Archief - Router resetten

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

GoofyStoefy

Legacy Member
Toch login en password en mogelijk wlan settings! ^^

R3L4X

Legacy Member
Ok, ik heb de wireless settings verpest, ik geraak niet meer op internet met de laptop dankzij dit : DI-524

Elke keer als ik een setting apply zegt die device is restarting en gebeurt er niks :s

Waar kan ik poort 25565 (voor MC) openzetten?

Nvm is een emulator, maar nog steeds geraak ik niet op de router via 192.168.1.1 en is mijn wireless signaal verdwenen o.O

R3L4X

Legacy Member
Exit zei:
ees resetten en herbeginnen

Heb ik al gedaan en lukt nog steeds niet, zoals aangeraden op de site : elektriciteit uitzetten, de reset knop ingedrukt houden, opzetten en dan 5-10 seconden ingedrukt houden, nog steeds raak ik niet in de settings.

GoofyStoefy

Legacy Member
Voor aan de settings te geraken moet je eerst is via een ethernet kabel met je modem verbinden. Dan kan je alles weer instellen van wlan en dergelijk en pas hierna zal je via wlan kunnen connecten naar de modem.

R3L4X

Legacy Member
GoofyStoefy zei:
Voor aan de settings te geraken moet je eerst is via een ethernet kabel met je modem verbinden. Dan kan je alles weer instellen van wlan en dergelijk en pas hierna zal je via wlan kunnen connecten naar de modem.

Zal straks de pc is aan de modem hangen dan.

GoofyStoefy

Legacy Member
Gamefreaky, bij een reset van de router gaan alle gegevens weg.
Gegevens zoals de login naar de provider, de instellingen van poorten die open staan, wlan instellingen worden ook gereset.

Al deze instellingen moet hij nu weer instellen door de verbinden met de router dmv utp kabel. Eens hij draadloos heeft ingesteld zal het ook via draadloos gaan.

R3L4X

Legacy Member
Heb de laptop ff met kabel aan router en modem gehangen en bij geen van beiden raakte ik op 192.168.1.1 of 192.168.0.1, wat nu? :s

GoofyStoefy

Legacy Member
Moet lukken met kabel, zeker dat dat het juiste ip is dat ge ook vroeger altijd gebruikte?

cool_boy_ke

Legacy Member
Druk Windows Key + R in
Typ cmd in en druk op ok
iPo9G.png

Daarna ipconfig en dan krijg je dit
horwV.png

M'n router z'n IP is Default Gateway . . . . . . . . . : 192.168.1.1

cooLopke

Legacy Member
Open cmd ==> typ het commando ipconfig /all in ==> wat is je IP-adres, subnetmask, default gateway?

R3L4X

Legacy Member
cooLopke zei:
Open cmd ==> typ het commando ipconfig /all in ==> wat is je IP-adres, subnetmask, default gateway?

IP adres : 84.197.224.63
Subnet : 255.255.240.0
Default : 84.197.224.1

GoofyStoefy

Legacy Member
Tijp is je Default Gateway in als ip om naar te surfen en probeer dan je router in te stellen. Dus : 84.197.224.1

R3L4X

Legacy Member
GoofyStoefy zei:
Tijp is je Default Gateway in als ip om naar te surfen en probeer dan je router in te stellen. Dus : 84.197.224.1

'Probleem bij het laden van pagina' :s

R3L4X

Legacy Member
GoofyStoefy zei:
Tijp is je Default Gateway in als ip om naar te surfen en probeer dan je router in te stellen. Dus : 84.197.224.1

Wifi werkt ineens terug maar onder de naam 'default' zonder enig wachtwoord (WEP/WPA), raak nog steeds niet in de settings :(

Exit

Legacy Member
je raakt niet in desettings omdat dat een internet ip is, geen lokaal ip.

zeker dat de verbindingen goed zitten (modem in de internet/wan poort?)
eens router uitzetten en terug aanzetten, test opnieuw
normaal moet je ip 192.168.x.x zijn en gateaway 192.168.x.1
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan