Archief - De "kijk-wat er te koop staat" thread

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

RuffRyder3600

Legacy Member
|) ][ |V| ][;9993980 zei:
Papieren opnieuw aanvragen en sloten vervangen, ge komt nog steeds goedkoper uit dan bij de aankoop van dezelfde wagen die al sleutel en papieren heeft.
Ahzo, ik wist nie dat da zo gemakkenlijk ging, gaat da ook voor een gepikte auto zo? :unsure:

@cas, voor een e30 van 20 jaar oud kan ik begrijpe dat da gemakkenlijk is, maar voor een audi van een paar jaar oud is da een andere zaak hé :)

|) ][ |V| ][

Legacy Member
RuffRyder3600 zei:
Ahzo, ik wist nie dat da zo gemakkenlijk ging, gaat da ook voor een gepikte auto zo? :unsure:

@cas, voor een e30 van 20 jaar oud kan ik begrijpe dat da gemakkenlijk is, maar voor een audi van een paar jaar oud is da een andere zaak hé :)

Ja, zolang je bewijs hebt dat jij hem niet pikte, maar dat krijg je er wel bij als je die koopt. Mijn garagist had eens op een veiling een ML400 gekocht die gestolen was, ook papieren terug aangevraagd, en nieuwe sleutels met andere code, dat ging perfect.

Bobby.Digital

Legacy Member
Mijn nonkel zijn nieuwe bmw is eens gehomejacked. (omwille van vtm-nieuws reportage, maar das lang verhaal)
Een jaar later hebben ze hem teruggevonden in de walen. Hij kreeg hem nie terug omdat de eigenaar hem gekocht had ter goeder trouwe in Frankrijk.

|) ][ |V| ][

Legacy Member
Bobby.Digital zei:
Mijn nonkel zijn nieuwe bmw is eens gehomejacked. (omwille van vtm-nieuws reportage, maar das lang verhaal)
Een jaar later hebben ze hem teruggevonden in de walen. Hij kreeg hem nie terug omdat de eigenaar hem gekocht had ter goeder trouwe in Frankrijk.

Hoe schrijft hij die wagen dan terug in in België?

Firestyler

Legacy Member
een Golf 3 deftig verzorgt, TDI (90 -110PK). moeten niet teveel snufjes opzitten en zeker al niet getuned. liefst wel centrale vergrendeling, en schuifdak of arico is ook wel meegenomen.

weet iemand wat de prijs daarvoor zou zijn nu heden ten dage?

Mee

Legacy Member
Ik snap niet dat de mensen daar soms zo weinig informatie opzetten.
Ge weet bijvoorbeeld al niet wat voor een motor daar insteekt: nen td ja (en genen dt :ironic: ), wat voor opties enz...

Macresco

Legacy Member
Ja da is nog van in den tijd da VW claimde een patent te hebben op "TDI" :crazy:

Asserti

Legacy Member
veel voorkomende fout !

tdi staat niet voor turbodiesel injectie maar voor turbocharged direct injection

SDI staat voor suction diesel injection :cool: ofte slakke diesel injectie :doc:

Kwertie

Legacy Member
poplipo zei:
Nu is opel CDTI, common rail baby :p
wa is da precies :unsure:

Common-rail is een techniek bij diesel ( HDI, TDI ) en benzine (FSI Fuel Stratified Injection ) directe injectiemotoren waarbij de brandstof onder hoge druk (1850 bar) in een centrale buis - de common rail - wordt verzameld. De common rail staat met de elektrisch bediende injectoren in verbinding. De injectoren worden door het motormanagement-systeem aangestuurd. Het inspuittijdstip en de inspuitduur (lees hoeveelheid brandstof) kunnen daardoor over een grote bandbreedte worden geregeld, dit in tegenstelling tot conventionele systemen. Bij toepassing van common rail zijn drukopbouw en de feitelijke inspuiting ontkoppeld, wat een groot regelbereik en aanpassingsvermogen met zich meebrengt.

128MB

Legacy Member
1850 bar :oink:

Oeh! wat wilt dan D4D en VVT-I zeggen van toyota? :)

/me goegles ...

VVT-i is dus (Variable Valve Timing with intelligence) en D-4D is gewoon common rail maar ik vind geen volledige naam voor de 2 D's en de 4.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan