de argumenten hangen af van de gebruiker, dus daar is onmogelijk eenduidig op te antwoorden.
firefox :
- ondersteunt beter de code-standaarden ( wat betreft css en xhtml )
- laat niet toe dat er zonder vragen software wordt geïnstalleerd
- je kan irritante onderdelen van javascript uitschakelen als je dat wilt
- extensies : als je iets mist in firefox kan je waarschijnlijk een extensie installeren die dat verhelpt ( mits de juiste extensie kan je bijvoorbeeld banners blokkeren )
- firefox kan je gewoon terug verwijderen, je kan tevens meerdere versies van firefox (vb 0.9 en 1.0) tegelijk hebben draaien.
- als afbeelding.jpg eigenlijk een VBscript-code is gaat hij dit niet uitvoeren, maar gewoon zeggen "This image contains errors and cannot be displayed"
- korter op de bal spelen : er worden sneller nieuwere versies uitgebracht, waardoor dat deze browser veel meer met de tijd zal meegaan dan IE.
- gratis : je bent zeker dat je altijd zal kunnen upgraden (en dat je dus niet bijvoorbeeld een nieuwe WIndows moet kopen)
- code is opensource : hierdoor worden fouten veel sneller gedetecteerd dan bij closed source.
- popup-blocker : ongewenste popups worden tegengehouden
- live bookmarks : laat toe om de laatste nieuwste nieuwsitems weer te geven in een dropdown-menu
- tabbed browsing : je kan je firefox zo instellen dat je altijd maar 1 venster hebt openstaan bij het surfen en geen 35 vensters
- cross-platform : je kan deze browser ook gebruiken op een Macintosh of onder Linux, hierdoor kan je dus op een eenduidige manier surfen ongeacht welk besturingssysteem je gebruikt.
- download manager : deze houdt netjes bij wat je allemaal al hebt gedownload en wat je nog bent aan het downloaden
- themes : volledige ondersteuning voor een themable browser, je kan je browser er laten uitzien zoals jij wil
- aanpasbare navigatiebalk : je kan de volgorde van de iconen en welke iconen je weergeeft volledig zelf kiezen ( bijvoorbeeld een dwaze opstelling : stopknop helemaal rechts, backknop rechts,forwardknop links)
- cache is volledig wisbaar ( In IE praktisch onmogelijk )
- DOM-inspector : handig als je websites ontwerpt.
en dan natuurlijk wat hierboven allemaal al is gezegd geweest
