musicmouse
Legacy Member
Ik wil een Siemens SX-762 als draadloze router gebruiken achter mijn Ziggo kastje. Het is van oorsprong een ADSL apparaat, maar ik zet het ADSL gedeelte uit door in te stellen dat internet via ethernet komt. Het werkt een klein beetje en ik zou graag feedback hebben wat er mis gaat.
Op één computer (met Windows 7) kan ik niet internetten, maar ik kan wel de instelllingen veranderen (192.168.2.1). Het netwerkschema geeft aan dat er wel een verbinding is met de SX762 maar geen verbinding tussen de SX-762 en het internet.
De andere computer (ik heb hem maar kort bekeken maar het leek XP) heeft wel internet. Echter, als ik het instellingen adres 192.168.2.1 intik kan hij het niet vinden en wordt uiteindelijk de zoekmachine aangesproken.
Ik vermoed dat de tweede computer er als eerste bij was, maar voor de rest heb ik hier geen verklaring voor.
Op één computer (met Windows 7) kan ik niet internetten, maar ik kan wel de instelllingen veranderen (192.168.2.1). Het netwerkschema geeft aan dat er wel een verbinding is met de SX762 maar geen verbinding tussen de SX-762 en het internet.
De andere computer (ik heb hem maar kort bekeken maar het leek XP) heeft wel internet. Echter, als ik het instellingen adres 192.168.2.1 intik kan hij het niet vinden en wordt uiteindelijk de zoekmachine aangesproken.
Ik vermoed dat de tweede computer er als eerste bij was, maar voor de rest heb ik hier geen verklaring voor.