Archief - Het Moto praat topic - Deel 2!

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

beemer036

Legacy Member
Xiao zei:
Zijn er mensen die vorig jaar op het Opstartweekend waren?
Is het de moeite om dit te doen?

Vorig jaar niet, maar heb het al wel 2x gedaan.
Was wel eens leuk, plezante oefenningskes.

Ik ben zeker geen expert, absoluut niet, maar daar zie je toch mensen waarvan je denkt "verkoopt aub uwe motor voor ge verongelukt".
1 van de oefeningen is bv de 8, zijn veel mensen, sorry dat ik het zeg maar vooral de oudere generatie, die dat totaal niet kunnen.
Gaande van met 2 voeten aan de grond, tot bijna uwe motor neerleggen.

Ik zou zeggen als je het nog nooit gedaan hebt en het is goei weer dan, ga gewoon ne keer, duurd maar uurke ofzo en is gratis :)
Ge komt er 125cc's tegen tot 1000cc supersports en alles daartussen. ;)

Xiao

Legacy Member
http://www.opstartweekend.be/
Lijkt toch te werken hier.

@beemer
Heb vorig jaar meegedaan met zo'n Screening+ en daar zag je dat ook wel. Hoewel er evengoed jongere mensen (met een 'verdiend' motorrijbewijs) waren die moeite hadden met simpele oefeningen (stop & go bijvoorbeeld).
Het blijken dus allemaal wel zeer nuttige (en nodige) initiatieven te zijn :)

Caracalla

Legacy Member
Mooi mooi, zal heel wat anders zijn dan die Bandit die je had.
Sballato heeft ook een 2005 R6.
Je merkt toch al heel grote verschillen t.o.v. die van mij (2000 met carbs)

Zowel motorisch door de injectie, als qua frame, als qua remmen, als qua gewicht, ...

bumba007

Legacy Member
Ja ik weet het, bandit was wel een prachtig beestje en die is nu gecrasht door de huidige eigenaar ( a shame ).

Ik kon ook de '99 kopen maarja keuze was rap gemaakt.

Grootste verschil met de deze en de bandit is dat R6 nog effectief op 25kw staat, ik ga er een weekje zo mee rijden en dan mag de begrenzing er wel uit

beemer036

Legacy Member
bumba007 zei:
Ja ik weet het, bandit was wel een prachtig beestje en die is nu gecrasht door de huidige eigenaar ( a shame ).

Ik kon ook de '99 kopen maarja keuze was rap gemaakt.

Grootste verschil met de deze en de bandit is dat R6 nog effectief op 25kw staat, ik ga er een weekje zo mee rijden en dan mag de begrenzing er wel uit

Veel plezier ermee ;)
Ben zelf van een bandit naar een CBR600 gegaan.

Grootste aanpassing was eigenlijk nog van de carbs naar injectie.
Als je met carbs de gas loslaat bolt hij mooi uit, als je bij injectie de gas los laat stopt hij ook, het zogenaamde ON/OF gevoel, 1ne keer je weet hoe daarmee om te gaan valt het wel mee hoor.

bumba007

Legacy Member
Hmm zal dat volgend week wel meemaken denk ik dan :) hoe moet je er soms mee omgaan als ik vragen mag? Of is het gewoon aanpassen?

Robust²

Legacy Member
Bij mij deed hij dat ook in't begin, maar dat kwam gewoon omdat mijn injectie slecht stond afgesteld :unsure: Nu rijdt die niet anders dan wat ik gewoon was ervoor.

beemer036

Legacy Member
bumba007 zei:
Hmm zal dat volgend week wel meemaken denk ik dan :) hoe moet je er soms mee omgaan als ik vragen mag? Of is het gewoon aanpassen?

Voornamelijk gewoon worden ja, en gas niet te abrupt loslaten.

koebeest

Legacy Member
Ik zou toch graag met zo'n BMW 1200 GS rijden zenne. Maar die zijn zo duur :(

EvilSwordfish

Legacy Member
koebeest zei:
Ik zou toch graag met zo'n BMW 1200 GS rijden zenne. Maar die zijn zo duur :(

Koop eentje tweedehands? Als die zijn zoals hun minder zware versies, dan zou ik er ook geen nee tegen zeggen.

ghosthaunt

Legacy Member
Zou iemand hier nog die Ardennenrit van +/- 2 jaar geleden staan hebben? Dacht dat Mr.Slash hem gemaakt had.

Mr. SLASH

Legacy Member
ghosthaunt zei:
Zou iemand hier nog die Ardennenrit van +/- 2 jaar geleden staan hebben? Dacht dat Mr.Slash hem gemaakt had.

die heb ik nog staan, even zien of ie nog online staat ;)

even gezocht en heb ze gevonden, maar als ik juist ben, is de laatste rit die we met 9lives gereden hebben, gemaakt door cisse.

ikzelf had dan een ritje gemaakt voor 2012 maar die rit is nooit doorgegaan.

dus ik vermoed dat je dan die rit van cisse wil aangezien je daar zelf bij was ?

misschien moeten we dit jaar proberen om de editie van 2012 te laten doorgaan :p


cisse zijn rit

http://users.skynet.be/slashebeest/Cisse-Ardennen.gdb

Cisse Ardennen.jpg

Robust²

Legacy Member
Ik heb de rit die we vorig jaar met een paar hebben gereden ook wel nog staan, maar daar was Ghosthaunt toen niet bij dus ik vermoed dat hij die van Cisse idd bedoeld.
Ik zou alvast wel eens opnieuw willen proberen om met een paar een rit te rijden :p Was het de vorige jaren niet op paas maandag? Dat ziet er nu ook niet zo haalbaar uit :sad:

Xiao

Legacy Member
Misschien een belachelijke vraag, maar weet er iemand of ik met bijvoorbeeld een Honda bij een Yamaha dealer terecht kan voor onderhoud en reparaties? Of hebben die moeite om aan bepaalde onderdelen te geraken enzo?

Frey

Legacy Member
Robust² zei:
Ik heb de rit die we vorig jaar met een paar hebben gereden ook wel nog staan, maar daar was Ghosthaunt toen niet bij dus ik vermoed dat hij die van Cisse idd bedoeld.
Ik zou alvast wel eens opnieuw willen proberen om met een paar een rit te rijden :p Was het de vorige jaren niet op paas maandag? Dat ziet er nu ook niet zo haalbaar uit :sad:

Kgeloof da we meer in de zomer zijn geweest met zn 4e vorig jaar, daar altijd alles werd uitgesteld etc
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan