Archief - Het Moto praat topic - Deel 2!

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Katoom

Legacy Member
skullbasher25 zei:
voorbeeld nemen aan mij... ben maar de zoveelste poser die geen leven heeft :unsure:

da constant veranderen begint om den duur ook redelijk wa geld te kosten, ben ondertussen al serieus wat geminderd op dat vlak. nu ben ik al content als ik nog een keer kan rijden.

twordt trouwens tijd dat ik mijne nickname verander, da skullbasher gedoe was een hersenspinsel van toen ik 16 was en klinkt nu zo debiel als iets... sta nu overal bekend als skully, ietske minder debiel :p
Hoe is't nu eigenlijk met uw been? :p

Robust²

Legacy Member
skullbasher25 zei:
voorbeeld nemen aan mij... ben maar de zoveelste poser die geen leven heeft :unsure:

da constant veranderen begint om den duur ook redelijk wa geld te kosten, ben ondertussen al serieus wat geminderd op dat vlak. nu ben ik al content als ik nog een keer kan rijden. doet het trouwens klinken alsof ik 1 of andere superpiloot ben, ben maar gewoon een circuitrijder die een beetje vooruit gaat, maar er is nog genoeg plaats voor verbetering zunne :lol:

twordt trouwens tijd dat ik mijne nickname verander, da skullbasher gedoe was een hersenspinsel van toen ik 16 was en klinkt nu zo debiel als iets... sta nu overal bekend als skully, ietske minder debiel :p

Nja ik wou eerst Skully zeggen, maar geen idee waarom ik het uiteindelijk niet heb gedaan. Normaal kan je wel 1 of 2 keer per jaar je nick veranderen hier. Ik heb de mijne zo laten veranderen naar een hoofdletter in het begin! :cool:

De laatste tijd is het idd kalmer met je mods, maar er is ook maar zo veel ruimte voor verbeteringen voor het enorm duur begint te worden he. Na een tijdje zie je dat wel in en mindert dat sowieso :p
Aan de andere kant is er altijd ruimte voor verbetering in rijstijl en snelheid. Ik ga je nu ook niet aanprijzen als de nieuwe belofte maar ik vermoed dat je toch wel een pakje rapper of vertrouwder op een SM zit dan de rest hier. ;) (baanmoto ga ik me niet over uitspreken, wie weet ben ik daar wel nog iets vlotter! :unsure:)

Zelfde vraag als Katoom trouwens, al hersteld ondertussen?

skully25

Legacy Member
Katoom zei:
Hoe is't nu eigenlijk met uw been? :p

na een volle dag opt werk it still hurts like a son of a ...

in het najaar binnen voor die spil en schroeven eruit te halen, en dan hopen dat de last die ik nu nog heb gedaan is...

de ironie als ik dan terugdenk aan sommige sollicitatiegesprekken. "uw hobby is motorrijden, is dat niet gevaarlijk? ziet dat ge iets tegenkomt en ge niet kunt komen werken."

ik ben van een afvalcontainer van misschien een meter en een half hoog gevallen en gewoon met mijn been verkeerd neergekomen, mijn voetje hing daar te bengelen... wat zeiden ze daar weer van dat motorrijden?

da gebroken sleutelbeen van 3 jaar terug zwijgen we over :D

Xiao

Legacy Member
Is er iemand het afgelopen weekend naar de dagen veilig motorrijden geweest in Antwerpen?
Had vooraf niets van advertenties tegengekomen, hoewel ik normaal wel geinteresseerd ben in zo'n dingen.
Zag er zaterdag iets van op het nieuws, maar toen had ik al andere plannen.
Zag er precies wel uitgebreider uit dan het opstartweekend (waar niemand was dit jaar :p) en die screening+.

maxx22

Legacy Member
Halloo,

ben redelijk nieuw hier, had me aangemeld om de veelzijdigheid van dit forum maar kwam toen op dit topic terecht. Ik heb net gisteren een tweedehands Harley Davidson gekocht, eindelijk me droom vervuld!!!


Het is een prachtding, nog niet teveel km op de teller en ik heb m gelijk in de was gezet vandaag, heerlijk om morgen na t werk een paar uurtkes na t werk te gaan rijden!

Zijn hier nog meer Davidson liefhebbers?


harley-davidson-logo-081.jpg


Gr. Masertje!

desolation

Legacy Member
Buiten de V-Rod vond ik geen enkele harley aangenaam rijden, dus echt een liefhebber zal ik er nooit van zijn. Desalniettemin zijn het vaak wel mooie machientjes, laat u gewoon niet brainwashen tot zo'n 'enkel harleys zijn echte motos' fanboy :)

Lexx

Legacy Member

desolation

Legacy Member
Gonzo zei:
Damn, anderhalf jaar... En ik maak mij al zorgen over 6 maanden Zuid-Amerika :lol:
Die kerel zal wel zotte dingen gezien en gedaan hebben, zalig...
Tikkeltje jaloers :sad:

Ge moet er vooral de centen voor hebben, want zo nen trip begint ge meestal ni aan zonder op zen minst 1 support vehicle. Tmoet avontuur zij, maar ge wilt daar ook ni op nen bergflank in peru stranden en doodvriezen 's nachts.
Via Globebusters is da altijd 30-40-60.000 EUR voor zo nen trip, exclusief moto

gumball4000

Legacy Member
gumball4000 zei:
Graag jullie mening over de bovenste bougie.
Was 7000km geleden ook zo bruin, nu nog eens.. maar de motor start perfect en rijdt perfect..zelfs geen abnormale geluiden of nooit olie moeten bijvullen..

ImageShack® - Online Photo and Video Hosting

Gosh..gisteren, na 7000km gezien dat ik teveel olie heb in de motor..olie zit 0.5cm boven het maximum.
vandaar misschien die lelijke bougies..
Ging deze week toch olie(filter) verversen, dus deze keer goed afmeten.
Vorige keer 4L gekapt ipv 3.8L. Hopelijk niks aan de kleppen/dichtingen ed beschadigt..

Katoom

Legacy Member
Uw carterontluchting komt in luchtfilterbak uit, kijk die bak maar even na of de boel niet te smerig is geworden.

Volgende oliewissel giet je er minder in dan gevraagd wordt. (+-200-300ml minder ofzo, dus bvb 3.5L)
Dan gebruik je uw peiling als indicatie om olie aan te vullen tot dicht aan de max.
(mag gerust wat minder zijn hoor, gewoon 3/4 van je peilniveau is goed), laat de boel even draaien en leg hem stil. Uw filter heeft nu olie geabsorbeerd waardoor het peil is gezakt.
Even laten zakken (beginnen opruimen :p)en opnieuw peilen, gebruik dan weer de peiling als indicatie om de olie aan te vullen.

Altijd op je peiling afgaan ipv X aantal olie. Zo loop je geen risico dat je teveel olie op je blok giet.

koebeest

Legacy Member
Robust² zei:
Ik rij daar wat rondjes op de baan gewoon :unsure: Dit is wat ik vaakst doe 2 lange rechtse bochten die zeer mooi liggen en dan 2 grotere rondpunten, waar vooral het bovenste zeer goed ligt (en goed zicht heeft op wie er allemaal aankomt). Stuk naar boven richtings station is ook plezant!
Dan op het deel eronder rij ik wat variaties van dit maar de kaart op Maps klopt niet meer, daar zijn al wat meer bochten aangelegd ondertussen. Als ik tijd heb dit gecombineerd met de lus hierboven :)

Liefst rij ik dus als er weinig verkeer is, om logische redenen :unsure: Maar ik doe dat zelfs af en toe rond 4-5u, zelfs aan de snelheidslimiet of net erboven kan je je daar nog amuseren zonder veel gevaar.
Volgende week eens samen rondje rijden? Wil gerust ook wel nog eens op een van die parkings waar het parcours staat uitgetekend kijken of ik het nog steeds kan :p

Edit: Derp, dacht net dat ik heel dat rondje op video had van met een gopro daar eens rond te rijden. Blijkbaar heb ik die video verwijderd van de camera zonder hem op m'n pc te kopieren :sop:

Met de auto vind ik die lus al leuk. Binnenkort eens met de moto doen :)

gumball4000

Legacy Member
Katoom zei:
Uw carterontluchting komt in luchtfilterbak uit, kijk die bak maar even na of de boel niet te smerig is geworden.

Volgende oliewissel giet je er minder in dan gevraagd wordt. (+-200-300ml minder ofzo, dus bvb 3.5L)
Dan gebruik je uw peiling als indicatie om olie aan te vullen tot dicht aan de max.
(mag gerust wat minder zijn hoor, gewoon 3/4 van je peilniveau is goed), laat de boel even draaien en leg hem stil. Uw filter heeft nu olie geabsorbeerd waardoor het peil is gezakt.
Even laten zakken (beginnen opruimen :p)en opnieuw peilen, gebruik dan weer de peiling als indicatie om de olie aan te vullen.

Altijd op je peiling afgaan ipv X aantal olie. Zo loop je geen risico dat je teveel olie op je blok giet.

Kunnen hierdoor de 2 middelste bougies terug "normaal" uitzien?
En kan 200ml teveel olie kwaad?

Luchtfilter is vorige week vervangen en zag er wat geelig uit :).

Volgende oliewissel (en oliefilter) is voor eind deez week se :). Normaal pas zomervakantie, ma nu dak weet da er teveel in zit wa vroeger :p

Faun

Legacy Member
WTF - enkele minuten geleden een motorrijder op een cross gans de citadellaan in Gent zien afrijden terwijl hij een wheelie trekt met zijn voeten op zijn zadel. En azo richting kruispunt overpoort/citadellaan, zowat drukste kruispunt van Gent. Die zou zijn rijbewijs levenslang mogen kwijt zijn van mij.

Robust²

Legacy Member
Faun zei:
Bel mij maar als ge gaat.

T'is alweer even geleden dat ik ben gegaan door het slecht weer, maar zal je ook iets laten weten als ik nog eens doe :) Hoe rap sta jij daar als je kan? dan kan ik het wat inschatten. Als jullie gaan, laat dan ook maar weten! Ik ben daar op 5 a 10 minuten normaal.

Daarnet wel wat stoom gaan aflaten na een lange dag met de Duke. Ik begin dat ding meer en meer te appreciëren nu ik me er wat beter op voel :D Achterwiel de lucht in remmen, van verkeers drempels springen aan volle gas, 'point and shoot' rijden op kleine baantjes, etc. Allemaal dingen die ik met m'n SV echt niet rap zou proberen.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan