Archief - md walkman prob

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Seek&Destroy

Legacy Member
ik heb dus een MD Walkman (dit type)
ik wil liedjes overzetten van mijn md speler naar mijn computer maar dit werkt niet, andersom werkt alles. Ik doe dit met bijgeleverd programma OpenMG Jukebox. Heeft er iemand een idee hoe ik dat wel kan doen, mss met een ander programma of zo, of een instelling die in mijn programma (OpenMG JUKEBOX) niet juist staat of zo?

king_wlv

Legacy Member
hoe doe je dat precies? Ik werk ook met dit programma, maar heb hier geen problemen mee :)

Seek&Destroy

Legacy Member
wat precies doen?

ik kan geen liedjes van md naar playlist zette

king_wlv

Legacy Member
Ok even wat dingen overlopen om te zien of je niks vergeet.
- zorg ervoor dat automatisch het bestandstype van de file word gekozen. (deze vraag wordt normaal gezien gesteld bij het openen van sonicstage)
- Vanonder in het menu options selecteren, en dan bij general: location to save recorded... instellen (pak de map muziek in mijn documenten ofzo)
- druk met de rechtermuisknop op devices/media en kies check in.
- daarna selecteer je al de file's die je van de minidisk wil halen.(met shift en control om er willekeurige uit te pikken) als je geen file's selecteerd zal hij er ook geen inchecken.

BELANGRIJK: Ik moet hier wel bijvermelden dat je de file's van je minidisk alleen terug kan zetten naar de ORGINELE pc waarvan de file's ook op de minidisk zijn gezet. Dit houd dus in dat je niet van iemand anders een minidisk kan lenen, en dan deze file's naar je eigen harddisk kan overzetten.

(als je bij de afzonderlijke nummer's op eigenschappen drukt, kan je daar bij user rights zien of het mogelijk is om de nummers op je eigen pc te zetten.

hopelijk ben je hiermee voortgeholpen.

Seek&Destroy

Legacy Member
ik heb een cassette overgepakt op md om die dan op pc te zetten.
dus ik kan die liedjes op md niet overzetten naar pc aangezien dit niet van een pc komt?

Seraph

Legacy Member
MD spelers zijn beveiligd. :)
Je kan enkel liedjes erop zetten, maar van md naar pc, stereo, etc... overzetten gaat niet.

Seek&Destroy

Legacy Member
kan je dat echt niet omzeilen die beveiliging?

kheb anders nog nooit gehoord dat er beveiliging opzit

Seek&Destroy

Legacy Member
dus dit staat nu op md, ik kan dit nooit op cd krijgen? weird, maar van king werkte het toch blijkbaar

Seek&Destroy

Legacy Member
mo staat op md mo kwil et op cd dat et kan afgespeeld worden op cd speler.

Kannek da nog anders op cd krijgen. mss niet via md speler? ???

of cassette speler rechtstreeks op pc aansluiten via line inen zo de pc laten opnemen, en dan op cd branden? kan dit lukken?
Zoja, met welk programma kan je dit opnemen?

Exit

Legacy Member
md of casette via line in op pc aansluiten gaa, dan opnemen op pc met recorder in wav (of mp3) en dan naar AUDIO cd branden om in cd speler te spelen of als mp3 voor mp3 spelers.

Seek&Destroy

Legacy Member
op de cassette, mag da ook de uitgang van je headphones zijn, anders hebbek geen line out

of de micro uitgang op de cassette speler en dan micro op pc ?? denket nie mja of wel ?

Exit

Legacy Member
NIE op den uitgang ... ge zegt toch zelf UITGANG is toch geen INGAN :doh:
op de line in of de mic ingang aansluiten.

via de mic opnemen zal veel geruis geven.

Seek&Destroy

Legacy Member
:s

de liedjes staan al op een minidisc, deze wil ik nu op pc krijgen maar aangezien de md beveiligd is kan dit nie gebeurn

dus moek da via cassette speler rechstreeks op pc probeern, dus op cassette speler in micro en dan op pc in line in?

Exit

Legacy Member
sluit de geluidsuitgang van de cassette of md op de line in van de pc :sleep:

Seraph

Legacy Member
Exit zei:
...of md op de line in van de pc :sleep:

Keep in mind that portable MD players do not have digital outputs. Also, SCMS technology will not allow you to make a second-generation digital duplicate of copy-protected audio.

Stands for Serial Copy Management System. This copyright protection technology used by most MiniDisc restricts you from making a second-generation digital duplicate of copy-protected audio. Analog copies are not restricted.

Tape ja, digitaal nee :)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan