Archief - vraagje over blu ray bestanden

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

davidoffboy

Legacy Member
hallo ,

heb eens een vraagje , als je bestanden van een blu ray heb
kan ik die op externe hardeschijf zette en via usb in
men blu ray speler afspelen ?

alvast bedankt ,

mvg

Mr. Humphries

Legacy Member
Dat hangt ervan af welke bestanden jouw blu-rayspeler kan lezen en of die USB poort ook echt wel geschikt is om zulke harde schijven aan te hangen.

En wat bedoel je met bestanden van een blu-ray?

davidoffboy

Legacy Member
het zijn de originale bestanden van blu ray ,

film is 45 gig


mvg

Mr. Humphries

Legacy Member
Je hebt ze geript? Wat is je blu-rayspeler? Anders kunnen wij ook niets zeggen natuurlijk ...

GoofyStoefy

Legacy Member
Ik zou eens kijken om alles in een MKV container te steken, wordt het kleiner en maar 1 bestand.

Kijk dan eens in de handleiding vn je bluray speler of deze MKV support heeft via usb. Originele bluray via USB zal niet lukken volgens mij. Voor MKV daarentegen is er altijd wel een kans, hangt af van speler.

Je kan het zoals ik reeds gezegt heb opzoeken in de handleiding, ofwel op google bij de specs van je bluray speler.

Meer kunnen we zelf ook niet doen als we niet weten welk type je hebt.
Maar informeer ook eerst eens voor alles in een MKV container te steken.

davidoffboy

Legacy Member
de blu ray speler is een LG BD530 1080p Network Blu-ray Disc Player
,

mkv speelt hij af dat heb ik al getest geen problemen mee ,

maar zou graag original bleu ray willen afspelen via externe
hardeschijf

alvast bedankt ,

mvg:)

GoofyStoefy

Legacy Member
Dan zal je het op een bluray moeten branden denk ik.
Via usb zal het niet lukken volgens mij tenzij je een MKV container doet.

Mag ik vragen waarom liever origineel? Want het is niet dat je kwaliteit verliest of iets?

davidoffboy

Legacy Member
ha dus gaan geen verlies hebben van de kwaliliteit van de film ?

en welk is het beste mkv of x264 ?


mvg

GoofyStoefy

Legacy Member
Neen , je zal geen verlies ondervinden bij MKV.
En als ik mij niet vergis is MKV de container gewoon en x264 de encryptie voor de film.

Zoek ergens eens op google een goede tutorial van Bluray naar MKV. Normaal moet je het dan wel vinden, de nodige informatie van hoe het beste te converteren.

Mr. Humphries

Legacy Member
Er is wel verlies, maar je zal het niet echt merken, en al zeker niet op zo'n speler. Daarnaast kan het ook nooit kwaad om het eens te proberen.

Terrorist_Hell

Legacy Member
Er is geen verlies bij rippen naar MKV. Het enige wat gebeurt zijn de originele TS files en dergelijke in een MKV container stoppen. Dan heb je het rauwe H264, VC1, etc. bestand voor video en DTS, Dolby, etc. voor audio. En al de rest qua extra's of subtitles ook als je daarvoor kiest. MakeMKV is het simpelste programma daarvoor. Dit heeft niks met encodering te maken, daarmee verlies je wel degelijk kwaliteit.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan