Archief - Je Topsnelheid?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Soundstorm

Legacy Member
PareGoriC zei:
heeft zelfs in de hoge regionen niet genoeg pk's om de luchtweerstand te overwinnen?

om 200/u te halen heeft de veyron maar 250 pk nodig, voor 400 de volle 1000.
wss zijn die overige 10/20 pk's die jouw auto heeft niet genoeg om de extra luchtweerstand te overwinnen die bij een hogere snelheid nodig zijn.

of zoek ik het veel te ver?
Ge zoekt nie te ver. Hij heeft gewoon niet genoeg vermogen om tot eind zijn toeren te geraken. 60pk bij 4700rpm, vanaf dan daalt het vermogen alleen maar. Bij 5300 zal da mss nog maar 55pk zijn, en door de luchtweerstand hebt ge duidelijk meer nodig dan dat.

Dit weekend heb ik gemerkt dat onze A6 1.9tdi ENORME tellerafwijking heeft vanaf 145kmh. 130 is exact hetzelfde op gps en teller, maar eens het wat sneller gaat, neemt de afwijking serieus toe. 200 op teller is net geen 180 op gps, 215 op teller is 195 op gps. Ik vind da toch wel erg, op zo nen (vrij) nieuwe auto, zo een afwijking.

Soundstorm

Legacy Member
Ik vin het ook schandalig, de achterste banden zijn wel aan vervanging toe, maar da wordt normaal gezien toch op de aangedreven as gemeten (versnelingsbak dus).

Ik was wel verbaasd dat hij nog zo schoon bleef doortrekken aan die snelheid. Maar aangezien ik het veilig wou houden ben ik direct gestopt (vertraagd) toen ik een andere wagen tegenkwam. (was dus snachts op autostrade, plaats genoeg, en eigenlijk de enige auto die ik tegenkwam in 30km)

GADGET

Legacy Member
Soundstorm zei:
Ik vin het ook schandalig, de achterste banden zijn wel aan vervanging toe, maar da wordt normaal gezien toch op de aangedreven as gemeten (versnelingsbak dus).

Ik was wel verbaasd dat hij nog zo schoon bleef doortrekken aan die snelheid. Maar aangezien ik het veilig wou houden ben ik direct gestopt (vertraagd) toen ik een andere wagen tegenkwam. (was dus snachts op autostrade, plaats genoeg, en eigenlijk de enige auto die ik tegenkwam in 30km)

sjah, zo nen aldi is ook maar zo-zo e :p

nene, vin het eigelijk ook wel raar dat er daar zoveel afwijking opzit :oink:

Soundstorm

Legacy Member
GADGET zei:
sjah, zo nen aldi is ook maar zo-zo e :p

nene, vin het eigelijk ook wel raar dat er daar zoveel afwijking opzit :oink:
Afwijking verwacht ik wel, maar dat het voor 130 een kleine afwijking is (+/-5kmh), op 130 exact is, en dan de afwijking alleen maar toeneemt vin ik raar.
Da moet dan toch electronisch zijn, de een of andere 'veiligheid' dat ze er in steken om u nie te snel te doen rijden of zo.

Kzal nog eens moeten proberen, wie weet krijg ik hem tot 250 op de teller :lol:

ComputerVISTA

Legacy Member
Als ge der 250 op krijgt en der steekt u nen aixam voorbij zou ik toch is naar de garage gaan :unsure:

Soundstorm

Legacy Member
Naar de garage van die aixam dan, want die kunnen blijkbaar heel goed motoren aanpassen dan :p

pieroxx

Legacy Member
Soundstorm zei:
Naar de garage van die aixam dan, want die kunnen blijkbaar heel goed motoren aanpassen dan :p

Hmm, doet mij deraan denken. Als ge nu problemen hebt met uwen Aixam, naar waar gade dan? Aixam-dealership? :unsure:

Gentei

Legacy Member
bij mijn peugeot begint de toerenteller pas vanaf 6000 toeren rood te kleuren dus als hij tegen 5200 toeren op 172 zit kan ik hem dan wrs doortrekken tot 180 (200 op teller gemarkeerd) of is dit niet zo gezond?

Dr_pimpie

Legacy Member
Soundstorm zei:
Afwijking verwacht ik wel, maar dat het voor 130 een kleine afwijking is (+/-5kmh), op 130 exact is, en dan de afwijking alleen maar toeneemt vin ik raar.
Da moet dan toch electronisch zijn, de een of andere 'veiligheid' dat ze er in steken om u nie te snel te doen rijden of zo.

Kzal nog eens moeten proberen, wie weet krijg ik hem tot 250 op de teller :lol:

men bomma rijdt me A3 sportback en die haar teller is ook perfect juist tot en met 120-130, vanaf dan begint de afwijking

raar da da bij al die audi's is :confused:

mss VAG trucje om mee te helpe aan het milieu:D

Soundstorm

Legacy Member
Dr_pimpie zei:
men bomma rijdt me A3 sportback en die haar teller is ook perfect juist tot en met 120-130, vanaf dan begint de afwijking

raar da da bij al die audi's is :confused:

mss VAG trucje om mee te helpe aan het milieu:D
Wie weet, kzal da de volgende keer eens vragen in de garage, die kerel zal wss ook wel raar kijken.

@silent_spring@

Legacy Member
FLT zei:
Officiële maxsnelheid: 185km/u

Uwe lichte helling was iets als de Mount Everest ofzo zeker? :sop:

zou mij verbazen dat die Clio 1.4 maar 185 kan...
ik heb met mijn 1.2 al 160.9 op gps gehaald en kon miss nog ietsje meer...

edit: nuja het zou misschien wel kunnen, ik zie dat autoweek 160 opgeeft als topsnelheid voor mijn Clio.

Kwertie

Legacy Member
Ook hier wordt de max-snelheid volgens het boekje makkelijk bereikt :) zijnde iets van 180 op de gps :) (audi 80 van 14 jaar :p)

KoeKaTsJoE

Legacy Member
@silent_spring@ zei:
zou mij verbazen dat die Clio 1.4 maar 185 kan...
ik heb met mijn 1.2 al 160.9 op gps gehaald en kon miss nog ietsje meer...

edit: nuja het zou misschien wel kunnen, ik zie dat autoweek 160 opgeeft als topsnelheid voor mijn Clio.

1.2 16V of ne gewone? want dat scheelt em 15pk.

Kga als ik volgende keer nog eens langs die baan moet, Want daar is nooit verkeerd en daar flitsen ze nooit. (denk ik) ne foto trekken :)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan