TsD
Legacy Member
Recipe4hate zei:Zijt dan ook eens niet van de andere kant van de wereld![]()
Dan zit ik op de maan ofzo
West-ssiiddeeee!
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Recipe4hate zei:Zijt dan ook eens niet van de andere kant van de wereld![]()
vloet zei:Bah, ik ben precies terug een gitaarnoob. ...

Sowieso altijd goed om de gewone natuurlijke majeur te leren. Werkt op veel pop/rock-nummers, de 'mainstream' dingen)Redhunter zei:Dus kort:
E Mineur pentatonisch (en blues scale)
E Majeur pentatonisch (of myxolidisch,maar oppassen met de 4)
Arpeggios van de akkoorden spelen (en opvullen met bijhorende myxolydische toonladder)
. Voor de rest doe ik alles idd op het gehoor. Iets neerschrijven doe ik in feite nooit.Stierkoe zei:Ik zoek een delay/looper pedaal waarbij je een opgenomen loop kan stoppen en later opnieuw starten. Iemand een idee?

Recipe4hate zei:Hoe moet je eigenlijk mixen, zodat het goed op 'prulspeakers' klinkt?
Over mijn monitors klinkt het altijd fantastisch, maar als ik het dan over mijn laptopspeakers (zoals de hele facebookgeneratie doet) afspeel, klinkt het als rommel :/
Is het dan bij wijze van spreken niet beter dat ik afmix op laptopspeakers?

)Pariah zei:Ik heb een nieuwe brug laten plaatsen op mijn acoustische gitaar. Kostprijs:52 euro. Die brug zelf kost 3euro. De rest zijn werkuren. Is da zoveel werk of ben ik int zak gezet
Sent from my GT-I9000 using Tapatalk
Hayrus zei:Is er ergens een F-harmonic te vinden in standard tuning op bas (dus EADG-snaren?). Ik ben nu elke snaar afgegaan maar dacht er geen te vinden...
)Pariah zei:Ik heb een nieuwe brug laten plaatsen op mijn acoustische gitaar. Kostprijs:52 euro. Die brug zelf kost 3euro. De rest zijn werkuren. Is da zoveel werk of ben ik int zak gezet
Sent from my GT-I9000 using Tapatalk
Redhunter zei:Goh...de 6de boventoon van een G is een F. Maar of die nu nog bruikbaar is?
Probeer het stuk waarin het voorkomt anders eens te googelen.
Ik herinner mij heel vaag iets van harmonieken die wel geschreven staan maar die je niet kunt spelen. Komt soms voor in klassieke muziek bij oudere componisten.
(Edit: was 6de ipv 7de. Het is de 7de noot, maar de 6de boventoon aangezien de grondnoot geen boventoon is van zichzelf)

Hayrus zei:
