Archief - Het Moto praat topic - Deel 2!

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

pws

Legacy Member
Al paar dagen dat de zon schijnt en dat ik niet kan gaan rijden :(.
Ze hebben 2 weken geleden mijne moto omver gereden op de steenweg hier voor mijn door.
Is wel rot. Had toen verlof genomen en kon niet gaan rijden.
Dat hem maar rap gemaakt wordt.

Nu een vraagje, ik zou als de moto gemaakt is een andere set banden willen steken. Maar ben niet zeker welke te nemen. Ik rij in alle weersomstandigheden. Was aan het twijfelen tussen dunlop Sportmax Roadsmart of pirelli angel gt.
Wat zou een betere keuze zijn. Mijn moto nu is een fazer 8.

Mvg.

GS|Demogorgon

Legacy Member
Ik heb die Roadsmarts erop liggen en ben daar wel tevreden van!
Gisteren op Croix gaan rijden bij temperaturen tss 0 en 2 °C, en ze hebben geen krimp gegeven.
Wel eerst rustig warmgereden natuurlijk ;-)

Robust²

Legacy Member
Middernacht sleutel sessie gedaan :unsure: Ik had gedacht dat een één-cilinder hopen plek ging betekenen voor eraan te werken, niet dus. Wat een gedoe om overal aan te kunnen, enorm frustrerend :p Ik heb uiteindelijk op een uur tijd 1 bout en 5 darmen en 2 elektrische kabels losgemaakt, enorme vooruitgang!

pws

Legacy Member
GS|Demogorgon zei:
Ik heb die Roadsmarts erop liggen en ben daar wel tevreden van!
Gisteren op Croix gaan rijden bij temperaturen tss 0 en 2 °C, en ze hebben geen krimp gegeven.
Wel eerst rustig warmgereden natuurlijk ;-)

Thx voor het antwoord, heb je er ook al door regen weer gereden met die banden?
Met mijn banden heb ik geen vertrouwen in regen weer en bochten.

Grtz

GS|Demogorgon

Legacy Member
Mijn geheugen laat mij in de steek, maar gezien ik het laatste jaar zo weinig heb gereden, zullen daar waarschijnlijk geen of weinig regendagen tussen gezeten hebben. Dus ik kan u daar niet echt een nuttig antwoord op geven.
Ik weet wel dat mijn Roadsmarts beter plakken dan mijn Pilot Roads, en die waren wel stabiel bij regenweer.

gumball4000

Legacy Member
Godver, banden net vervangen en één van de voorpoten lekt --'. 15 000km, 8 jaar oud..komaan --'.

Kga er denkek maar 1 van de 2 laten reviseren, zoals eerder gezegd is het budget echt krap tot juni =s. + volgens kennis die als hobby moto's herstelt zal het wss een fabrikagefout zijn.. Dus hopelijk lekt er maar 1..

Caracalla

Legacy Member
@pws

Ik zweer bij m'n Diablo Rosso II's.
Ondertussen een 4000km op en de achterband zit zeker nog niet halfweg.
Schitterende grip bij droog weer. Beter dan m'n Pilot Power 2ct's. Bij nat weer waren m'n Pilot Power 2ct's wel beter.
Ook op circuit geen krimp gegeven.

De angel ST's zijn sporttouringbanden hé, net als die Roadsmarts of een Pilot Road.

@demogorgon
Ik snap ook niet echt hoe je een héle trackbike aan het maken bent/gemaakt hebt met één enkel doel: trackdays en dan rijdt op roadsmarts?

Dan leg je daar toch minstens Supercorsa's onder of een Michelin power one als het écht geen Pirelli mag zijn? Het is toch algemene kennis dat voor trackgebruik de Rosso Corsa's het van het zijn...

@Robust
Ik weet dat je weer gaat zagen over de kwaliteit van de Pilot Roads en dergelijke :D Maar een PR op een trackbike? Nigga please...
Heb al eens met Supercorsa ST's mogen rijden en :love: the grip :love:

Robust²

Legacy Member
gumball4000 zei:
Godver, banden net vervangen en één van de voorpoten lekt --'. 15 000km, 8 jaar oud..komaan --'.

Kga er denkek maar 1 van de 2 laten reviseren, zoals eerder gezegd is het budget echt krap tot juni =s. + volgens kennis die als hobby moto's herstelt zal het wss een fabrikagefout zijn.. Dus hopelijk lekt er maar 1..

Sowieso geen fabricage fout, kan gerust gebeuren op die tijd en al helemaal als je ze niet echt onderhoudt. Mijn linker poot was onverklaarbaar beginnen lekken na 5 maand stil te staan. Daarvoor was hij perfect, ik let goed op dat er niets kan aan komen en motor was toen 6 jaar en 11.000km.

Kijk eens de staat van je binnen poot na, plakken er vliegjes of vuil op? Die dingen moeten zo glad als iets zijn, elk klein putje of bultje kan je keerringen kapot maken. Indien je niets ziet kan je eens proberen om de stofkap op te heffen en met een dunne plastiek eens tussen je keerring en je poot te gaan. Op die manier kan je soms vuil dat ertussen zit weg halen en zo het lek tijdelijk dichten. Als ik het niet goed uitleg moet je maar eens zoeken naar "clean fork seals" op google of youtube, je hebt daar ook dingen voor die je kan kopen als Sealmate en Sealdoctor maar je kan het even goed doen met willekeurige dingen als je wat voorzichtig bent.
Goed mogelijk dat je probleem daarmee tijdelijk is opgelost (tenzij hij echt al veel lekt) maar dat is wel eerder uitstel van executie, keerring is aan het slijten en gaat er vroeg of laat helemaal doorgaan.

Iemand vinden die het voor je wil doen en dan kost het je niet veel. Ik heb de mijne allebei vervangen voor de prijs van 1l olie (10&#8364; ofzo?) en de 2 keerringen (weet de prijs niet echt meer, maar <20&#8364; iirc). Nadeel is wel dat het wat werk is, zeker als je het niet gewoon bent. Ik zou het nu mss wel in een dik uur kunnen maar heb het ondertussen al 3-4 keer gedaan :p

Mee

Legacy Member
Caracalla zei:
Ik zweer bij m'n Diablo Rosso II's.
Ondertussen een 4000km op en de achterband zit zeker nog niet halfweg.
De mijne zijn ook nog maar halfweg, maar tijdens mijn onderhoud vorige week bleek er een spijker in te zitten :(.
Ze hebben dat gestopt, maar da's niet aan te raden om daarmee op Zolder te gaan rijden zeker? :sad:

Caracalla

Legacy Member
Welja, dat zou ik nu toch ook niet riskeren, al is het maar omdat het tussen de oren zit misschien.

Sballato

Legacy Member
Inderdaad. Als je op een track gaat moet je moto piekfijn in orde zijn. Net hetzelfde als je kledij. Zo zijn je gedachten volledig op het rijden. Ben btw ook super tevreden van m'n Rosso II's. I'm going to stick with Pirelli! :)

beemer036

Legacy Member
Mee zei:
De mijne zijn ook nog maar halfweg, maar tijdens mijn onderhoud vorige week bleek er een spijker in te zitten :(.
Ze hebben dat gestopt, maar da's niet aan te raden om daarmee op Zolder te gaan rijden zeker? :sad:

Sballato zei:
Inderdaad. Als je op een track gaat moet je moto piekfijn in orde zijn. Net hetzelfde als je kledij. Zo zijn je gedachten volledig op het rijden. Ben btw ook super tevreden van m'n Rosso II's. I'm going to stick with Pirelli! :)

Dus op de openbare weg moet je moto niet piekfijn zijn?
Vulkaniseren is het beste, daar valt niet over te discussieren.
Is het een stop of een paraplu'ke, zal wel parapluke (of paddestoel) zijn vermoed ik.
Mijn huidige band had na enkele 100den km al een nagel erin, ik ga daarom echt geen nieuwe band kopen hoor.
Paraplu'ke laten steken bij de bandenboer (voor vulkaniseren hadden ze "geen tijd".... zucht (donckers)), ondertussen kleine 6000km verder en verliest 0,0000000000001 lucht.
Ik rijd dan wel niet zo hard als op circuit, maar gebruik de motor toch ook "vlot" hoor.

Conclusie;
-Heeft de band nog ruim profiel over, gewoon verder oprijden.
-Is de band bijna aan vervanging toe, dan maar ineens vervangen.

Xiao

Legacy Member
Wat kost zo'n propke ongeveer?

Wel moedig om langs Donckers te passeren :p

GS|Demogorgon

Legacy Member
Caracalla zei:
@demogorgon
Ik snap ook niet echt hoe je een héle trackbike aan het maken bent/gemaakt hebt met één enkel doel: trackdays en dan rijdt op roadsmarts?

Dan leg je daar toch minstens Supercorsa's onder of een Michelin power one als het écht geen Pirelli mag zijn? Het is toch algemene kennis dat voor trackgebruik de Rosso Corsa's het van het zijn...

Die Roadsmarts liggen op mijn VFR, die ik ook gebruik om op straat te rijden.
Ik ben vorig jaar op Mettet tegen mijn muil gegaan door banden die niet aangepast waren, en daar wou ik nu een mouw aan passen. Een compromis tussen circuit en straat ;)

Onze trackbike is een GSX-R SRAD, en daar liggen Pirelli's (Diablo) op. Maar gezien die momenteel nog in "test-fase" zit, nemen we de Viffer nog mee, moest er iets mis zijn met de gixxer. Dan is de dag toch niet verloren.

beemer036

Legacy Member
Xiao zei:
Wat kost zo'n propke ongeveer?

Wel moedig om langs Donckers te passeren :p

Kom normaal nooit bij Donckers, al veel te veel verhalen over gehoord. :)
Maarja wat doet ge als je daar ineens met ne platte band staat en dat is de dichtsbijzijne.... :(
Kostte 15euro, kitje om zelf (nood)stopkes te steken kost er ook zoiets...., ik zeg altijd "ik ga zo'n setje kopen" maar nog altijd niet van gekomen.
Opdracht voor vandaag "ik ga zo'n setje kopen", haha.

Reden waarom ze geen tijd (niet konden) vulkaniseren was omdat de persoon die dat doet er niet was!?!
Euhm, ik weet niet wie de manager of coordinator operations is daar bij Donckers, maar hebben die al eens ooit gehoord van mensen multifunctioneel opleiden voor in geval dat er andere mensen afwezig zijn?
Wat gaan ze straks doen als de bandenlegger ziek is, geen banden niet meer leggen ? Beetje als nen bakker zonder brood :)

pws

Legacy Member
@ Caracalla en demogorgon ,

Bedankt voor het antwoorden op de banden vraag.

Ik heb er over na gedacht over de moto.
En heb er geen vertrouwen in sinds ze hem omver hebben gereden. De motorblok heeft de val opgepakt en ben daar niet zo voor om er dan nog mee te rijden ook al is er niet veel aan ( je weet nooit wat er na zoveel km's misschien toch nog iets te voorschijn komt van problemen.)
Dus ik ga een nieuwe moto kopen ( ik maak er geen verlies op ).
Heb een suzuki gsx-R 750 besteld :D. Dat ga wel serieus wat wennen worden als je van een fazer 800 s komt.
Zolang je maar uw hoofd er bij houd zal dat wel goed komen zeker.
Ik zal daar wel de pirelli Diablo Rosso II's opzetten.

Nog eens bedankt voor het antwoord op de banden.

Mvg

Bushido

Legacy Member
Zal inderdaad even wennen worden, maar zoals je zegt, hoofd bijhouden en dat komt goed ;)

Proficiat met de aankoop!!

pws

Legacy Member
Dank u.
Volgende week heb ik hem normaal gezien :D.

Ik wou al een tijdje een supersport, maar ik wou eerste wat paar jaar met een naked bike rijden voor wat
ervaring op te doen tussen het verkeerd.
Nu eindelijk de knoop door gehakt. ( grotendeels omdat mijne fz8 omver gereden is, anders had het wel nog een paar jaar geduurd. )
Ben eens benieuwd.

Luciferke

Legacy Member
pws zei:
Dank u.
Volgende week heb ik hem normaal gezien :D.

Ik wou al een tijdje een supersport, maar ik wou eerste wat paar jaar met een naked bike rijden voor wat
ervaring op te doen tussen het verkeerd.
Nu eindelijk de knoop door gehakt. ( grotendeels omdat mijne fz8 omver gereden is, anders had het wel nog een paar jaar geduurd. )
Ben eens benieuwd.

al fotokes van het nieuw machien?
succes ermee, en veel veilige kilometers toegewenst :)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan