Archief - Pink Floyd

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

integra

Legacy Member
Aangezien ik Pink Floyd 1 vd beste groepen ooit vind en ook aangezien ik nog een leek ben op het vlak van hun muziek, zou ik enkele van hun cd's willen kopen, maar nu is mijn vraag, wat zijn zoal de beste cd's van Pink Floyd?
Alvast "The Wall", maar welke zijn er nog zoal? :)

cuda

Legacy Member
Wish you were here
en natuurlijk dark side of the moon
:) vind die 2 echt geweldig

BongZrGooD

Legacy Member
Ben zelf ook wel een Pink Floyd fan, maar valt dit niet onder mass request?
Mijn persoonlijke favoriet is wish you were here, followed closely by Dark side of the moon...

Groetjes,
BongZ

onsmozes

Legacy Member
wish you where here, meddle, dark side of the moon, the wall (ja toch wel) en animals beluister ik erg vaak. De PULSE live cd is ook eentje om thuis te hebben... (al is dit niet de échte pink floyd...)

Chimmy

Legacy Member
Allemaal :x

Ligt er ook aan wat je het liefste hoort, de experimentele nummers uit hun begintijd of hun latere werk?
Persoonlijk zou ik zeggen dat je de volgende CD's zeker moet hebben:
A Saucerful of Secrets
Atom Heart Mother (alleen al voor het gelijknamige nummer)
Dark Side of the Moon
Wish You Were Here

enja The Wall maar die heb je al.

GeeMPie

Legacy Member
Mijn favoriete albums zijn:

- Animals
- Atom Heart Mother (eerste nummer is zalig)
- Dark Side Of The Moon
- Wish You Where Here (Shine on :love: )
- Saucerful of Secrets

probeer ook eens "Selling England By The Pound" van "Genesis".
heerlijk album van zelfde genre als PF.

Hmgrwngd

Legacy Member
Het zal wel aan mij liggen, maar nuchter vind ik er niks aan.
Vervelend zelfs...

Hmgrwngd

Legacy Member
integra zei:
En nu de nuttige bijdrage van uw repliek? ;)

Ik weet niet, ik vind hun muziek moeilijk om te vatten eigenlijk.

Ik vraag me gewoon af wat mensen er zoal in horen. (of zien :D)

integra

Legacy Member
Hmgrwngd zei:
Ik weet niet, ik vind hun muziek moeilijk om te vatten eigenlijk.

Ik vraag me gewoon af wat mensen er zoal in horen. (of zien :D)
Tja, wat moet ik mij dan bij techno afvragen of al die moderne betekenisloze muziek? Sorry, maar indien geen interesse => wegblijven. :p

virox

Legacy Member
Hmgrwngd zei:
Het zal wel aan mij liggen, maar nuchter vind ik er niks aan.
Vervelend zelfs...
waarom moet gij altijd onder invloed zijn om van iets te kunnen genieten?

Nuja Pink Floyd is een van m'n lievelings groepen, maar niet alles kan mij smaken, sommige dingen zijn TE experimenteel/speciaal.
Wish you were here, darkside of the moon, on the turning away, shine on you..., hey you, ... z'n m'n favo's

Fighting Hobbit

Legacy Member
-Meddle (eigelijk vooral voor "echoes")
-Ummagumma
-Obsured by clouds
(de rest is eigelijk al gezegd, mijn persoonlijek favorieten zijn samen met bovenstaanden nog Wish you were here, dark side of the moon en animals)

Tip: schaf u die box aan 8 cd's die tegen elkaar gezet het tekentje van "Dark side of the moon" vormen.

Uiteindelijk zijn al hun cd's/lp's wel goed, eerlijk egzegd vind ik The Wall nog de minste van allemaal, niet meer de Pink Floyd als in de dagen van Live in Pompeii enzo... Hier steekt ook nog ergens een DC met de eerste nummers van Pink Floyd, met Sid Barret, maar die zou ik houden tot laatste om aan te schaffen, want die is bijvoorbeeld 10 keer geschifter als saucerful of secrets.

En ja, ik ben een redelijke fan, dankzij mijn pa, heeft vroeger nog artikels gepubliceerd in het magazine van de Pink Floyd fan club, dus ik dnek dat ik wle ongeveer weet waarover ik praat :p

Hmgrwngd

Legacy Member
virox zei:
waarom moet gij altijd onder invloed zijn om van iets te kunnen genieten?
Een van de pot gerukte stelling.

Ik zeg alleen maar: Pink Floyd leek me toch echt 1 van de typische psychedelische bands.
Ik moet er toch geen tekeningetje bij maken zeker?


@integra; ik heb wel interesse, dus vind ik niet dat ik moet wegblijven.

Heb ooit het nummer Echoes (en nog enkele andere nummers van de cd, denk Ummagumma) beluisterd, en het kon me eigenlijk maar zeer matig boeien. (en was vertrokken met de intentie dat het een prachtig nummer was van een briljante groep)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan