Archief - Het Moto praat topic - Deel 2!

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Caracalla

Legacy Member
Robust² zei:
Natuurlijk, maar er is daar ook een grens aan. Van wat vervelend/krap kan je gerust naar comfortabel gaan, maar van pijnlijk ga je bijna nooit naar echt comfortabel kunnen gaan. Ik weet natuurlijk niet hoe erg het effectief is, maar wonderen moet je daar nu toch ook niet van verwachten imo.


Gohja, 'k heb gelezen dat een pak nog tot een volledige maat kan rekken.
In extremis de knieprotector wat verplaatsen, aanpassen.

Komt wel in orde :)

Xiao

Legacy Member
Bah. :(
Had eerst 2 banden besteld bij reifen.com, maar mij later bedacht omdat ik in reviews gelezen had dat er veel betere banden te krijgen waren voor mijn moto.
Order dan gecancelled. Nieuw order aangemaakt.
Nu zie ik in mijn order details dat mijn achterband een TT versie is (terwijl dit in de beschrijving verder nergens vermeld stond), kan ik nog eens gaan cancellen en opnieuw orderen :tongue:

Faun

Legacy Member
Vandaag moto terug na een volledige revisie op 40 000km met nieuwe ketting en nieuwe voorband (achterband was juist nieuw). Kost me wel 400 euro. Ik ga mij toch es een werkplaatshandboek moeten kopen :eek:

Vorige week wel puur toevallig 300 euro gewonnen in het casino, dat verlicht de pijn wel.

Xiao

Legacy Member
Koopt iedereen hier zijn banden bij de dealer? Scheelt toch serieus wat als je die zelf bestelt?
+ ik verdenk dealers ervan banden te gebruiken waar ze het meeste winst op kunnen maken, en niet banden met beste grip of beste prijs/kwaliteit.

Call me paranoid :sop:

Robust²

Legacy Member
Zeker niet bij een dealer, maar bij een bandencentrale/bandenman wel. Dan vraag je gewoon achter de band die je zelf wil of hun advies.
Nadeel bij online bestellen is dat ze je nog ergens moet laten opleggen en sommigen vragen daar ook serieuze prijzen voor. Als je gewoon met je wielen naar een banden centrale gaat valt het vaak nog mee, maar dan moet je ook al moto kunnen ondersteunen zonder beide wielen eronder.

@Faun: Die band en ketting zijn allebei idd geen goedkope stukken, zeker niet rechtstreeks bij een dealer, dus dan valt het idd wel nog mee.

Faun

Legacy Member
Was niet bij dealer, bij iemand die aan moto's werkt. (wel allemaal officieel).

Ivm die band, ik heb altijd wat schrik om een band er te laten opleggen via een bandencentrale. 5/10 keren hebben die nog nooit een moto van dicht gezien en steken die rare stoten uit om uw band erop te leggen.

Robust²

Legacy Member
Ik ga (wel ging eigenlijk, vorige keer ook online besteld) bij iemand die enkel moto's doet. Bandenbox.be, rijdt zelf ook zeer veel met de motor (oa no-budget cup) en zowel ik als veel van m'n kameraden die met de motor rijden zijn er zeer tevreden van. Mss niet DE goedkoopste, maar wel super goede service.
Niet alles staat op z'n site, dus als je een specifieke band wil gewoon een mailtje sturen :)

Faun

Legacy Member
Robust² zei:
Ik ga (wel ging eigenlijk, vorige keer ook online besteld) bij iemand die enkel moto's doet. Bandenbox.be, rijdt zelf ook zeer veel met de motor (oa no-budget cup) en zowel ik als veel van m'n kameraden die met de motor rijden zijn er zeer tevreden van. Mss niet DE goedkoopste, maar wel super goede service.
Niet alles staat op z'n site, dus als je een specifieke band wil gewoon een mailtje sturen :)

Als ik daar een band koop, hoeveel kost het plaatsen en uitbalanceren in totaal?
Welke banden raden jullie soms aan voor iemand die vrij veel autostrade doet?

Robust²

Legacy Member
Faun zei:
Als ik daar een band koop, hoeveel kost het plaatsen en uitbalanceren in totaal?
Welke banden raden jullie soms aan voor iemand die vrij veel autostrade doet?
Alle prijzen zijn inclusief BTW, mileubijdrage en plaatsing op losse velg
wieldemontage 7,5 €/wiel
uitbalanceren 5€/wiel


Michelin Pilot Road 2's worden zeer vaak geprezen voor hun lange levensduur icm meer dan genoeg grip voor een gewone chauffeur en uitstekend in het nat. De 3's zouden zelfs nog iets beter zijn in het nat.
Van de andere merken ken ik de types iets minder goed, banden a la Continental RoadAttacks, Bridgestone BT023 of BT021 voldoen denk ik ook, maar daar zal je wel meer over kunnen vinden online.


Edit: De fout gemaakt van eens beginnen kijken naar GPS routes, nu wil ik een ardennen ritje :sad: :(

GS|Demogorgon

Legacy Member
Ik heb hier trouwens nog een Pilot Road 2 en Pilot Road te koop staan! Op de PR2 staat nog heel veel profiel, daar zijn bijna geen kilometers mee gedaan. De PR is nog in goeie staat maar iets minder profiel dan de PR2.
Prijs : bak jupiler.
PM indien interesse.

Robust²

Legacy Member
GS|Demogorgon zei:
Ik heb hier trouwens nog een Pilot Road 2 en Pilot Road te koop staan! Op de PR2 staat nog heel veel profiel, daar zijn bijna geen kilometers mee gedaan. De PR is nog in goeie staat maar iets minder profiel dan de PR2.
Prijs : bak jupiler.
PM indien interesse.

Maat is mss handig :p

GS|Demogorgon

Legacy Member
Voorband Pilot Road 2
120/70 ZR 17

Achterband Pilot Road
180/55 ZR 17

Maar ik heb mij dus vergist. De PR is nog bijna nieuw, de PR2 heeft meer slijtage!

GS|Demogorgon

Legacy Member
Ineens foto'ke bijzetten :

DSC03747800x600_zpsb65a40d2.jpg


DSC03742800x600_zps8ffef57f.jpg

koebeest

Legacy Member
Daarnet in de gietende regen terug naar huis gereden. Het ging maar een beetje druppelen... ja mijn oor. Mijn achterband gleed trouwens wat weg aan flanders expo op dat rondpunt. Verschoot even, geen idee hoe het eigenlijk kwam.

beemer036

Legacy Member
koebeest zei:
Daarnet in de gietende regen terug naar huis gereden. Het ging maar een beetje druppelen... ja mijn oor. Mijn achterband gleed trouwens wat weg aan flanders expo op dat rondpunt. Verschoot even, geen idee hoe het eigenlijk kwam.

1ste regen na een tijdje droog weer is altijd wat oppassen, ronde punten zijn typsich voor diesellekken enz.
Zou me er niet teveel zorgen om maken.

Faun

Legacy Member
koebeest zei:
Daarnet in de gietende regen terug naar huis gereden. Het ging maar een beetje druppelen... ja mijn oor. Mijn achterband gleed trouwens wat weg aan flanders expo op dat rondpunt. Verschoot even, geen idee hoe het eigenlijk kwam.

Ben vrijdag ook van PBO (naast opac) naar centrum Gent gereden en ik vond het al bijzonder vervelend met die gietende regen. Motor maar in garage laten staan en met trein naar de kust geweest. Moto zal wel nog maandje binnen staan dan :(

Pompi

Legacy Member
meuh vollen bak sneeuw >.> da word sebiet plezant op de baan.
Maar fris aan de vis vanochtend op de motor!

Pompi

Legacy Member
nee onverwacht niet, ook geen enkel probleem als de strooidienst hun emmertjes gaan leegkappen, maar plezant is het toch ni :p
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan