Archief - Random frame drops

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Mobius10

Legacy Member
Hallo!

Ik heb sinds enkele maanden een probleem met mijn laptop. Wanneer ik games speel krijg ik op random momenten serieuze frame drops. Ik kan de games meestal wel draaien op high of medium met degelijke 40-60 fps. Op gegeven momenten dropt dat echter tot rond de 10 fps gedurende een goeie minuut, waarna het weer naar 40 fps terugkeert. Voor spellen als Call of Duty MW2 is dat behoorlijk irritant aangezien aimen niet zo makkelijk gaat aan 10fps!
Even erbij vermelden dat dit probleem zich zowel voordoet op hoge als op lage kwaliteit van graphics en bij gelijk welk spel!
Ik heb al allerlei oplossingen proberen te zoeken (Nvidia drivers, temperaturen, nieuwe koelpasta & uitstoffen) , maar ik heb nog steeds geen idee wat dit veroorzaakt.

Hebben jullie eventueel suggesties?

Specs:
Acer Aspire 8920G:
Intel Core 2 Duo T9300 @ 2.5Ghz
Nvidia GeForce 9650M GS
4GB DDR2 Ram
Windows 7 Home Premium 64bit

Alvast bedankt!

TrsH

Legacy Member
mss eens scannen naar malware, spyware, virussen?
al een fresh install gedaan?
mss format doen.

windows update die irritant doet.

Mobius10

Legacy Member
Ik overweeg inderdaad een fresh install, maar deze windows 7 staat er nu slechts een maand of 6 op (had eerst vista 32bit) , dus als er andere manieren zijn, zou ik die graag eerst proberen voor ik opnieuw alles format :).
Virussen of malware zouden normaal het probleem niet mogen zijn, ik doe regelmatig scans en ben altijd voorzichtig met bestanden.

TrsH

Legacy Member
buh 6 maand o_O

ok ik weet nu niet of ik abnormaal ben maar ik doe minimum iedere 2 maand 1 format :S
weet dus totaal niet hoe andere mensen hier over denken of wanneer anderen een format doen :D

SpeedFreak.be

Legacy Member
WTF elke 2 maand een format ... als het bij mij 1x per 1,5 jaar is het veel (meestal heeft dat met een upgrade te maken).

TrsH

Legacy Member
Aap zei:
Je doet dan toch wel iets serieus verkeerd.

hoezo serieus verkeerd?
ik zeg niet dat mijn systeem niet meer werkt he, maar ik hebbet gewoon graag allemaal clean, proper en snel.

verreckie

Legacy Member
Heb je geen virusscanner of ander programma die op de achtergrond draait?

Mobius10

Legacy Member
Ik heb dat even bekeken, maar mijn antivirus verbruikt amper wat geheugen en voor de rest zijn er geen grote programma's die draaien op de achtergrond.
Ik overweeg wel om een clean install te doen nu. Ben ik dan zeker dat het probleem van de baan geveegd zal worden of kan dit ook puur een hardware probleem zijn?

Aap

Legacy Member
Schakel de automatische defragmentatie uit van W7, schakel je anti virus uit, schakel updates uit van alles. Probeer opnieuw.

Je drivers van de grafische kaart opwaarderen naar de laatste versie. De drivers van je chipset opwaarderen, BIOS opwaarderen.

vsync (of equivalent) uitschakelen als je grafische kaart dat ondersteunt.

EclipX

Legacy Member
als je naar taakbeheer gaat, op hoeveel staat je processorgebruik?

Mobius10

Legacy Member
Heb alles upgedated, maar nog steeds geen succes!

EclipX zei:
als je naar taakbeheer gaat, op hoeveel staat je processorgebruik?

Bedoel je tijdens het gamen of gewoon zonder belasting?

Aap

Legacy Member
Mobius10 zei:
Heb alles upgedated, maar nog steeds geen succes!

Schakel de automatische defragmentatie uit van W7, schakel je anti virus uit, schakel updates uit van alles. Probeer opnieuw.

Heb je trouwens al eens andere spelletjes geprobeerd? Zelfde probleem?

EclipX

Legacy Member
Trouwens ik zou toch eens AIDA64 proberen en je computer gedurende 15min eens laten stressen, kijk dan goed naar de temperaturen

iTrader9

Legacy Member
TrsH zei:
hoezo serieus verkeerd?
ik zeg niet dat mijn systeem niet meer werkt he, maar ik hebbet gewoon graag allemaal clean, proper en snel.

Dat je dat met windows XP deed, ok..Mor toch ni me de 7.

Mobius10

Legacy Member
Aap zei:
Schakel de automatische defragmentatie uit van W7, schakel je anti virus uit, schakel updates uit van alles. Probeer opnieuw.

Heb je trouwens al eens andere spelletjes geprobeerd? Zelfde probleem?

Is met alle spelletjes hetzelfde probleem! Ik heb een tiental spellen waar er frame drops voorkomen...

EclipX zei:
Als je niks doet met de computer bedoel ik

Varieert van 1 tot 5 % !


EclipX zei:
Trouwens ik zou toch eens AIDA64 proberen en je computer gedurende 15min eens laten stressen, kijk dan goed naar de temperaturen

Temperaturen van CPU gaan niet extreem hoog, na 15 minuten was de average temp 50-55 graden. GPU temp was echter sky-high tijdens het gamen tot een maximum van 85 graden. Kan dat het probleem zijn? Ik heb mijn laptop nog maar onlangs laten uitstoffen en nieuwe koelpasta laten smeren (ik was er zelf bij en heb gezien dat het goed gedaan was). Ik zou niet weten hoe ik de GPU nog koeler krijg?

EclipX

Legacy Member
Ik zou als je dat kan de laptop openschroeven en het koelblok op de videokaart eens losschroeven en wat nieuwe koelpasta erop smeren, en zeker zeer goed kijken als er nergens een kabel overgeplooid zit of stof, plastiek

Mobius10

Legacy Member
EclipX zei:
Ik zou als je dat kan de laptop openschroeven en het koelblok op de videokaart eens losschroeven en wat nieuwe koelpasta erop smeren, en zeker zeer goed kijken als er nergens een kabel overgeplooid zit of stof, plastiek

Dat is ongeveer 1 maand geleden al gedaan en dat hielp ook niet :s.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan