Archief - Het Moto praat topic - Deel 2!

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

desolation

Legacy Member
mijnen helm is puur zwart carbon, zichtbaarheid 0.0
exact zoals ik het graag heb ^^

terug dik aant twijfelen over dien 999S, tis een stuk boven men budget :/
ook nog nen S4R opt oog, maar diene mens moet is dringend antwoorden :)

WeedJunk

Legacy Member
Niet naar een 999S gaan kijken daarstraks dan? En daar zou ik ook het vliegend schijt van krijgen, als ze 't onder uwe neus verkopen :s

desolation

Legacy Member
nee twas ne 748 die 1 kuipdeel mankeerde

ik had 2000EUR geboden, gast stuurde direct "JA TIS GOED, KOM MAAR AF, BEL MIJ"
ik bel, 'ja vanavond ga moeilijk, kan morgen?'
ik bel den dag erna 'ik kan enkel om 14h (twas toen 12h30 en ik zat opt werk), kan morgen want vanavond moet ek naar nen architect'
ik bel de vrijdag 'ja vanavond om 8h stipt moogde komen'

om 18h30 telefon 'ja hij is net verkocht. ja diene kwam vroeger als u he man, eerst is eerst'
men bloed kookte zo hard dak nog maar zelden iemand zo hem uitgescheten aan de telefoon...

beemer036

Legacy Member
desolation zei:
nee twas ne 748 die 1 kuipdeel mankeerde

ik had 2000EUR geboden, gast stuurde direct "JA TIS GOED, KOM MAAR AF, BEL MIJ"
ik bel, 'ja vanavond ga moeilijk, kan morgen?'
ik bel den dag erna 'ik kan enkel om 14h (twas toen 12h30 en ik zat opt werk), kan morgen want vanavond moet ek naar nen architect'
ik bel de vrijdag 'ja vanavond om 8h stipt moogde komen'

om 18h30 telefon 'ja hij is net verkocht. ja diene kwam vroeger als u he man, eerst is eerst'
men bloed kookte zo hard dak nog maar zelden iemand zo hem uitgescheten aan de telefoon...

Ik heb de situatie al voorgehad als koper en verkoper.
Als verkoper hanteer ik ook de regel wie het eerst komt en me het eerst de centen geeft mag het product meepakken.
Heel lang geleden heb ik dat eens niet gedaan, en dus gezegd dat er al iemand kwam kijken.
Die "iemand" nam dan uiteindelijk het product niet, heb toen de andere persoon terug gecontacteert de die vroeger kon komen maar die had ondertussen het product al ergens anders gevonden, dus ja.... snapt ge.

Omgekeerd; stond iets te koop, ik bel en verkoper zegt dat er al iemand kwam, ik zeg "ik kom nu", product gekocht (250euro meer geboden als andere partij ook), later kwam ik toevallig die andere persoon tegen en die was natuurlijk ook niet blij.

Wil maar zeggen, je moet het altijd langs 2 kanten bekijken.

Mr. SLASH

Legacy Member
allemaal goed en wel, maar als ge een afspraak maakt moet ge er u aanhouden, ook al is er ondertussen iemand die een half uur vroeger kan komen, dan moet ge op voorhand ook geen afspraken maken om langs te gaan.

ik snap deso maar al te goed en zou hoogst wss even geïrriteerd reageren.

Robust²

Legacy Member
Inderdaad, of laat dan tenminste ook weten aan de koper dat er mogelijk iemand anders nog vroeger komt en hem zou kunnen meenemen. Dan kan je proberen van toch nog er vroeger te geraken, maar ik word daar ook serieus nijdig van als je denkt dat alles perfect is om dan op het laatste zo afgebeld worden.

desolation

Legacy Member
wat mij vooral pisnijdig maakte in heel dat verhaal is niet dat iemand eerder was hoor.
wat mij pisnijdig maakte is dat hij zich gewoon de dag ervoor niet wou vrijmaken, terwijl ik cash int handje hem wou gaan halen zonder te discussieren. als ge dan na 3 dagen eindelijk een afspraak kunt maken is "er kon iemand vroeger komen" een schijtexcuus imho.

desolation

Legacy Member
keb al iet anders gevonden ze, maar zo'n mensen wil ek echt op hunnen bek kloppen. als ik mijn woord geef dan is da zo.

Faun

Legacy Member
Paar dingen te vertellen:

1. Gisteravond beetje dom geweest. Gestart met choke aan, maar domweg vergeten af te zetten. Ik heb er ongeveer 400-500 meter mee gereden, waaronder ook es goed opgetrokken. Aan het rood licht begon de motor wat raar te doen, hij steeg naar 4k toeren terwijl hij gewoon in neutraal stond. Aan de kant gezet en opeens viel mijn frank. Vandaag niks meer van gemerkt. Kan er ergens schade zijn? Op die momenten voelt ge u echt goed achterlijk.

2. Ik heb 500km reeds een nieuwe voorband. Ik zie een uurtje geleden tijdens een bandenspanningscheck dat er een punaise in mn band zat. Er zit nu een miniscuul gaatje in die zeer langzaam dus wat lucht doet ontsnappen. Ik geef graag geld uit aan mijn motor maar het stopt ook wel ergens. Ik ga binnenkort samenwonen en mijn vriendin zal niet zo blij worden als ik wéér nieuwe banden moet leggen. Het is echt een miniscuul gaatje, kan ik die "veilig" laten plakken? Een tap inslaan lijkt me meer schade toe te brengen dan het gaatje nu is..

3. Moest vandaag enkele vrienden naar de luchthaven voeren met hun wagen en in de terugweg zag ik een motorrijder die een fiets vervoerde. LOL. Filmpje: https://www.dropbox.com/s/5gwh0idsl7b7zeu/2013-06-02 12.53.05.mov

Glenn5

Legacy Member
1. Normaal gezien niet, choke zorgt gewoon voor een rijkere verbranding en/of dat je gasklep meer openstaat op ralenti.

2. Je kan de binnekant van de band laten plakken, maar dacht dat niet elke bandcentrale dat zomaar doet. Een plug inslaan is namelijk 100x gemakkelijker.

3. lol :)

GS|Demogorgon

Legacy Member
Gij bolt precies met een Peugeot of Citroën camionetteke, juist? :)

Robust²

Legacy Member
Choke is geen probleem, rijdt gewoon tijdelijk wat vervelender daardoor. Mijn broer heeft wel zo eens mijn Bandit 400 laten vallen omdat die ook stationair veel hoger draaide en daarom niet afremde als hij dacht. Die band zou ik sowieso laten repareren. Is weggesmeten geld als je daarvoor een nieuwe zou kopen imo.

Faun

Legacy Member
GS|Demogorgon zei:
Gij bolt precies met een Peugeot of Citroën camionetteke, juist? :)

Het is een citroën c3, auto van de vriendin die ik aan luchthaven heb afgezet :)

@Robust
Welke bandencentrale in het Gentse repareert een band ipv een tap? Ik ben al es naar ene geweest maar die wou er gewoon een gat in slaan en dan zo'n worm insteken. Daar ben ik niet zo voor..

Robust²

Legacy Member
Geen idee, ik heb weinig ervaring met bandencentrales in het Gentse vrees ik.

Faun

Legacy Member
Damn, iemand anders een idee? Mag wel een eindje van Gent zijn ook desnoods.

Ik ben eigenlijk dringend op zoek naar een manier om mijn iphone 5 op te laden op mijn motor. Ik zoek dus een usb charger ipv een sigaretteplug, anders moet ik nog met een extra tussenstuk werken. In de RAD konden zij niet onmiddellijk. Iemand nog een idee? Een zekering is wel een must.

beemer036

Legacy Member
-Enigste nadeel van uw choke is dat uw tank 2x zo snel leeg is.
Kheb zo eens ooit 50km met de auto (auto met choke, waar is den tijd) op de snelweg gereden, vond het al zo gek dat die niet meer trok :D.

-Band, hoor je de zotste verhalen over, gewoon laten vulcaniseren (lees langs de binnenkant plakken).
Garage die dat niet wil is omdat ze er geen tijd willen insteken.
Plug= gat groter maken, plug erin, doorsteken, overschot afsnijden en klaar.
Vulcaniseren= wiel demonteren, band eraf, plakken langs binnenzijde, band erop, wiel monteren...

Bushido

Legacy Member
Ge kunt ook ne paddenstoel in uw band laten steken, dat is een heel veilige manier om een band te repareren. Maar de band moet er ook wel af om langs binnen in het gat te steken.

Faun

Legacy Member
Welja, sowieso wordt het een reparatie, maar geen plug die het gat nog groter maakt. Zeker gezien het gaatje zo miniscuul is dat een nieuwe band gewoon overdreven zou zijn. Iemand die een grage kent die dit wel doet?
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan