Archief - Het grote DJ/Audio-vragen topic! Deel 2

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Therapy

Legacy Member
Zoals hierboven gezegd, neem 2 keer hetzelfde liedje om het beatmatchen te leren.
Eens je kan gelijkleggen kunt ge beginnen met platen met een verschillende pitch. Gewoon veel oefenen en da lukt wel.

Justchill

Legacy Member
En tellen! elke houseplaat gaat meestal.. 1 2 3 4 5 6 7 8, 1 2 3 4 5 6 7 8, enz...

en je moet de "1" van de ene plaat gelijkzetten met de "1" van de andere plaat = in fase.

GiJay

Legacy Member
TooChé zei:
on a different subject, ik heb een website om wa meer info te geven over mijn draaien. Maar zoals velen reeds weten gebeurt dat niet altijd op de officiele manier qua betaling. (niet in het wit dus)
Zou het dan gevaarlijk zijn om al mn 'gigs' aan te kondigen op de website, of zet ik da er best niet op om miserie te voorkomen ? :)

Zolang je geen miljoenen verdient en niet op al te veel posters staat, gaat niemand daar een probleem van maken.

Mocht je wel voldoende met dj'n verdienen, dan is het interessanter om het als bijberoep te gaan doen.

TooChé

Legacy Member
Welja, voldoende ... Vanaf wanneer wordt het interessant om de kosten van een btw-nummer te kunnen recupereren :)
Zou mij misschien wel es moeten informeren wat dat precies allemaal inhoudt om een btwnummer enz aan te vragen en wat dat kost

nepuufd

Legacy Member
Therapy zei:
Zoals hierboven gezegd, neem 2 keer hetzelfde liedje om het beatmatchen te leren.
Eens je kan gelijkleggen kunt ge beginnen met platen met een verschillende pitch. Gewoon veel oefenen en da lukt wel.

Klinkt inderdaad probeerbaar. Maar kan het ene nummer dan wel afspelen via mijn Itunes, 2 dezelfde vinyls kopen lijkt mij nogal stom?
Dacht bv. aan Petter Some Polyphone om te proberen?

@Tooché : zou echt wel eens willen langskomen, maar Hasselt is vrij ver + ben zaterdag niet vrij.

TooChé

Legacy Member
Geen idee waar ge die Hasselt uithaalt, maar t'is een half uurtje rijden van Gent waar ik draai zaterdag ;)
En binnen 3tal weken ergens in Aaltert, wat al een stuk dichter bij Gent is allesinds

Therapy

Legacy Member
Welk genre is het btw dat ge wilt draaien? Bepaalde genres hebben meer nummers met dezelfde pitch dan andere.

xDama

Legacy Member
Dubhead zei:
Digital Jockey 2 IE van reloop

Geld waard om te kopen?

Imo, neen.

Cue, Cup, Play-buttons begonnen bij mij na een paar maand al te haperen, de touchpad van het rechterdeck van hetzelfde. EQ-knoppen voelen bijzonder slecht aan en de algemene kwaliteit van de klank trekt ook op niet veel.

Handig speeltje om thuis even snel te mixen, dat wel, maar niets waard als je er wat professioneel mee bezig bent.

deathsythe

Legacy Member
geupgrade naar tsp2, natuurlijk heb ik nu constant cd skipping problemen,... zou het aan de timecode cd's liggen? (van tsp 1) of van de buggy tsp2.1.1
(heb btw al die verbeterde timecode cd's van tsp1)

wcedric

Legacy Member
Ik zit met een vraag, ik heb traktor scratch pro 2 gekregen van mijn schoonbroer want die had dat nog liggen, maar die bijhorende geluidskaart is helaas wel stuk, en ik heb me laten vertellen dat traktor alleen maar samenwerkt met die geluidskaart. Klopt dat of kan ik gewoon een degelijke andere geluidskaart kopen?

deathsythe

Legacy Member
wcedric zei:
Ik zit met een vraag, ik heb traktor scratch pro 2 gekregen van mijn schoonbroer want die had dat nog liggen, maar die bijhorende geluidskaart is helaas wel stuk, en ik heb me laten vertellen dat traktor alleen maar samenwerkt met die geluidskaart. Klopt dat of kan ik gewoon een degelijke andere geluidskaart kopen?

je kan wel een andere kopen, maar dat zou imo 'dom' zijn aangezien native instruments die geluidskaarten en software op elkaar afstemd.

en als je die geluidskaart dan hebt, kan het nog zijn dat tsp2 gewoon buggy is (zie mijn post boven u).

dus met andere hardware kan het probleem nog eens erger zijn.

wcedric

Legacy Member
Hmm das eigenlijk wel zonde van vindt de software ervan echt super! Dus eigenlijk raad jij het af om het op die manier te doen?

deathsythe

Legacy Member
heb geen ervaring met niet NI-kaarten, maar ik kan me wel voorstellen dat je even gaat bezig zijn om alles te configureren én alles werkend te krijgen.

MrZodiac

Legacy Member
wcedric zei:
Ik zit met een vraag, ik heb traktor scratch pro 2 gekregen van mijn schoonbroer want die had dat nog liggen, maar die bijhorende geluidskaart is helaas wel stuk, en ik heb me laten vertellen dat traktor alleen maar samenwerkt met die geluidskaart. Klopt dat of kan ik gewoon een degelijke andere geluidskaart kopen?


TSP werkt enkel met de door NI gecertificeerde Mixers en Geluidskaarten. Heb het zelf een tijdje geleden aan de lijve ondervonden omdat ik er ook van uit ging dat het zou werken met andere. Maar dat werkt dus niet.

tsp werkt met: NATIVE INSTRUMENTS : Products : Dj Line : Traktor Scratch Certified en met de NI audio interfaces.

Daarbij kan je TSP full niet kopen zonder de NI audio kaart.

freekydude

Legacy Member
MrZodiac zei:
TSP werkt enkel met de door NI gecertificeerde Mixers en Geluidskaarten. Heb het zelf een tijdje geleden aan de lijve ondervonden omdat ik er ook van uit ging dat het zou werken met andere. Maar dat werkt dus niet.

tsp werkt met: NATIVE INSTRUMENTS : Products : Dj Line : Traktor Scratch Certified en met de NI audio interfaces.

Daarbij kan je TSP full niet kopen zonder de NI audio kaart.

Jawel toch? Je koopt Traktor Pro 2 en een Audio 6 of 10. Werkt perfect?
Ik heb destijds een audio 10 gekocht om in Ableton mee te werken. Toen er een aanbieding was om bij de Traktor Kontrol X1 gratis Traktor Pro 2 te krijgen heb ik dan ook meteen toegehapt. Werkt perfect :-).

MrZodiac

Legacy Member
freekydude zei:
Jawel toch? Je koopt Traktor Pro 2 en een Audio 6 of 10. Werkt perfect?
Ik heb destijds een audio 10 gekocht om in Ableton mee te werken. Toen er een aanbieding was om bij de Traktor Kontrol X1 gratis Traktor Pro 2 te krijgen heb ik dan ook meteen toegehapt. Werkt perfect :-).

Traktor Pro =/= Traktor Scratch Pro ;)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan