Archief - Het Moto praat topic - Deel 2!

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Gonzo

Legacy Member
Robust² zei:
Miljaar dat geluid van die Duke is plezant om open te trekken in tunnels :D
Niet super bruut dat hij continu op z'n achterwiel trekt, maar ik denk dat je op banen waar je vaak afremt en weer moet optrekken serieus moeite hebt om dat bij te houden met een normale motor. Eens je aan de 100-120 zit is het natuurlijk wel wat minder met optrekken, maar dat is ook te verwachten van zoiets.

Doe nekeer nen testrit met nen afgestelde Hyper 1100 :D
Ge komt terug mee gebroken kaken van 't lachen :unsure:
En ge moet zelfs nie aan de koppeling trekken voor te steigeren...

Robust²

Legacy Member
Dunno wel of ik altijd met zo iets zou willen rijden hoor, serieus plezant voor eens even de buurt mee te terroriseren maar of dat echt mijn ding als enigste motor zou zijn.

Zeer goed mogelijk dat hij wel omhoog komt trouwens als je even gas coupeert en terug opentrekt, nog niet geprobeerd. Koppeling zal hij sowieso wel doen zonder veel moeite :p

ATI

Legacy Member
Xoliul zei:
Told you he Robust ;)
Staat nog in m'n sig denk ik, ATI. Is mijn Duke die ik in belgie heb achtergelaten. Robust gaat hem wel ooit moeten verkopen van mij, dus als je geinteresseerd bent...
En ja zelfde motor, denk niet dat er op dat vlak iets verschillend is tussen de twee.

Ik heb al ne moto, maar is wel prachtig machine,mooie chapment!

ATI

Legacy Member
desolation zei:
Dno, toen ik voor mijnen ST2 Pirelli's wou bestellen was da ook heel lang wachten volgens hun. Toen bij Vulco geweest en 3 dagen later lagen ze er op.

Allez ik moet in de zomer ook is naar lovania voor pirelli ga corsa 2 laten steken.

koebeest

Legacy Member
Kan je testritten doen met moto's als "jonge gast" van 23? Mijn moto is op't einde van't jaar afgeschreven en de gedachte om een andere aan te schaffen speelt nu in mijn hoofd. Ik heb echter nooit op een andere moto gereden buiten mijn GSX650F waardoor ik eens zou willen gaan vergelijken.

Zou eens willen testrijden op een 1200 GS adventure, 800 GS Adventure en eens een supersport ofzo. Gewoon kijken wat me het beste ligt :)

Glenn5

Legacy Member
Ik ben over het laatst eens binnen gestapt bij Bmw antwerpen en die hebben me daar toch goed ontvangen en informatie gegeven voor een testrit. (ben bijna 21j maar heb men A vol vermogen al 1j) Die geven trouwens gratis testritten.

supermartini

Legacy Member
Ik ben van plan mijn motorrijbewijs te halen, ik weet dat ik te laat ben en in de nieuwe (duurdere) regeling val. Ik ben al een tijdje 18 en al langer met brommers bezig. Ik was bezig een lijstje op te stellen van alle items die ik moet kopen, zouden jullie eventueel het lijstje kunnen aanvullen?

- 9 uur rijles, iemand een idee van hoeveel dit gaat kosten?
- Moto zelf (2dehands en waarschijnlijk Honda cbr125)
- Motorkledij, ik heb al wat zitten rondneuzen op het internet. Maar ik heb totaal geen idee welk budget ik moet vrijmaken, er is zoveel keuze en zo'n groot prijsverschil. Zijn er ook merken die ik zeker moet vermijden of merken die echt de moeite zijn?
- Verzekering
- Nummerplaat
- ??

Xasuntox

Legacy Member
supermartini zei:
Ik ben van plan mijn motorrijbewijs te halen, ik weet dat ik te laat ben en in de nieuwe (duurdere) regeling val. Ik ben al een tijdje 18 en al langer met brommers bezig. Ik was bezig een lijstje op te stellen van alle items die ik moet kopen, zouden jullie eventueel het lijstje kunnen aanvullen?

- 9 uur rijles, iemand een idee van hoeveel dit gaat kosten?
- Moto zelf (2dehands en waarschijnlijk Honda cbr125)
- Motorkledij, ik heb al wat zitten rondneuzen op het internet. Maar ik heb totaal geen idee welk budget ik moet vrijmaken, er is zoveel keuze en zo'n groot prijsverschil. Zijn er ook merken die ik zeker moet vermijden of merken die echt de moeite zijn?
- Verzekering
- Nummerplaat
- ??

9 uur rijles zal iet zijn van een 800 euro, maar volgens mij moet je zelfs 12 uur nemen. Al denk ik dat je met 9 uur je voorlopig krijgt.
Moto kledij zal je ongeveer 800-1000 kwijt zijn.
Verzekering zal rond de 250-350 liggen voor een 125cc.

Renegadexxripxx

Legacy Member
supermartini zei:
Ik ben van plan mijn motorrijbewijs te halen, ik weet dat ik te laat ben en in de nieuwe (duurdere) regeling val. Ik ben al een tijdje 18 en al langer met brommers bezig. Ik was bezig een lijstje op te stellen van alle items die ik moet kopen, zouden jullie eventueel het lijstje kunnen aanvullen?

- 9 uur rijles, iemand een idee van hoeveel dit gaat kosten?
- Moto zelf (2dehands en waarschijnlijk Honda cbr125)
- Motorkledij, ik heb al wat zitten rondneuzen op het internet. Maar ik heb totaal geen idee welk budget ik moet vrijmaken, er is zoveel keuze en zo'n groot prijsverschil. Zijn er ook merken die ik zeker moet vermijden of merken die echt de moeite zijn?
- Verzekering
- Nummerplaat
- ??

rijles = 700 - 800€
moto = 1500 - 2500€
kledij = 800 - 1500€. Persoonlijk beknibbel ik liever op de moto dan dat ik op de kledij zou beknibbelen.
verzekering = 200 - 350€ Indien je het combineert met een wagen +- 150€
inschrijving / nummerplaat = 36 € indien ik mij goed herinner
verwarmde motorhandschoenen = 150 - 250€
onderhoud niet vergeten !!! is relatief kostelijk.

desolation

Legacy Member
Gonzo zei:
Doe nekeer nen testrit met nen afgestelde Hyper 1100 :D
Ge komt terug mee gebroken kaken van 't lachen :unsure:
En ge moet zelfs nie aan de koppeling trekken voor te steigeren...

Wat bedoelde met afgesteld?
Als ik ene zou kopen ipv ne Fighter of S4R zou hij al op zen minst een termi shorty lijn moeten hebben met chip, liefst ook andere nokkenas :)

Xiao

Legacy Member
Nog € 60,50 BIV ofzoiets.

Voor € 600-700 kan je ook al kledij vinden hoor.
Bij mij heeft alles (kledij) samen €600 ongeveer gekost. Dan heb je 1 paar handschoenen (zomer of winter).
Allemaal merken als LS2, Hein-Gericke, Ixs. Werkt al 2 jaar perfect.

Katoom

Legacy Member
desolation zei:
Wat bedoelde met afgesteld?
Als ik ene zou kopen ipv ne Fighter of S4R zou hij al op zen minst een termi shorty lijn moeten hebben met chip, liefst ook andere nokkenas :)
Ik denk dat afgesteld wil zeggen 'Zonder nukkige gasrespons in lage toeren'. :p

koebeest

Legacy Member
Glenn5 zei:
Ik ben over het laatst eens binnen gestapt bij Bmw antwerpen en die hebben me daar toch goed ontvangen en informatie gegeven voor een testrit. (ben bijna 21j maar heb men A vol vermogen al 1j) Die geven trouwens gratis testritten.

Is niet elke testrit gratis? :p

Glenn5

Legacy Member
Dat zal wel mogelijk zijn om er gratis te krijgen maar meestal vragen ze een 20-30 tal euro dat welke je dan terug krijgt bij aankoop. Anders zouden er nogal veel mensen garages afgaan om constant testritten te doen.

Gonzo

Legacy Member
desolation zei:
Wat bedoelde met afgesteld?
Als ik ene zou kopen ipv ne Fighter of S4R zou hij al op zen minst een termi shorty lijn moeten hebben met chip, liefst ook andere nokkenas :)

Remap, liefst mee een andere lijn en luchtfilter :)
Staat standaard nogal arm afgesteld.

desolation

Legacy Member
ha ma een single sided termi, preferabel shorty, zou voor mij al essentieel zijn om ene te kopen
die standaarduitlaat trekt op geen hol.

Faun

Legacy Member
Na remblokjes vervangen te hebben piepen ze toch een beetje. Nochtans wel kopervet gebruikt.

TiBasco

Legacy Member
Glenn5 zei:
Dat zal wel mogelijk zijn om er gratis te krijgen maar meestal vragen ze een 20-30 tal euro dat welke je dan terug krijgt bij aankoop. Anders zouden er nogal veel mensen garages afgaan om constant testritten te doen.
Hier in het Brusselse vraagt bijna elke garage standaard ook een minimumbedrag, voor een testrit, om het gespuis weg te houden ;). Ik daarentegen weiger te betalen voor een testrit, ik ga zijn testmachine niet mee afbetalen zenne. Ik heb vooralsnog nooit betaald voor een testrit hier bij een garage, kwestie van genoeg geïnteresseerd over te komen ook natuurlijk. Bij tweedehandsmotorzaken ligt dat wel anders natuurlijk, aangezien hun tweedehandsmoto elke keer meer kilometers bijkrijgt en de garagist die 'schade' ergens moet recupereren natuurlijk.

En koebeest: het verschil tussen een R1200GS (boxer) en een F800GS (paralleltwin) is gigantisch! Die F800 reeks zijn echt enoooooorm platte en saaie motorblokken vind ik. Heb zo ooit ne gast bijna weten bleiten die na een testrit met een Street Triple R zich zijn recente aankoop van zijn F800R megahard beklaagde :D
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan