game4fun_13
Legacy Member
Hoi,
Ik heb onlangs bij wijze van upgrade een nieuwe 3d kaart (Sapphire Radeon HD 6790) gekocht, een nieuwe voeding (Corsair TX650) en 4gig extra ram.
Nu probeer ik mijn 2 displays aant te sluiten op deze nieuwe kaart en hij herkent er maar 1. Na wat prutsen kom ik teweten dat mijn monitors maar werken op 1 DVI slot.
PC was toch wat traag, dus fresh install win7 64bit. Alle updates laten doen, drivers geinstalleerd etc.. Nog steeds geen leven in mijn 2e DVI slot (en ook geen 2e display). 100x drivers eraf gesmeten en er terug op gegooid, nog steeds niets..
Ik terug naar de winkel met het gedacht dat het waarschijnlijk wel aan de kaart zou liggen. De vriendelijke meneer van Forcom bevestigde mijn denkwijze en een week later lag er een nieuwe kaart op me te wachten (zelfde model).
Ik verwissel hem, probeer mijn 2e scherm en.... nog steeds niets
De kans dat ik 2 kapotte kaarten heb lijkt mij onrealistisch, dus ik doe iets fout of ik mis iets..
Ik heb ondertussen ook nog een hotfix geinstalleerd (catalyst 11.4) maar ik krijg hem niet aan de praat.
De enige reden dat ik kan bedenken is dat het misschien ligt aan het feit dat ik analoge schermen heb, die ik verbind met de DVI poorten via een omzetstukje. Maar in het verleden heeft dit altijd gewerkt met 2 omzetstukjes voor mijn schermen dus ik snap er niets van..
Kunnen jullie mij misschien helpen?
Groeten
Wouter
Ik heb onlangs bij wijze van upgrade een nieuwe 3d kaart (Sapphire Radeon HD 6790) gekocht, een nieuwe voeding (Corsair TX650) en 4gig extra ram.
Nu probeer ik mijn 2 displays aant te sluiten op deze nieuwe kaart en hij herkent er maar 1. Na wat prutsen kom ik teweten dat mijn monitors maar werken op 1 DVI slot.
PC was toch wat traag, dus fresh install win7 64bit. Alle updates laten doen, drivers geinstalleerd etc.. Nog steeds geen leven in mijn 2e DVI slot (en ook geen 2e display). 100x drivers eraf gesmeten en er terug op gegooid, nog steeds niets..
Ik terug naar de winkel met het gedacht dat het waarschijnlijk wel aan de kaart zou liggen. De vriendelijke meneer van Forcom bevestigde mijn denkwijze en een week later lag er een nieuwe kaart op me te wachten (zelfde model).
Ik verwissel hem, probeer mijn 2e scherm en.... nog steeds niets

De kans dat ik 2 kapotte kaarten heb lijkt mij onrealistisch, dus ik doe iets fout of ik mis iets..
Ik heb ondertussen ook nog een hotfix geinstalleerd (catalyst 11.4) maar ik krijg hem niet aan de praat.
De enige reden dat ik kan bedenken is dat het misschien ligt aan het feit dat ik analoge schermen heb, die ik verbind met de DVI poorten via een omzetstukje. Maar in het verleden heeft dit altijd gewerkt met 2 omzetstukjes voor mijn schermen dus ik snap er niets van..
Kunnen jullie mij misschien helpen?
Groeten
Wouter

