Archief - Valt met dit systeem te gamen?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

FORZA M

Legacy Member
Ik heb hier nu al een tijdje m'n nieuw systeempje staan, maar door problemenen met de levering van de videokaart heb ik nu een andere keuze moeten maken, waardoor ik me nu afvraag of er misschien met dit systeem wat te gamen zou vallen. (Ik stel de vraag hier omdat ik nooit een PC heb gehad die op grafisch vlak tot meer in staat was dan wat rollercoaster tycoon en age of empires :), en dus total niet op de hoogte ben van wat er mogelijk is met welke hardware, en ik bijvoorbeeld totaal geen idee heb wat zaken als shaders enzo betekenen.

Het doel van dez build was om met redelijk up-to-date hardware een zo klein en stil mogelijke desktop PC te bouwen die hoofdzakelijk OSX zou draaien. Daarvoor had ik deze hardware uitgekozen:


MB: Gigabyte GA-H55N-USB3
CPU: Intel I3-540
Ram: 4 GB DDR3-1066 Kit OCZ3G1066LV4GK
GPU: Asus ENGT240 Silent/DI/1GD3
HDD: Western Digital Scorpio Black WD2500BEKT, 250GB SATA-300, 16MB, 7200rpm
Case: Silverstone SST-SG06B

Echter, de GPU zal nu vervangen worden door deze kaart: Powercolor SCS3 HD5750 1GB GDDR5 prijzen | Core | Tweakers.net Pricewatch.
nog steeds een passieve kaart dus, maar dit lijkt me toch een serieuze upgrade tov. de gt240.

Zal ik hier games zoals Test Drive Unlimited en F1 2010 op kunnen spelen op m'n 1920*1080 scherm met iets of wat deftige instellingen? (En zo nee, waar zit dan de bottleneck: Nog steeds de GPU, of is het nu de CPU of het geheugen dat roet in het eten komt gooien?

Lagniau

Legacy Member
Als je op die resolutie wilt gaan gamen dan zal je toch wel naar een 6870 moeten gaan hoor.. mits je toch wel wat kwaliteit wilt.. heb een 6850 en ja.. Het kan beter ;)

en CPU, upgrade zou geen kwaad kunnen denk ik, alhoewel het zeker te doen zal zijn ..

sneax

Legacy Member
Bottleneck hangt af van de game. Anyway, hier valt zeker op te gamen, die zal wel vrijwel alle games met acceptabele graphics kunnen draaien.

magere-hein

Legacy Member
Op deze site kunde games opzoeken en uw specs ingeven en dan controleerd hij deze en zegt hij ofda het doenbaar is of niet.

Die CPU zal nog gaan maar de grootste bottleneck is de grafische kaart. Op 1920*1080 gaat ge da zeker niet op beste kwaliteit kunnen spelen en denk zelf ook da medium ni zal gaan.

Zoals Lagniau zegt zou een HD6850 een betere optie zijn als ge met dit systeem wilt gamen.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan