Archief - firefox/ie

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

DhedRr

Legacy Member
simpele vraag
waarom zou ik overschakelen naar ff?
mensen zeggen me wel, het is beter, maar ze hebben geen echte argumenten...

The Fighter

Legacy Member
+tabbed!

tis gewoon veiliger en beter, zeker installeren :niceone:

spetznas

Legacy Member
De browser biedt de voordelen van tabbed browsing, een popup-killer, een bibliotheek aan extensies om de browser aan te passen. En hij blijft genadeloos in de strijd tegen spyware, onfrisse software en oplichtingpraktijken als phishing en spoofing.
Plus dat een aantal zoekmachines er in verwerkt zitten (google, yahoo, imdb, ..)

The_Pacifist

Legacy Member
voordelen: alles wat hier al gezegd is
+ ik denk dat het ook sneller is dan IE

nadeel: vraagt meer van het geheugen dan IE (niet?)

spetznas

Legacy Member
The_Pacifist zei:
voordelen: alles wat hier al gezegd is

nadeel: vraagt meer van het geheugen dan IE (niet?)

Niet bij mij als ik dezelfde sites bezoek op beide dan moet ik voor IE 2 vensters openen wat meteen meer geheugen opeist, terwijl ik dit bij firefox een tabblad open.

Easter~Egg

Legacy Member
dat wel, maar zelf op een slechte computer valt het mee :) op mijn gewone pc die maar 128 mb ram heeft gaat het ook nog redelijk snel. Op men laptop vliegt het natuurlijk :p

servi

Legacy Member
de argumenten hangen af van de gebruiker, dus daar is onmogelijk eenduidig op te antwoorden.

firefox :
- ondersteunt beter de code-standaarden ( wat betreft css en xhtml )
- laat niet toe dat er zonder vragen software wordt geïnstalleerd
- je kan irritante onderdelen van javascript uitschakelen als je dat wilt
- extensies : als je iets mist in firefox kan je waarschijnlijk een extensie installeren die dat verhelpt ( mits de juiste extensie kan je bijvoorbeeld banners blokkeren )
- firefox kan je gewoon terug verwijderen, je kan tevens meerdere versies van firefox (vb 0.9 en 1.0) tegelijk hebben draaien.
- als afbeelding.jpg eigenlijk een VBscript-code is gaat hij dit niet uitvoeren, maar gewoon zeggen "This image contains errors and cannot be displayed"
- korter op de bal spelen : er worden sneller nieuwere versies uitgebracht, waardoor dat deze browser veel meer met de tijd zal meegaan dan IE.
- gratis : je bent zeker dat je altijd zal kunnen upgraden (en dat je dus niet bijvoorbeeld een nieuwe WIndows moet kopen)
- code is opensource : hierdoor worden fouten veel sneller gedetecteerd dan bij closed source.
- popup-blocker : ongewenste popups worden tegengehouden
- live bookmarks : laat toe om de laatste nieuwste nieuwsitems weer te geven in een dropdown-menu
- tabbed browsing : je kan je firefox zo instellen dat je altijd maar 1 venster hebt openstaan bij het surfen en geen 35 vensters
- cross-platform : je kan deze browser ook gebruiken op een Macintosh of onder Linux, hierdoor kan je dus op een eenduidige manier surfen ongeacht welk besturingssysteem je gebruikt.
- download manager : deze houdt netjes bij wat je allemaal al hebt gedownload en wat je nog bent aan het downloaden
- themes : volledige ondersteuning voor een themable browser, je kan je browser er laten uitzien zoals jij wil
- aanpasbare navigatiebalk : je kan de volgorde van de iconen en welke iconen je weergeeft volledig zelf kiezen ( bijvoorbeeld een dwaze opstelling : stopknop helemaal rechts, backknop rechts,forwardknop links)
- cache is volledig wisbaar ( In IE praktisch onmogelijk )
- DOM-inspector : handig als je websites ontwerpt.

en dan natuurlijk wat hierboven allemaal al is gezegd geweest ;)

DhedRr

Legacy Member
tis geinstalleerd ^^
was al blij verrast dat mijn favorieten hier nog waren

DhedRr

Legacy Member
heb ik ook gemerkt...
probleempje
ik was daarjuist css aan zeth spelen, en werd geregeld naar eht bureaublad geslingerd, omdat er (in ie) ineens een pop-up was (een over spyware, een over de pc-klok, en een van smileys)
reden, oplossing, ...

Yngwie

Legacy Member
vooral de snelheid en de vele extensies van ff hebbe mij zoveel maand gelede bekeerd.

me die zovele extensies da er beschikbaar zijn kunt ge uwen ff ongelooflijk customizen.

een paar voorbeeldjes :

- vertalen van websites naar het nederlands
- imagezoomer om kleine afbeeldingen met rechtermuisklik+scroll snel groter of kleiner te maken
- media player control om vanin ff u mediaplayer of winamp ofzo te controleren.
- ftp extensies om snel te uppen
- skinnable interface, dus ge kunt uwe look wa aanpasse me zeer veel skins en desnoods ontwerpt ge uwen eigen skin.
- de google searchbalk rechtsboven is niet alleen voor google geschikt, ge kunt er ook andere zoekmachines aan toewijzen, vb altavista of zelfs nog gedetailleerder google image search
- en nog zoveel meer...

kben ook nog vorig week overgestapt van ms outlook naar mozilla thunderbird.
daar ben ek ook zeer content van me de vele mogelijkheden, waaronder het snel markeren van mails in een 5tal verschillende kleuren zoda ge bv zaken, sport en friend mails gescheiden kunt houden.

Cheers

Easter~Egg

Legacy Member
das gewoon spyware die zich op u computer via micro$oft's oo zo goede IE genesteld heeft.

Clean je systeem eens met adware, spysweeper of iets anders, check sticky en dan zal je dat normaal niet meer hebben indien je blijft verdersurfen;

DhedRr

Legacy Member
heb spyware scanner gedaan...140 files found...
sni slecht denk ik dan...

Fraggie

Legacy Member
ik vind gewoon, hoe meer je kan afwijken van het 'default' hoe makkelijker je veiligheid opbouwd

DhedRr

Legacy Member
is het mogelijk dat als je op een site een link aanklikt, dat deze dan automatisch (of als je het wilt) in een tabscherm komt?

Mocke-Lock

Legacy Member
DhedRr zei:
is het mogelijk dat als je op een site een link aanklikt, dat deze dan automatisch (of als je het wilt) in een tabscherm komt?
middenste muisknop (scrollwiel) ofwel een van de tabbrowser extensions installeren

V-Virus

Legacy Member
als je een 3de muisknop hebt klik je gewoon met die knop en dan opent hij die in een tab
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan