Archief - Wireless Access Point instellen

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Forza

Legacy Member
hoi,

ik heb hier thuis een telenet aansluiting met motorola modem en draadloos netwerk mbv een wireless access point

D-Link High Speed 2.4GHz (802.11g) Wireless 108Mbps Access Point

nu wou ik mijn netwerksleutel veranderen maar dit blijkt nog niet zo eenvoudig te zijn...

normaal bij een router sluit je de pc aan mbv een ethernetkabel en surf je naar de default gateway (192.168.0.1 of 192.168.1.1) maar dat gaat dus niet bij het access point..

Iemand enig idee hoe ik in dit spul zijn setup menu kom?


Mvg Forza

Nicolaz_

Legacy Member
Netwerkverbinding vast IP instellen :

IP : 192.168.0.17
Subnetmask : 255.255.255.0
Gateway : 192.168.0.50

Daarna surfen naar 192.168.0.50 en daar kan je alles instellen.

Usern : Leeg ofwel Admin
Pass : Leeg ofwel Admin

Doorloop dan gewoon de wizard, zal de snelste oplossing zijn, kan je SSID enzo ook aanpassen.

Daarna gewoon terug zoeken naar je WIFI, verbinding maken, ...

Nadat je dit alles gedaan hebt gewoon terug je IP op dynamisch/automatisch zetten en je ge zijt vertrokken :)

Forza

Legacy Member
ook dns servers invullen? want als ik dat niet doet, zegt hij dat de pagina
niet kan worden weergegeven

Nicolaz_

Legacy Member
Hmm, normaal niet nodig om DLink te bereiken.

Primaire DNS : 192.168.0.50 (DLink)
Secundaire DNS : 195.130.130.11 (Telenet)

Kan je pingen naar 192.168.0.50 ?

Forza

Legacy Member
ik krijg:

ping 192.168.0.50

pinging 192.168.0.50 with 32 bytes of data:
Reply from 192.168.0.17: Destination host unreachable
Reply from 192.168.0.17: Destination host unreachable
Reply from 192.168.0.17: Destination host unreachable
Reply from 192.168.0.17: Destination host unreachable

Ping statistics for 192.168.0.50:
Packets: Sent = 4, Received = 4, Lost = 0 (0% loss)

Exit

Legacy Member
gateaway hoef je ook niet in te vullen
enkel een ip en subnetmask (welke autom ingevuld wordt)

Forza

Legacy Member
da werkt helemaal al ni..

is het de bedoeling dat ik via netwerkkabel aansluit op accesspoint? dan de instellingen verander en dan naar de default gateway probeer te gaan?

of is het de bedoeling dat ik deze verander op mijn wireless verbinding en dan wireless probeer in het menu van de access point te komen?

Exit

Legacy Member
draadloos of met draad verbinden op die AP maakt niet uit, beiden moeten lukken.

als je een vast ip instelt (draadloos op vast ip zetten als je draadloos verbind of lan op vast ip zetten als je met draad erop verbindt)

Forza

Legacy Member
mm geraak alleszinds niet binnen..

dus normaal gezien, zelfs draadloos naar de properties gaan: zelf een ip-adres/subnetmask/default gateway ingeve

dan via ie naar de default gateway gaan en je zou in het menu van de AP moeten komen?

kan het enkel deze

IP : 192.168.0.17
Subnetmask : 255.255.255.0
Gateway : 192.168.0.50

zijn of zijn er nog andere mogelijkheden?

[B]Rocketeer

Legacy Member
@forza: kijk eens in je router welk ip-adres je access point heeft gekregen (dhcp lease).
Surf dan naar dit ip-adres :)

Beste is dat je een vast ip-adres in de access point zet en niet via dhcp (gewoon om deze ongemakkelijkheden te vermijden)

Exit

Legacy Member
reset die AP dan eens zodat die terug op z'n vast ip 192.168.0.50 staat.

normaal krijg je dit dan te zien via dat ip:
DWL-2100AP

Forza

Legacy Member
ok een reset heeft dus alles verholpen :) na reset kon ik makkelijk naar vast ip surfen en alles herinstellen..
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan