Archief - Wireless N snelheid

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

coewem

Legacy Member
hallo allemaal

ik heb sinds kort een deftige wireless N gekocht en ook een usb wifi stick

ik heb hem met een usb kabel van 5 meter aangesloten op mijn pc en hij werkt perfect , ik heb een snelheid van 300Mbps wat ik super fijn vond. eindelijk deftige snelheid. 4 streepjes van de 5 van connectie

maar nu komt het : wil ik iets overzetten naar een pc die aan de router hangt met een netwerkkabel zakt die snelheid ineen tot 13.5 Mbps ,5.5Mbps of soms zelfs 1Mbps , als ik de overdracht stop komt die terug naar 300Mbps

weet iemand wat dit is en hoe ik dit misschien kan oplossen?

bestandoverdracht was gewoon via windows verkenner

sneax

Legacy Member
Ten eerste, de streepjes en de wireless snelheid die windows in systray aangeeft is maar een heel ruwe indicatie. Eigenlijk onbruikbaar. Onlangs had ik met de Telenet router slechts 1 streepje en met mijn eigen router 5 streepjes echter beide gaven een snelheid van rond de 5mb/s. Dus dat is onbruikbaar als maatstaf.

De enige manier om te testen hoe snel uw wireless werkelijk is, is door het te testen met Verkenner of zelfs FTP als het echt precies moet zijn (verkenner brengt soms zelf ook vertragende problemen).

Nu zijn er verschillende mogelijkheden waardoor uw snelheid zo traag is. Ik zal er een paar opnoemen en zie dan maar zelf of het toepasselijk is.
- De router trekt op niks en choked op de datastroom
- De afstand van uw pc tot het access point is te ver of gestoord (lange afstand en of dikke beton, radiotoestellen, bluetooth gerief of folietoestanden)
- Uw wifi channel is nogal druk. Gebruik inssider (das een app) om te zien welk channel het minst gebuikt wordt
- Uw ap is ingesteld op 5gighz band en uw client is maar 2.4gighz of omgekeerd.
- Uw client werkt enkel goed op 20mhz channelwidht maar uw ap staat op 40mhz of omgekeerd
- Een van u 2 computer heeft een probleem (kan datastroom niet aan, harde schijf kapot en traag, etc...)
- De netwerkkabel is kapot

Wat ik zou doen is eerst een transfer proberen met kabels. Dan weet ge dat het toch niet aan de computers of de router/switch ligt. Dan neemt ge uw laptop en zet ge die naast uw ap/router en test nog is maar wireless. Als het dan traag gaat moet ge echt settings veranderen want dan is er een incompatibiliteit. Als het dan goed gaat maar vanop afstand minder goed, dan zijn de instellingen wel goed maar blijkbaar niet optimaal voor op afstand en dan moet ge ook aan u settings foefelen.

coewem

Legacy Member
channel is 6 , extention channel is 10 wireless mode is b/g/n
protected mode is off , QoS is off , bandwith 20+40 mhz auto

innsider 65DB met mijn netwerk , er zit nog een netwerk met kanaal 10 en 1 met kanaal 11

de rest probeer ik straks even

RpR

Legacy Member
Probeer trouwens B/G/N mode op n te zetten als alle toestellen het aankunnen. Je zal nooit 300Mb/s via wireless hebben als je b/g/n mode gebruikt.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan