Archief - zal graka in case passen ?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

laurievl

Legacy Member
Mijn samenstelling:

Azerty

Inderdaad een goedkope case maar volgens reviews zeker zijn geld waard.
Mijn vraag is dus of de 26,5 cm lange graka kaart er in zal gaan ?

voor de mensen die met mijn vorige topic hebben geholpen om mijn pc samen te stellen in aankoopadvies, ik heb een verandering gedaan aan de voeding , mobo en graka omdat ik toch niet voor crossfire ga ;) volgens mij ga ik later toch een nieuwe graka kopen die :)

alvast bedankt !

flyingdutchman

Legacy Member
Ja die past.

Ik heb je Setup een beetje aangepast, voor 20€ meer krijg je ongelooflijk veel meer performance, zeker de moeite.

Azerty

Aanpassingen:
Antec HCG -> OCZ ModxStream Pro 600W ; een betere keuze dan de Antec, handsdown.
AMD bordje -> ASrock H61 iCafe -> USB3, SATA3, etc ..
AMD X4 955 -> Intel Core i5 2400 ; Een flink stuk sneller dan die AMD cpu

AnandTech - Bench - CPU

Is echt een no-brainer hoor...

Sapermun

Legacy Member
imo ben je tegenwoordig toch beter met bv zo een i5 2500k cpu'tje hoor..is gewoon gemaakt om te overclocken(draait standaard ook al aan 3.3ghz trouwens). kost wel het dubbele van die phenomII maar je haalt er int beste geval nog eens de helft winst uit(3.3ghz->5ghz is al meermaals bewezen zonder alteveel tierlantijntjes errond) in combinatie met een p67/p68 moederbordje.

Gewoon altijd zien dat je moederbord SLI(nvidia) of crossfire(ati) ondersteund, of nog beter: allebei ;). kwestie als je later nog een 2de kaart wil bijsteken.K zeg het maar uit eigen ervaring zucht :D

flyingdutchman

Legacy Member
EternalSilence zei:
Wie koopt er nu nog een AMD processor? :crazy:

Aap zei:
Mensen die bewust kijken naar prijs/kwaliteit verhouding.

Goh, een Intel Pentium G620 bvb (lijkt op X2 250) in combinatie met een H61 oid bordje, geeft je gelijkaardige prestaties als zo'n AMD setup tegen gelijke kosten, met het voordeel dat je makkelijk kan door upgraden naar een i3 2100, een i5 2400 of een i5 2500K.

Dat lijkt me toch een veel beter idee dan een AMD setup, de X4 955 presteert gelijk aan de i3 2100, zelfs in sommige multithreaded zaken, de i5's maken gehakt van alles wat AMD momenteel heeft. Daarbij ben je van de Core i5's zeker dat ze uitmuntend presteren, terwijl de AMD Bulldozers lekken die we al gezien hebben (veel op donanimhaber) me het idee geven dat deze CPU's niet de revolutie zijn waar we op gewacht hebben.

laurievl

Legacy Member
flyingdutchman zei:
Goh, een Intel Pentium G620 bvb (lijkt op X2 250) in combinatie met een H61 oid bordje, geeft je gelijkaardige prestaties als zo'n AMD setup tegen gelijke kosten, met het voordeel dat je makkelijk kan door upgraden naar een i3 2100, een i5 2400 of een i5 2500K.

Dat lijkt me toch een veel beter idee dan een AMD setup, de X4 955 presteert gelijk aan de i3 2100, zelfs in sommige multithreaded zaken, de i5's maken gehakt van alles wat AMD momenteel heeft. Daarbij ben je van de Core i5's zeker dat ze uitmuntend presteren, terwijl de AMD Bulldozers lekken die we al gezien hebben (veel op donanimhaber) me het idee geven dat deze CPU's niet de revolutie zijn waar we op gewacht hebben.

merci !

bedankt dat ge mij al zoveel hebt geholpen ;)
is idd een betere setup en de cpu heeft veel betere benchmarks :) !

+

als je op u link van azerty klikt heb je de voeding 2 maal aangeklikt ;) is dat mobo en voeding aan te raden ? lijk mij nogal goedkoop :)

laloo

Legacy Member
EternalSilence zei:
Wie koopt er nu nog een AMD processor? :crazy:

wel ken je mij zeggen wat er mis is met AMD?
ik heb een AMD processor en die ownd mijn vriend ze i7 :)

mdgf

Legacy Member
ik heb een AMD processor en die ownd mijn vriend ze i7
Ik vrees ervoor makker (zelfs in programma's die geen Hyperthreading gebruiken is er mijns inziens geen enkele non-server amd cpu die het gemiddeld (niches uitgezonderd) haalt van zelfs de vorige generatie i7/i5's, laat staan "ownd").

Op dit moment zit intel een generatie voor waardoor ze al vanaf een relatief laag budget de beste keuze zijn, enkel in het echt lage budgetsegment zou ik nu nog een AMD nemen.

Er is niks mis met AMD, dat zegt hij ook niet, momenteel zijn ze gewoon zelden de beste keuze.

laloo

Legacy Member
mdgf zei:
Ik vrees ervoor makker (zelfs in programma's die geen Hyperthreading gebruiken is er mijns inziens geen enkele non-server amd cpu die het gemiddeld (niches uitgezonderd) haalt van zelfs de vorige generatie i7/i5's, laat staan "ownd").

Op dit moment zit intel een generatie voor waardoor ze al vanaf een relatief laag budget de beste keuze zijn, enkel in het echt lage budgetsegment zou ik nu nog een AMD nemen.

Er is niks mis met AMD, dat zegt hij ook niet, momenteel zijn ze gewoon zelden de beste keuze.

:o ik wist het eh hat vledege week dan tog maar die i7 gepakt.....
zou je je prosesor kunne ruilen in de winkel? xd :doh:

mdgf

Legacy Member
Een i7 moet je niet hebben, een i5 is exact even snel voor u, maar afhankelijk van je systeem kan het echt wel zijn dat je juist beter af bent met een AMD ze (zolang het maar geen x6 is, die zijn hun geld niet meer waard door de SB i5's).

Als je je cpu verandert moet je ook van mobo veranderen. En neen die winkel gaat geen week oude cpu terugnemen tenzij je nog gebruik kan maken van je retourrecht (voorbeeld van alternate, maar is altijd zo bij online aankopen).

laurievl

Legacy Member
flyingdutchman zei:
Hoe bedoel je ?

gewoon of die voeding en mobo van goed kwaliteit zijn omdat de prijs aan de lage kant zijn ? :) (off topic - maar één vraag hoor ;) )

mdgf

Legacy Member
Op papier is dat icafe bord het beste ter wereld prijs/kwaliteit, het "probleem" is dat de prijs zodanig "verdacht" laag is en er niet zo veel over te vinden is dat ik het niet durf aan te raden.

Die voeding: persoonlijk raad ik niet snel modxstreams aan vanwege geruchten (maar ook niets meer, dus daar moet je me zeker niet in volgen) van zeer hoge failure rates (de wederom "verdacht" lage prijs is waar het bij mij echt wringt), maar ook vanwege hun (zéér) korte kabels (in elk geval bij de stealthxs II, ook bij modxs dacht ik) en beperkt aantal connectoren.

Maar is het de bedoeling van 2 6950's te steken? Indien niet is 450W al meer dan genoeg ze.

flyingdutchman

Legacy Member
De Modxs hadden probs, de Modxs pro zijn normaal in orde, krijgt ook erg goede reviews op jhonnyguru etc..

Maar je hebt gelijk, OCZ heeft een beetje een kwakkelende reputatie. De StealthXtr 1 schijnt toch vrij veel failures gehad te hebben alhoewel we hier nooit berichten daarover gehad hebben (terwijl die hier toch vrij veel is aangeraden). De StealthXtr 2 krijgt echt fantastische reviews enzo, die vind ik toch al betrouwbaarder.

Maar imo hebben alle fabrikanten wel eens van die problemen. Zo zijn de XFX'en ook niet zonder klachten over tikkende fans etc.

mdgf

Legacy Member
Ik had er inderdaad niet op gelet dat het de tweede generatie modxstreams is.

Blijven toch de korte (en het beperkte aantal) kabels/connectoren, dat zal geen potentieel probleem of nadeel zijn voor de meeste mensen (voordeel is ook dat ie modulair is), maar het is wel de enige reden dat ik geen stealthxstream II in men pc gestoken heb, maar een corsair vx 450, ondanks dat die 20€ meer koste.

Vooral de 17" kabel voor de cpu (4/8pins) baarde me zorgen (22" voor de vx en zoveel overschot heb ik niet als ik het achter het cablemanagement paneel laat lopen, cm 690II).

Uiteraard hebben alle fabrikanten wel eens problemen, niemand die dat gaat ontkennen.

laloo

Legacy Member
mdgf zei:
Een i7 moet je niet hebben, een i5 is exact even snel voor u, maar afhankelijk van je systeem kan het echt wel zijn dat je juist beter af bent met een AMD ze (zolang het maar geen x6 is, die zijn hun geld niet meer waard door de SB i5's).

Als je je cpu verandert moet je ook van mobo veranderen. En neen die winkel gaat geen week oude cpu terugnemen tenzij je nog gebruik kan maken van je retourrecht (voorbeeld van alternate, maar is altijd zo bij online aankopen).

maar ik heb nu een AMD Phenom II X6 1100T Processor 3.30 GHz
in de winkle zijden ze dat hij in somige dingen beter is dan de i7 :crazy:

laurievl

Legacy Member
had wat reviews afgelopen van de voeding en vond dat de meeste mensen problemen hebben met onnodige kabels voor cpu die je te veel hebt en voor een soort station dat ook niet meer word gebruikt en je niet kan afkoppelen, wel makkelijk dat hij modulair is, maar voor 1 graka en geen overklokwerk lijkt met dit wel een goede voeding :) bedankt voor de reacties ;)

mdgf

Legacy Member
maar ik heb nu een AMD Phenom II X6 1100T Processor 3.30 GHz
in de winkle zijden ze dat hij in somige dingen beter is dan de i7
Zie:
mezelf zei:
Ik vrees ervoor makker (zelfs in programma's die geen Hyperthreading gebruiken is er mijns inziens geen enkele non-server amd cpu die het gemiddeld (niches uitgezonderd) haalt van zelfs de vorige generatie i7/i5's, laat staan "ownd").
Er zijn wel situaties waar een x6 zal winnen van een i5/i7 maar die zijn al bij al zeldzaam en niet relevant voor u.
Een i5 2500k kost 25€ meer dan een 1100t, maar is op stock quasi altijd veel sneller en overklokt als een beest (25% of meer prestatiewinst als je wilt) + verbruikt iets minder/is koeler.
Een i5 2400 kost evenveel (mobo kosten niet meegerekend, zal zo'n 20€ meer kosten) als een 1100t en is wederom een stuk sneller, maar kan wel niet overklokt worden.

Dat gezegd zijne: een x6 is zeker geen "slechte" cpu, op dit moment worden ze gewoon overklast door sandy bridge i5's.

/:offtopic:
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan