Archief - Tempuitlezing S939 cpu

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Puijken

Legacy Member
Kzettet hier omdak kdenk hier meer antwoord te krijgen... alhoewel het eigenlijk een hardware vraag is...

Nu systeempke van in men sig draait wel goed enzo... maar ksnap iets ni aan die temperatuuruitlezing.. Die staat idle ergens in de 30°, maar vanalst als ge iets doet schiet die de hoogte in, om dan terug te gaan naar de vorige waarde..

Dus bv. CPU temp is idle 34°, ik open Prime of SuperPi en die wordt 51°. Binne de second is die 51°, na de SuperPi berekening of alsek Prime afsluit is die binnen de twee seconden terug 34°...

Nu wou ek es weten of da wel normaal is ? :p Dus is da de DIE temp da wordt uitgelezen... of iets anders? :p

PS: in bios ist altijd ma dan ook ALTIJD 38°...

corvette

Legacy Member
ligt volgens mij aan het mobo..

soit, zolang je systeem stabiel draait moet je daar niet over inzitten.

troid

Legacy Member
corvette zei:
ligt volgens mij aan het mobo..

soit, zolang je systeem stabiel draait moet je daar niet over inzitten.
Idd ik heb dat moederbord ook gehad, da heeft fouten met de tempuitlezing. Gewoon is naar de nieuwste bios flashen met liveupdate verhelpt dat normaalt

troid

Legacy Member
Maar normaal klopt dat wel bij mij ook als ik men cpu oc'ed had naar 2.65GHZ en ik draai super pi stijgt de temperatuur naar 50° in 10sec ofzo

corvette

Legacy Member
metreox zei:
Maar normaal klopt dat wel bij mij ook als ik men cpu oc'ed had naar 2.65GHZ en ik draai super pi stijgt de temperatuur naar 50° in 10sec ofzo

10sec? das wel redelijk snel..

troid

Legacy Member
corvette zei:
10sec? das wel redelijk snel..

Mja twas toch zoiets, stond toen ook wel op 1.7V. En die cpu en gpu ligge dicht op elkaar bij een msi k8n2 dus da zorgde ook voor iets meer hitte

Davion

Legacy Member
idd, gewoon naar de laatste nieuwe BIOS versie flashen..

corvette

Legacy Member
metreox zei:
Mja twas toch zoiets, stond toen ook wel op 1.7V. En die cpu en gpu ligge dicht op elkaar bij een msi k8n2 dus da zorgde ook voor iets meer hitte


ach zo..

is het veilig om met de boxed cooler tot 1.7vcore te gaan?
bij mij staat hij op 1.650vcore, hoger durf ik niet totdat ik m'n wc setup heb..

troid

Legacy Member
corvette zei:
ach zo..

is het veilig om met de boxed cooler tot 1.7vcore te gaan?
bij mij staat hij op 1.650vcore, hoger durf ik niet totdat ik m'n wc setup heb..

Khad wel redelijk veel fans, 4 x90mm, 3 x80mm. Daarna hebk mij ne fancontroller moeten aankopen omdat ze klaagden over het lawaai en daarna toch maar die zalman reserator gekregen die geen enkel geluid maakt :)

V_A_L

Legacy Member
Puijken zei:
Kzettet hier omdak kdenk hier meer antwoord te krijgen... alhoewel het eigenlijk een hardware vraag is...

Nu systeempke van in men sig draait wel goed enzo... maar ksnap iets ni aan die temperatuuruitlezing.. Die staat idle ergens in de 30°, maar vanalst als ge iets doet schiet die de hoogte in, om dan terug te gaan naar de vorige waarde..

Dus bv. CPU temp is idle 34°, ik open Prime of SuperPi en die wordt 51°. Binne de second is die 51°, na de SuperPi berekening of alsek Prime afsluit is die binnen de twee seconden terug 34°...

Nu wou ek es weten of da wel normaal is ? :p Dus is da de DIE temp da wordt uitgelezen... of iets anders? :p

PS: in bios ist altijd ma dan ook ALTIJD 38°...

Zijde zeker dat het de temp van uwe cpu is en niet van uw PSU?

corvette

Legacy Member
metreox zei:
Khad wel redelijk veel fans, 4 x90mm, 3 x80mm. Daarna hebk mij ne fancontroller moeten aankopen omdat ze klaagden over het lawaai en daarna toch maar die zalman reserator gekregen die geen enkel geluid maakt :)

gekregen? met het VGA blokje ook?

Die koelprestaties zijn anders toch niet zo denderend..

troid

Legacy Member
corvette zei:
gekregen? met het VGA blokje ook?

Die koelprestaties zijn anders toch niet zo denderend..

Ja met VGA blokje maar de temps die ik nu heb gepost ware met boxed he. Ja gekregen voor nieuwjaar :) Maar dat gpu koelblok van zalman is rommel, gewoon een stuk koper waar die darm doorgaat.

corvette

Legacy Member
metreox zei:
Ja met VGA blokje maar de temps die ik nu heb gepost ware met boxed he. Ja gekregen voor nieuwjaar :) Maar dat gpu koelblok van zalman is rommel, gewoon een stuk koper waar die darm doorgaat.

leuk cadeau, is wel duur..

troid

Legacy Member
corvette zei:
leuk cadeau, is wel duur..

Idd en koelt nie zo goe, maar ja de toren ziet er mooi uit :D
Ben toch nog van plan er een eheim pompje tussen te zetten van 1200l/hr en rad met dual 120mm. Dan gebruik ik men reserator gewoon als reservoir.

corvette

Legacy Member
metreox zei:
Idd en koelt nie zo goe, maar ja de toren ziet er mooi uit :D
Ben toch nog van plan er een eheim pompje tussen te zetten van 1200l/hr en rad met dual 120mm. Dan gebruik ik men reserator gewoon als reservoir.

goed idee..

hoeveel kan daar wel niet in? (in die toren dus) en wat ga je doen met het VGA blokje?

troid

Legacy Member
corvette zei:
goed idee..

hoeveel kan daar wel niet in? (in die toren dus) en wat ga je doen met het VGA blokje?

Vga blokje kdenk weggoeien zodra ik genoeg geld heb om een alphacool blok te kopen dat over mem en core gaat. En er gaat 2.5l in.

corvette

Legacy Member
metreox zei:
Vga blokje kdenk weggoeien zodra ik genoeg geld heb om een alphacool blok te kopen dat over mem en core gaat. En er gaat 2.5l in.

zalig goed blokje :niceone:

Is dat niet degene die Gainward ook gebruikt?

troid

Legacy Member
Kheb alleen nog maar een watercoolde FX5900 gezien van gainward en die had een gainwardcoolblok.

corvette

Legacy Member
metreox zei:
Kheb alleen nog maar een watercoolde FX5900 gezien van gainward en die had een gainwardcoolblok.

çva, ik verwarde het met iets anders. :doh:
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan