azzurri
Legacy Member
Ik las zo net de nieuwspost over het feit dat ATI nu ook al met een soort van duel graka build gaat afkomen zoals Nvidia die onlangs heeft voorgesteld. En dat zette mij even aan het denken.
In de tijd kocht ik mij een gforce4 ti4400 (toen hij net uit was). Het was een superkaart en ik draaide de games vlot. Maar ik slaagde er niet in om bvb een nieuwe titel op full details aan 1600x1024 bvb te draaien. Ik dacht altijd dat dergelijke resoluties voor een paar enkelingen met supercomps was weggelegd.
Nu echter met de nieuwe graka's van Nvidia en ATI (6800, x800) is het echter wel perfect mogelijk om een nieuwe titel zoals bijvoorbeeld doomIII op full detail, maxed resolutie te draaien. Bij mijn weten is dat de eerste keer in de gamesgeschiendenis dat zoiets vrij vlot (zonder beesten van pc's) mogelijk is.
Als je dan leest dat je bvb twee x800pe's aan elkaar kan koppelen en prestatiewinst van WEER een 50% a 80% krijgt... Dan zwijg ik weer over de nieuwe reeks graka's die in mei zullen gereleased worden met 5++ ram etc op.
Waar gaan we naartoe jongens, gamesontwikkelaars gaan toch nooit kunnen volgen met het ontwikkelen van grafics die dergelijke mogelijkheden benutten.
Is dit een teken dat we een heel snelle evolutie/revolutie gaan krijgen van grafics in games?????
In de tijd kocht ik mij een gforce4 ti4400 (toen hij net uit was). Het was een superkaart en ik draaide de games vlot. Maar ik slaagde er niet in om bvb een nieuwe titel op full details aan 1600x1024 bvb te draaien. Ik dacht altijd dat dergelijke resoluties voor een paar enkelingen met supercomps was weggelegd.
Nu echter met de nieuwe graka's van Nvidia en ATI (6800, x800) is het echter wel perfect mogelijk om een nieuwe titel zoals bijvoorbeeld doomIII op full detail, maxed resolutie te draaien. Bij mijn weten is dat de eerste keer in de gamesgeschiendenis dat zoiets vrij vlot (zonder beesten van pc's) mogelijk is.
Als je dan leest dat je bvb twee x800pe's aan elkaar kan koppelen en prestatiewinst van WEER een 50% a 80% krijgt... Dan zwijg ik weer over de nieuwe reeks graka's die in mei zullen gereleased worden met 5++ ram etc op.
Waar gaan we naartoe jongens, gamesontwikkelaars gaan toch nooit kunnen volgen met het ontwikkelen van grafics die dergelijke mogelijkheden benutten.
Is dit een teken dat we een heel snelle evolutie/revolutie gaan krijgen van grafics in games?????


ad:

