc1 kan niet op pc2, en ziet pc2 ook niet
pc2 kan wel op pc1, en ziet dus duidelijk pc1 ...

right?
zitten zelfde werkgroep (wrs wel, zelfde win ...)
firewalls ....

TechnoGuardian

Legacy Member
idd alles zelfde
ma vroeger geraakte ik daar wel op mits een paswoord natuurlijk want wil nie dat pappie op mijn laptop komt hé ;-) ma nu niemeer en ik heb geen instellingen veranderd :s

Exit

Legacy Member
firewalls afzetten, in uitvoeren \\pc2naam of \\pc2ip ...
pingen naar pc2 ...
statische of dynamische ip's?

TechnoGuardian

Legacy Member
ok dus nooit probs gehad :s altijd firewall gehad en nu geeft die firewall wel probs??? hoe kan dit???

ach ja da was dus het probleem

sorry voor de stomme vraag

i'm ashamed :doh:

TechnoGuardian

Legacy Member
nu lukt het ma hij vraagt geen passwoord meer

hoe krijg ik da nu terug dat die een passwoord vraagt om op mijn laptop te geraken????

TechnoGuardian

Legacy Member
ok probleem gevonden

hoe lomp van microsoft

als ge op beide pc's dezelfde username en password hebt kunde zonder problemen op die harde schijven gaan dan vraagt die geen username en password


microsoft aanklagen :rofl: :niceone:

Exit

Legacy Member
da is het makkelijke voor de meeste, zelfde pw/user
welke firewall hebt ge?
firewall eens slutien env terug starten kan veel helpen (za)

TechnoGuardian

Legacy Member
blackice firewall ma ik heb dus nooit da probleem gehad

nu moet ik gewoon mijn firewall afzetten en dan gaat da dus allemaal

Exit

Legacy Member
als ge ze terug aanzet werkt het niet meer?
eens kijken of er iets staat van netwerk, die worden meestal gescheiden, netwerk/internet, omdat beiden andere soorten van ip's gebruiken ...
of kunt ge bepaalde ip's 'rangen) invoeren te betrouwbaar zijn?)

TechnoGuardian

Legacy Member
ok uw laatste zin snap ik geen hol van zur :-)


ge bedoelt dak een range kan zette van ip's waar mijne tusse zou moeten liggen????

en die openstellen voor mijn firewall ofwa?

Exit

Legacy Member
jaa, doe ik hier ook (zone alarm) en daar voeg ik de range 192.168.1.0 tot 192.168.1.254 toe aan vertrouwde ip's, lan dus ...

TechnoGuardian

Legacy Member
ok ik kan 1 ip adres toevoegen aan trust list ma geen range dus ik kan nie zeggen van zoveel tot zoveel :s iemand mss ervaring hiermee? of zou ik een nieuwe topic beginne met firewall problem :p

Exit

Legacy Member
als ge aparte ip's kunt toevoegen, voeg dan die ip's van die pc's toe i nhet netwerk ...
router geeft telkens zelfde ip's aan de zelfde pc's .. anders vaste ip's en dan die toevoegen ... (is te testen)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan