Archief - slechts 2 van de 3 usb-poorten werken

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

zrox8

Legacy Member
Mijn laptop (windows 7 32 bit) heeft 3 usb-poorten. Wanneer ik deze alle 3 tegelijk gebruik, waarvan 1 voor de printer, dan werken er slechts 2. Wanneer ik het 3de apparaat inplug in de 3de usb-poort dan krijg ik dit:
http://www.zdnet.be/zd_images/2009/28/20090706_usbfout.jpg
Het is niet 1 bepaalde usb-poort die het nooit doet, maar het is gewoon telkens diegene die het laatst wordt ingeplugd/gebruikt. Als ik echter de printer niet gebruik dan werken de 3 usb-poorten wél tegelijk.

Het probleem was er ook al toen ik op mijn laptop nog XP draaide. Vroeger hebben ze wél alle 3 tegelijk gewerkt.

Exit

Legacy Member
welke app hangt ge er dan gelijktijdig aan
want per hub (normaal 2 poorten) is slechts 500mA max ...
als hier 1 hub is met 3 poorten en er nemen 2 toestellen samen 500mA dan heeft de 3de niet en kan dit het probleem zijn

controleer dat eens (verbruik) in app beheer - usb app (op een tabblad normaal)

zrox8

Legacy Member
usb hoofdhub
-op Intel(R) N10/ICH7 Family USB Universal Host Controller - 27CB : "de hub heeft een eigen stroomvoorziening. totaal beschikbare energie: 500 mA per poort".
aangesloten apparaten: 2 poorten beschikbaar ---- benodigde energie: 0 mA
(en zo nog voor 2 andere krak hetzelfde)

-op Intel(R) N10/ICH7 Family USB Universal Host Controller - 27CA:
de hub heefft een eigen stroomvoorziening. totaal beschikbare energie: 500 mA per poort.
aangesloten apparaten:
-samengesteld usb-apparaat. Benodigde energie 98 mA
-authentec Inc. AES2501A. Benodigde energie onbekend

-op Intel(R) N10/ICH7 Family USB2 Enhanced Host Controller - 27CC.
de hub heefft een eigen stroomvoorziening. totaal beschikbare energie: 500 mA per poort.
aangesloten apparaten:
ondersteuning voor USB-afdrukken. Benodigde energie: 2 mA
unknown device. Benodigde energie: onbekend
6 poorten beschikbaar. Benodigde energie: 0 mA

ik heb er momenteel wel enkel de printer aanhangen en een muis/tobo-ontvanger.

edit: Als ik de scanner er nog bijhang (3 apparaten tegelijk), dan verandert die laatste in:
-op Intel(R) N10/ICH7 Family USB2 Enhanced Host Controller - 27CC.
de hub heefft een eigen stroomvoorziening. totaal beschikbare energie: 500 mA per poort.
aangesloten apparaten:
ondersteuning voor USB-afdrukken. Benodigde energie: 2 mA
unknown device. Benodigde energie: onbekend
unknown device. Benodigde energie: onbekend
5 poorten beschikbaar. Benodigde energie: 0 mA


de apparaten die er afwisselend aanhangen:
-externe harde schijf lacie
-printer
-scanner
-usb stick

apparaat dat er altijd insteekt:
-muis/toetsenbord ontvanger

oplossing lijkt gevonden na vanalles geprobeerd te hebben (van o.a. andere fora): verschillende drivers van chipset/printer/..., usb-hubs herinstalleren en apparten één voor één terug inplugge, batterij uit laptop 1 minuut, allerlei apparaatcombinaties en zien wanneer het fout loopt, etc.

Uiteindelijk nog 1 ding geprobeerd uit wanhoop na dat ik geen mogelijke oplossingen meer voor ogen zag:
mijn usb-printer kabel bestaat uit 2 usb-kabels ter verlenging van de kabel. Nu heb ik de printer eens rechtstreeks aangesloten op de pc en nu herkent hij wél alle usb-apparaten als ik er 3 tegelijk aansluit waarvan 1 de printer is. Iemand hier een verklaring voor? De printer werkte namelijk wel met de verlengde kabel. Echter het 3de aangesloten usb-apparaat niet. Een storing ofzo?

Exit

Legacy Member
verlengkabel is ofwel niet goed ofwel 'te lang' met verlies als gevolg en geen herkenning in windows
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan