Archief - Games crashen altijd

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Pestilence-

Legacy Member
Ieder spel dat ik speel valt na een tijd gewoon uit. Ik heb al verschillende foutmeldingen gehad, van 'In balblabla.exe is een fout opgetreden en moet worden afgesloten' tot CTD's en zelf al BSOD's (de laatste die ik mij herinner was driver_irql_not_less_or_equal_to, heb al andere gehad ook). Ik heb dit al een tijd en heb mijn computer al geformateerd (zonder succes). Drivers zijn nog maar geupdate. Ik krijg enkel fouten tijdens games.
Specs:
AMD Athlon 64 X2 Dual 6000+
Nvidia 8800 GTS 512mb
Windows XP professional SP2
2 gb RAM

profound

Legacy Member
En alles games zijn gewoon, legaal dus, aangekocht in de winkel?
Geen download en iso-mount games?

Pestilence-

Legacy Member
Ook aangekochte games. Ook op Heroes of Newerth beta (gedownloade setup).

Exit

Legacy Member
aangezien wisselende errors zijn => doe eens memtest86 om ram te testen

Pestilence-

Legacy Member
Speedfan gedownload, kweet wel niet wat alles betekend:

GPU:69C (76C)
Temp1:57C (74C)
Temp2:43C
Temp3:25C
HD0:49C
HD1:40C
HD2:43C
Temp1:40C
Core:55C (72C)

Morgen eens testn wanneer ik speel
12V is 11,84V (kzie op google dat ze dat ook veel vragen), ik heb een stroomaansluiting (of hoe zeg je dat) van 350 watt.

EDIT: de getallen tussen haakjes zijn na een ochtend morrowind spelen, spel is de hele ochtend niet uitgevallen...Het (legaal) spel dat ik wil spelen maar altijd uitvalt is company of heroes, zou het kunnen dat het aan het spel zelf ligt?
EDIT 2: Heb net een BSOD gehad net toen ik morrowind afsloot: page_fault_in_nonpaged_area

Pestilence-

Legacy Member
Niemand? Net nog een BSOD gehad tijdens morrowind: iets met nv4_mini.sys

AeGis

Legacy Member
Heb je iets veranderd aan de hardware? Werken de fans nog goed?

Hoe lang is de laatste format geleden?

Pestilence-

Legacy Member
Aan hardware heb ik niks veranderd, ik heb wel verschillende HDDs. De fans werken voor zover ik weet nog goed, soms wat stof. De laatste format is van eind november/begin december.

Implar

Legacy Member
Ik heb exact hetzelfde probleem. Als ik op Vista game valt hij regelmatig uit, op 7 nog niet tegengekomen. Waarschijnlijk dus een driverprobleem of een fout in Vista.

AeGis

Legacy Member
Hebt ge soms crashes in XP zelf? Boot hij onmiddellijk deftig op? Heb je toevallig geen soortgelijke grafische kaart ergens liggen?

Pestilence-

Legacy Member
In XP zelf heb ik nooit crashes. Als ik opstart krijg ik wel 'ongeldige Boot.ini' maar daarna start hij onmiddelijk op. Voor ik hem geformatteerd heb had ik dat niet, maar blijkbaar stond er nog ergens een versie van windows 2000 op (of enkele bestanden toch). Andere grafische kaarten heb ik niet.

AeGis

Legacy Member
Ik zou het probleem zoeken, zoals al gezegd is, in falende drivers en/of hardware...
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan