Archief - Binnenkort LEGAAL betaalTV op je pc

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

drostof

Legacy Member
Bron: De Morgen (Belgium)

Gratis Cybersky-tv maakt zenders zenuwachtig (14/12 05:15)

Binnenkort volstaat het een programmaatje naar uw pc te downloaden om eender welk tv-station in de wereld te bekijken. Wettelijk gezien is het uiteraard niet helemaal zuiver en televisiezenders - vooral de betaalstations - hebben hun juridische dienst al klaarstaan.

Met het gratis programma Cybersky, dat ergens in februari moet opduiken, kan iedereen die over een webcam beschikt een eigen tv-station beginnen. Maar dat is niet de toepassing die de uitvinding van de Duitse software-ingenieur Guido Ciburski nu al zo omstreden maakt. De software is immers ook in staat om via het internet de uitzendingen van zowat alle televisiestations ter wereld gratis door te streamen naar al wie ze bekijken wil. Zonder dat die ontvanger daar noodzakelijk voor heeft betaald. Het systeem dat Ciburski opzette, heeft zeer veel weg van computernetwerken als KaZaA en eDonkey, waarop (veelal illegale) muziek- en videobestanden worden uitgewisseld. Het gratis verspreide programma van Ciburski geeft de gebruiker toegang tot een netwerk waarop hij door een lijst kan laveren van televisiestations waarop hij op dat eigenste moment kan 'meekijken'. Gebruikers die een computer met ingebouwde tv-kaart hebben, kunnen de tv-signalen waarnaar ze aan het kijken zijn doorgeven aan al wie ze wil bekijken. Dat netwerk blijft op poten dankzij het zogenaamde
'peer-to-peer'-principe: elke deelnemende computer staat ook een stukje van zijn harde schijf af om het netwerk te ondersteunen en om (tijdelijk) brokjes van bestanden op te slaan. Het succes van het systeem bepaalt uiteindelijk hoeveel tv-zenders er op een gegeven moment beschikbaar zijn.
(RMe)

Bron: Het Belang Van Limburg

07:21 Betaaltelevisie weldra gratis op het scherm?
Over enkele weken wordt de mogelijkheid gecreëerd om via het internet programma's van over de hele wereld gratis te bekijken. Met Cybersky, een webdienst van de 40-jarige Duitse software-ingenieur Guido Ciburski, worden zelfs programma's van betaalzenders gratis.
Eind januari lanceert Giburski's firma TC Unterhaltungselektronic uit Koblenz Cybersky. Die webdienst biedt breedbandgebruikers de mogelijkheid om programma's met andere gebruikers uit te wisselen. Het enige wat ze daarvoor nodig hebben is een televisie die verbonden is met een computer en een gratis softwarepakket van Cybersky.
Waar de computer bij een van de gebruikers via het internet programma's automatisch oplaadt, kunnen andere gebruikers datzelfde programma met slechts 5 à 10 seconden vertraging downloaden en op hun televisiescherm bekijken.

In feite doet Cybersky voor televisieprogramma's exact hetzelfde wat al een tijdje bestaat voor muziekbestanden en video, die gratis van het internet kunnen worden gedownload. Dat gebeurt via peer-to-peernetwerken. Ook Cybersky gebruikt die mogelijkheid. "In plaats van onze eigen servers te gebruiken om de programma's te verspreiden, zullen de computers van de Cybersky-klanten dat werk doen", zegt Ciburski in The Independent.

drostof

Legacy Member
Allez 'legaal', volgens de makers van Cybersky-TV zullen zij opdraaien voor alle juridische processen en wordt de gebruikers niets ten laste gelegd indien het tot een proces komt. Dus 'use it and abuse it'.


De maker heeft trouwens al ervaring met juridische processen het is dus niet de eerste keer dat hij zich op het randje begeeft, maar wij gebruikers hebben dus niets te vrezen.


Over deze thread: wanneer het in de nationale Belgische media verschijnt mogen wij er hier ook notie van nemen.



PS: meer info vind je op http://www.tvoon.de/ctv/ , voorlopig nog veel in't Duits, maar ze zijn druk bezig alles ook in het Engels ter beschikking te stellen.

Tomba

Legacy Member
die paar mensen wat een tv kaart hebben èn zoveel willen uploaden èn dit programma zelf nog eens installeren zullen niet echt voldoende zijn om alle kandidaat leechkijkers te bedienen...

tenzij ze een systeem erin hebben om enkel mensen die al beeld delen ook mee te laten kijken bij iemand anders is dit enkel een mooi proof of concept, meer niet

Seu PeRMaNN

Legacy Member
sounds like fun :love:

( dit pretje zal prolly niet lang duren )

Quxan

Legacy Member
T0mBa zei:
die paar mensen wat een tv kaart hebben èn zoveel willen uploaden èn dit programma zelf nog eens installeren zullen niet echt voldoende zijn om alle kandidaat leechkijkers te bedienen...

tenzij ze een systeem erin hebben om enkel mensen die al beeld delen ook mee te laten kijken bij iemand anders is dit enkel een mooi proof of concept, meer niet
kwas hetzelfde aant denken... p2p netwerken zijn al niet van de snelste... ik verwacht niet dat die streams vlotter zullen verlopen (zeker niet met onze upload-snelheden)

Avilowca

Legacy Member
duurt nog geen 2 maanden. Alle TV stations / verdelers etc gaan daar direct opspringen en de kop indrukken.

+

live streaming door p2p ? roflol la me ni lachen, daarvoor heb je servers nodig.
Tenzij je graag TV kijkt in 32x32 pixels met 8kbits geluid natuurlijk.

SkY

Legacy Member
Avilowca zei:
duurt nog geen 2 maanden. Alle TV stations / verdelers etc gaan daar direct opspringen en de kop indrukken.

+

live streaming door p2p ? roflol la me ni lachen, daarvoor heb je servers nodig.
Tenzij je graag TV kijkt in 32x32 pixels met 8kbits geluid natuurlijk.

Voila [PUNT]

drostof

Legacy Member
effe concept uitleggen

In principe kan 1 uploader verschillende 'leechers' bedienen. Maar zij rekenen dat er per kanaal 6 uploaders nodig zijn om onder andere netwerkproblemen te overkomen.

Hier is hun verklaring:
For each channel we need theoretically ONLY1 GUY sitting in his 5m*5m student apartment to serve 30 Mio. or whatever users. (Yes, thats P2P-Power).

But in reality, we need up to 600 kbit (more for hdtv) upload and if all provider have 150 kbit, you need at least 4 guys. Triple that value to be on the sure side, due to network errors and node-delay.

Such a TV-Network needs provider! We hope it works,
1. we do offer a lot of benefits for provider.
2. NO NO NO, we do not publish streams, NO! (OK, maybe sometimes, some streams)

Dus we spreken hier niet zozeer over het p2p-snelheden en kwaliteit, maar over fullstream-video ten een degelijke kwaliteit. Hoe hij het technisch klaarspeelt weet ik ook niet hoor.


En voor de berekening van wat het aan jou verbinding zal vragen

Given an average watching time of 3 hours (2*90 Minutes = 2 movies) per day,
and an average quality of 500 kbit/s (which is high!!), your daily download is: 660 MB, or per month: 19,5 GB.

Conclusion: A volume limitation of 10 GB per Month limitates you to 1,5 hours per day (every day of a month!). If this is really a limitation to you, you should open the window and find out, that there is life beyond TV.

Ik stel me natuurlijk ook vragen bij dit alles, maar ga het zeker en vast wel eens proberen.

rbn-

Legacy Member
Avilowca zei:
duurt nog geen 2 maanden. Alle TV stations / verdelers etc gaan daar direct opspringen en de kop indrukken.

+

live streaming door p2p ? roflol la me ni lachen, daarvoor heb je servers nodig.
Tenzij je graag TV kijkt in 32x32 pixels met 8kbits geluid natuurlijk.

U tv-kaarten zijn anders wel interessant é ;).

marcel

Legacy Member
uwen titel is al na anderhalve lijn volledig ontkracht:

" Wettelijk gezien is het uiteraard niet helemaal zuiver "

Shorty87

Legacy Member
Darth-Falcon zei:
daar gaat onze limiet :sad:
wette wa ge moet doen :p

zeg tegen u ouders dazze de kabel afschaffen en das ongeveer 180 euro: me die 180 koopte allemaal blokken bij of schaft ge iet beter dan telenet aan (please don't ban me :unsure: )en dan krijgen u ouders alle posten

:cool:

wezzy

Legacy Member
ja swel nice zo te zien maar wij arme belgen hoelang gaan wij kunne tv zien hoogstens een paar uur per maand of we zitte als over onze limiet :sad:

why wasn't i born in a country with unlimited internet
almost entire europe has no limits.........but good old belgium does :crazy: :sad:

El Pietrovich

Legacy Member
Wie wil der nu zijn duurbetaald maandabonnement zomaar gratis aan iemand anders geven? Plus der nog is traffiek voor over hebben ook..dus ge moet niet denken van terwijl is te gamen ofzo...
En trouwens, zo revolutionair vind ik da ni.
Kunt ge via msn ook.
Selecteer als video input uw tv-kaart ipv webcam, en laat maar meekijken...

GhO$T

Legacy Member
LessThanJake zei:
dus gratis Canal+ voetbalwedstrijden ?
andere kanalen zijn twijfelachtig als het zou lukken via dit systeem; belgische mag je al helemaal vergeten...

je hebt nl een hoop mensen nodig die dezelfde zender gaan uploaden, en met dergelijke speeds en limiete gaat dat echt wel gebeuren zulle... ; kijk bv naar dcc, tgaan steenvast belgen zijn die ontdekt worden met fake share files of achterpoortjes om toch maar niet te moeten sharen want 't is gewoon niet haalbaar met ons limiet; dus wie zou er dan canal+ gaan sharen?


misschien als er enkele populaire zenders zijn die echt door massa's mensen in véél landen willen worden bekeken dan zou dat misschien nog lukken, maar er zijn zoveel betaalzenders en zoveel verschillende landen dus ik zie da systeem hier nog niet direct goe marsjeren...

drostof

Legacy Member
euhm, in Nederland hebben ze een bijna gelijklopende Canal+ programmatie, en daar is internet iets minder aan banden gelegd als hier, dus don't worry 'bout die voetbalwedstrijden. Ze zijn misschien vaak van Hollandse ploegen, maar champions league en zo zijn't alle wedstrijden.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan