Archief - Disconnects, firewall problemen ?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

nikeb007

Legacy Member
Hoi!

Ik heb de laatste tijd vrij veel problemen met mijn internet. Het komt erop neer dat ik om de +/- 20 min disconnecteer, dit kan om de 2 uur maar kan ook om de 5 minuten zijn. Na een 5 minuutjes werkt het dan weer.

Het internet gaat merkbaar trager en ook mijn wifi signaal blijkt minder sterk te zijn. (Normaal had ik op mijn kamer 800 kb/s download nu max 150 kb/s met veel geluk).

Heb al een beetje informatie opgezocht, maar niets concreet/begrijpbaar gevonden hoe het te verhelpen.

Wel heb ik op Pingtest.net - The Global Broadband Quality Test gemerkt dat mijn package loss 96 % is, maar als ik via CMD ping naar bv google heb ik geen package loss.

Een ander verdacht kenmerk is dat in mijn security log van de router verschijnt :

12/28/2009 16:15:24 **SYN Flood to Host** *IP* ->> *IP* (from PPPoE1 Inbound)
12/28/2009 16:15:23 **SYN Flood to Host** *IP* ->> *IP* (from PPPoE1 Inbound)
12/28/2009 16:09:46 **UDP Flood to Host** *IP* ->> *IP* (from PPPoE1 Outbound)

Heb al geprobeerd de router te herstarten wat niet werkt, ook al paar kabels herstoken zonder succes.

Iemand die mij kan helpen ?

Dank bij voorbaat

Nikeb007

Exit

Legacy Member
telenet of adsl?
indien telenet, eens zonder router testen

anders router resetten en onieuw instellen en testen

Lukky

Legacy Member
nikeb007 zei:
ADSL, zal het vanavond eens uittesten.

Anders kan je ook eens proberen om je pc rechtstreeks aan te sluiten op je router met een kabel ipv wireless.
Surf ook even naar je gateway http://192.168.1.1 en sroll naar beneden om te controleren of er niemand anders op je netwerk meesurft ;)
Klik daarna links (weer helemaal bovenaan) op "ADSL Settings" -> "Status". Controleer hier je up- en downstreamwaarden in de 2de tabel (Data Rate)

:)

nikeb007

Legacy Member
Mmm, zie niet direct dat er andere mensen meesurfen,

Up Stream


511 (Kbps.)

Down Stream


9018 (Kbps.)

Die zien er ok uit dus veronderstel dat dat het probleem niet is.

nikeb007

Legacy Member
Exit zei:
telenet of adsl?
indien telenet, eens zonder router testen

anders router resetten en onieuw instellen en testen

Heb hem gereset en heeft niet geholpen. Mmm :(

Lukky

Legacy Member
nikeb007 zei:
Mmm, zie niet direct dat er andere mensen meesurfen,

Up Stream


511 (Kbps.)

Down Stream


9018 (Kbps.)

Die zien er ok uit dus veronderstel dat dat het probleem niet is.

Met deze waarden is idd niets mis.
Is er recent iets veranderd in je huis? (bv. router verplaatst, nieuwe electr.kabels getrokken, microgolfoven tussen jou en de router, ...)

Wat voor router heb je? Een B-Box of nog een Philips (welk kleur deksel?)

Ik heb in het begin veel (gelijkaardige) problemen gehad met ene Philips met rood deksel (soms 3x op 10min een disconnect, na 36u geen automatische reconnect e.d.). 3 nieuwe routers (met rood deksel) en 2 techniekers later heeft BGC eindelijk naar mij geluisterd (ik zei al vanaf het begin dat het aan de routers lag) en heb ik er eentje met een bruin/goudkleurig deksel gekregen en 1 antenne -> probleem was opgelost.

:)

nikeb007

Legacy Member
Lukky zei:
Met deze waarden is idd niets mis.
Is er recent iets veranderd in je huis? (bv. router verplaatst, nieuwe electr.kabels getrokken, microgolfoven tussen jou en de router, ...)

Wat voor router heb je? Een B-Box of nog een Philips (welk kleur deksel?)

Ik heb in het begin veel (gelijkaardige) problemen gehad met ene Philips met rood deksel (soms 3x op 10min een disconnect, na 36u geen automatische reconnect e.d.). 3 nieuwe routers (met rood deksel) en 2 techniekers later heeft BGC eindelijk naar mij geluisterd (ik zei al vanaf het begin dat het aan de routers lag) en heb ik er eentje met een bruin/goudkleurig deksel gekregen en 1 antenne -> probleem was opgelost.

:)

Ik zit met een Philips met een blauw deksel opgescheept. Er is niets in of aan mijn huis veranderd, al had ik wel een paar problemen met een switch en heb deze dan ook vervangen. Ik denk niet dat het daar mee te maken heeft aangezien zonder deze switch het internet even 'slecht' werkt.

Wat ook wel opmerkzaam is is dat mijn broer en vader er geen last van hadden toen mijn grootste broer en ik op kot zaten. Maar in de weekends wanneer we dan wel thuis zijn disconnecteert hij. Nu met de blok zijn we allemaal thuis en er zijn tijden waar het beter in werkt en slechter. Vooral slechter dan.

nikeb007

Legacy Member
Zou een nieuwe router een oplossing zijn? heb dit voorgesteld aan de vader en die gaat precies akkoord ..."zolang het maar in orde geraakt"... maar wil het niet riskeren een nieuwe te kopen en dan hetzelfde probleem voor te hebben. Wordt de laatste tijd precies erger en erger. Soms om de 5 min voor een dikke 2 uur aan een stuk, het is verschrikkelijk!

Ik dacht aan deze router :
http://www.vcd.be/C2S_Products/C2S_ProdDetailsL5.ASP?ref=0000215C
Linksys by Cisco Wireless-N Home ADSL2+ Modem Router WAG120N

Adsl2plus heeft hij precies, wireless ook dus ziet er precies iets degelijk uit. :)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan