Archief - veel hard drives

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

soepkieke

Legacy Member
mja, die naskes hebbek al gezien, ma das echt ni cheap
gewoon een lege casing is ook goe, als het ma wa compact kan zijn...

Yank

Legacy Member
Wat bedoel je met lege casing? Want uiteindelijk moet je je schijven toch ergens op een controller aansluiten. Die black dwarf zal waarschijnlijk ook nie veel van die prijs zitten als je kijkt wat er in zit: een atom bordje met cpu/ram/ssd, raid controller, voeding, dan nog materialen voor de behuizing.

soepkieke

Legacy Member
hawel, ik zoek een casing waar +/-10hds inkunne zonder da er iets van voeding of mobo insteekt. en het moet gene maxi tower of dergelijke zijn...
iets klein compact gelijk diene "black dwarf"

Exit

Legacy Member
10 hdds case zonder voeding .... tja, dan zijt ge er niet veel mee natuurlijk.

hdd's hebben voeding nodig


ook ga je iets van mobo/printplaat nodig hebben om ze aan te sturen


als je via usb wilt werken ga je elke schijf een usb poort moeten geven als ze moeten als raid 1 poort gebruiken
maar usb is traag.


als je met firewire werkt kan je elke controller (met 2 firewire poorten) gewoon doorlussen en 1 poort gebruiken naar de pc
maar ook de snelheid is dan weer niet zo goed (iets beter dan usb)

anders (e)sata, maar dan terug 1 per hdd ....



http://www.virtual-hideout.net/reviews/CFI_TeraBox_II+/index.shtml
http://www.caloptic.com/store/index...s_id=7&zenid=dad065079b68a58fd814594ff6f4685c

RealFlub

Legacy Member
als je iets compact + veel HDD's + niet duur wilt, dan zul je het zelf moeten maken. want iets kopen met zulke dingen zijn altijd duur.

een mogelijkheid is: droboPro
voordeel is dat deze kant en klaar is, je hoeft enkel uw HDD's erin te steken en je kan beginnen.

soepkieke

Legacy Member
hmm, zelf make lijkt me ni te simpel
maar wil da altijd wel is probere :p

MinM

Legacy Member
gewoon kast kopen met veel 3.5inch plekken en meestal in de cases zijn wel een 4 tal 5.25 plekken voorzien en die kan je dan weer met 5.25=>3.5 brackets aanpassen


zo heb ik in men P193. 5 schijven in de 5.25 steken en 6 in de voorziene 3.5 brackets
aansturing gebeurt via mobo en sata/raid controller(pci kaartje)

in u geval godkoop amd systeempje en OS pak je gewoon een freeNAS software pakketje he. beetje google en da lukt wel voor de juiste software.

soepkieke

Legacy Member
- oud amd-systeem hebbek nog ligge (cpu, ram, mobo, cpu koeler, voeding)
- freenas hebbek ook al is bestudeerd, da ga lukke
- oude case uit elkaar gezwierd om de plaat te hebbe voor mobo op te vijze (same mer backpanel)
- plaat gaan hale om hdkes in te vijze (zoveel ik wil :p)
- en dan alles aan elkaar steke me een fanneke

we zulle da zo is probere he (moe ni chick zijn, maar liefst wa compact)
over da compact: tis geen mini-itx mobo en een gewone voeding, als da allemaal lukt kannek een mini-itx mobo kope same me dit voedingkje:
picoPSU-150-XT, 102 power kit

greetz.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan