Archief - 15" DIY Beamer

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

foo-pah

Legacy Member
Hey,

k verkoop mijn zelfbouw beamer. Toestel is redelijk groot, dus ik wil ook gerust de onderdelen apart verkopen als ik van alles af geraak. Foto's zullen straks gepost worden. Ideaal voor iemand die zelf zijn beamer wil bouwen, is een heel leuk project.

Onderdelen staan in deze thread opgesomd: http://www.dity.nl/forum/projector-dagboek/2477-15-hqi-400w-joris-eerste-projector.html

Voordelen zijn de hoge resolutie van het scherm (1024x768) en de extreem lage prijs van de lampen (€30).

Happy bidding !

*edit*

http://users.skynet.be/fb839002/Bouw01.JPG
http://users.skynet.be/fb839002/Bouw02.JPG
http://users.skynet.be/fb839002/Bouw03.JPG
http://users.skynet.be/fb839002/Bouw04.JPG
http://users.skynet.be/fb839002/Bouw05.JPG
http://users.skynet.be/fb839002/Bouw06.JPG
http://users.skynet.be/fb839002/Bouw07.JPG
http://users.skynet.be/fb839002/Bouw08.JPG
http://users.skynet.be/fb839002/Bouw09.JPG
http://users.skynet.be/fb839002/Bouw10.JPG
http://users.skynet.be/fb839002/Bouw11.JPG
http://users.skynet.be/fb839002/Bouw12.JPG
http://users.skynet.be/fb839002/Bouw13.JPG
http://users.skynet.be/fb839002/Bouw14.JPG

http://users.skynet.be/fb839002/Klaar01.JPG
http://users.skynet.be/fb839002/Klaar02.JPG
http://users.skynet.be/fb839002/Klaar03.JPG
http://users.skynet.be/fb839002/Klaar04.JPG
http://users.skynet.be/fb839002/Klaar05.JPG
http://users.skynet.be/fb839002/Klaar06.JPG

http://users.skynet.be/fb839002/resultaat.JPG

Let wel, de donkere hoeken zijn intussen weggewerkt, en dit frame van de film is zelf gefocussed op de ring, niet denken dat het beeld altijd zo wazig is, dit is de film zelf :)

nvdr2001

Legacy Member
Wel geinteresseerd, wat zou je vraagprijs zijn en maakt hij veel lawaai?

foo-pah

Legacy Member
ik wil ieder bod overwegen, totaalprijs was een €500 maar zoveel wil ik zeker niet meer :) .

Lawaai is relatief, tzijn 3 120mm fans die erin zitten, das het enigste wat geluid maakt. Als em gewoon opstaat hoort ge het natuurlijk, maar tijdens een film hoort ge het zeker niet.

foo-pah

Legacy Member
ik geraak momenteel via geen enkel programma aan mijn webspace, dus ik neem aan dat het probleem bij de provider ligt, zal in de loop van de dag verder proberen

dragonflo

Legacy Member
welke aansluitingen heeft die beamer allemaal.
kan er ook naar tv gekekn worden langs de beamer

foo-pah

Legacy Member
floriswittoeck zei:
welke aansluitingen heeft die beamer allemaal.
kan er ook naar tv gekekn worden langs de beamer

beamer is gebouwd met een 15" tft scherm in, dus de aansluitingen zijn deze van het scherm. Dit is momenteel een vga-ingang. Tv kijken kan dus als ge een tv-kaart in de pc hebt.

tomvanhouche

Legacy Member
netjes gebouwd wel groot om te vervoeren. is het anders mogelijk deze uit elkaar te halen?

en wat zou een eerlijke prijs zijn volgens jou?

foo-pah

Legacy Member
ik heb em in zijn geheel op de achterbank van de auto gekregen (bmw 3 reeks) en da is nie bepaald de grootste auto.

kan uit elkaar gehaald worden, maar kruipt veel tijd in.

de electronica enzo was een €300, het hout en de andere prullekes nog es een kleine €200. Kwil da gerust late vallen en een €300 zou me al mooi lijken.

SoliD

Legacy Member
Afmetingen van de unit? En hoever moet de beamer van het doek staan en hoe groot moet het doek dan zijn?

foo-pah

Legacy Member
SoliD zei:
Afmetingen van de unit? En hoever moet de beamer van het doek staan en hoe groot moet het doek dan zijn?

kast is zoiets van een 45x45x110 cm. Stond bij mij een goeie 2m van het doek en dan was het beeld juist 2m breed. Afhankelijk van het video-formaat is het beeld dan 1.20m tot 2m hoog.

foo-pah

Legacy Member
spykon zei:
Kun je wat meer foto's maken van het beeld?

momenteel niet, beamer staat op kot in leuven.

Binnekort moet k daar wel nog es zijn, kzal er dan maken.

Baffel

Legacy Member
Hoe kunda da beeld scherpstellen? Ik zie percies niet veel bewegende lensen..

vinteg

Legacy Member
wss door die houte panelen bij te stellen via de moeren op die staaf met tapdraad

foo-pah

Legacy Member
vinteg zei:
wss door die houte panelen bij te stellen via de moeren op die staaf met tapdraad


inderdaad, maar die staan juist ingesteld op het moment. Bij het verschuiven van de projector kan het beeld opnieuw scherp gesteld worden door het bovenste objectief verticaal te bewegen. Dit is ingebouwd in een soort telescopisch gedeelte.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan