VeNeReA
Legacy Member
Hoi,
Ik heb dus debian kunnen installeren (woody 3.0 unstable). Welliswaar enkel het commandline gedeelte.
Nu zou ik graag het grafische gedeelte erbij installeren, maar daar gaat het mis.
Ik heb dit via tasksel geinstalleerd, maar hij weigert op te starten in het grafische gedeelte. Volgens mij ligt het aan het feit dat ik de verkeerde driver ofzo heb gekozen, maar ik heb al vanalles geprobeerd en het wil niet lukken.
Als ik startx typ in de console dan krijg ik de foutmelding:
no screens found
Ik heb een radeon9800 grafische kaart, dus heb ik gekozen als driver voor 'radeon'. Ik heb echter ook al 'ATI' en 'vga' geprobeerd zonder succes.
Wat doe ik verkeerd? En welke dekstop neem ik best? kdm, gdm, xdm?
Ik heb echter ook nog een tweede probleem. In het begin van de installatie kan je je netwerkkaart installeren, maar de enige gelijkende driver die ik kan vinden in de lijst is die van Realtek (het is wel een ander model). Dus ik probeer deze, maar zonder succes. Hoe kan ik dus een degelijke driver vinden?
Greetz
Ik heb dus debian kunnen installeren (woody 3.0 unstable). Welliswaar enkel het commandline gedeelte.
Nu zou ik graag het grafische gedeelte erbij installeren, maar daar gaat het mis.
Ik heb dit via tasksel geinstalleerd, maar hij weigert op te starten in het grafische gedeelte. Volgens mij ligt het aan het feit dat ik de verkeerde driver ofzo heb gekozen, maar ik heb al vanalles geprobeerd en het wil niet lukken.
Als ik startx typ in de console dan krijg ik de foutmelding:
no screens found
Ik heb een radeon9800 grafische kaart, dus heb ik gekozen als driver voor 'radeon'. Ik heb echter ook al 'ATI' en 'vga' geprobeerd zonder succes.
Wat doe ik verkeerd? En welke dekstop neem ik best? kdm, gdm, xdm?
Ik heb echter ook nog een tweede probleem. In het begin van de installatie kan je je netwerkkaart installeren, maar de enige gelijkende driver die ik kan vinden in de lijst is die van Realtek (het is wel een ander model). Dus ik probeer deze, maar zonder succes. Hoe kan ik dus een degelijke driver vinden?
Greetz
tkan dus aan mij liggen)
