Archief - Probleem NVIDIA GeForce 310M

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Biglia

Legacy Member
Gisteren is een probleem opgetreden terwijl ik Pro Evolution Soccer 2011 aan het spelen was. Het scherm werd plots zwart en niks reageerde nog, dus moest ik de aan/uit-knop gebruiken.
Toen ik het spel opnieuw trachtte te starten (pes2011.exe), kreeg ik volgende foutmelding:
Je computer voldoet niet aan de minimale systeemvereisten om deze software uit te voeren.
Er kunnen fouten optreden tijdens het gebruik.
De videokaart voldoet niet aan de verietse specificaties (GPU: Shader 3.0).
Andere programma's gebruiken het videogeheugen.
Start "Pro Evolution Soccer 2011" nadat alle programma's zijn afgesloten.
De instellingen kunnen niet worden overgenomen vanwege de specificaties van de computer.

Als ik dan bij de keuze tussen afbreken, opnieuw en negeren voor negeren ga, dan kreeg ik onmiddellijk de foutmelding Pro Evolution Soccer 2011 werkt niet meer.

Met settings.exe is het mogelijk om de weergaveinstellingen te wijzigen, net als toetsenbord, controller, audio en online. Een laatste tabblad is Specificaties.
Als ik settings.exe uitvoer, krijg ik de melding:
Je computer voldoet niet aan de minimale systeemvereisten om deze software uit te voeren.
Er kunnen fouten optreden tijdens het gebruik.

Als ik kijk bij tabblad specificaties, geeft hij hetvolgende:
CPU: Intel(R) Core(TM) i3 CPU M 350 @ 2.27GHz x 4 (2.27Ghz) (goed)
RAM: 3.2 GB (goed)
GPU: NVIDIA GeForce 310M (PS0.0/VS0.0) (onmogelijk)
VRAM: 0 MB (onmogelijk)
MINIMALE SYSTEEMVEREISTEN:
Windows XP SP3, Vista SP2, 7
Intel Pentium IV 2.4 GHz of gelijkwaardige processor
1GB RAM
DirectX 9.0c-compatibele videokaart. 128MB Pixel Shader 3.0 (NVIDIA GeForce 6600 of AMD ATI Radeon x1300 videokaart)

AANBEVOLEN SYSTEEMVEREISTEN:
Windows XP SP3, Vista SP2, 7
Intel Core2 Duo 2.0 GHz of gelijkwaardige processor
2GB RAM
DirectX 9.0c-compatibele videokaart. 512MB Pixel Shader 3.0 (AMD ATI Radeon HD2600 of NVidia GeForce 7900 of beter)

Ik heb al de laatste drivers geïnstalleerd en die zouden shader model 4.1 moeten ondersteunen. Er is dus duidelijk iets mis.

Dit is de systeeminformatie over de NVIDIA kaart:
Besturingssysteem: Windows 7 Home Premium 32-bit
DirectX runtime-versie: 11.0

GeForce 310M
Stuurprogrammaversie: 266.58
DirectX-ondersteuning: 10.1
CUDA-kernen: 16
Grafische klok: 625 MHz
Processorklok: 1530 MHz
Geheugenklok: 790 MHz (1580 MHz gegevenssnelheid)
Geheugeninterface: 64-bit
Totaal beschikbaar grafisch geheugen: 1883 MB
Toegewezen videogeheugen: 512 MB DDR3
Videogeheugen systeem: 0 MB
Gedeeld systeemgeheugen: 1371 MB
Video BIOS-versie: 70.18.4B.00.05
IRQ: 16
Bus: PCI Express x16

Mijn laptop heeft ook een geïntegreerde grafische kaart. Als ik dxdiag laat lopen met die kaart als standaard grafische processor zijn er geen foutmeldingen. Als ik dxdiag uitvoer met de NVIDIA kaart als standaard grafische processor loopt ook dxdiag vast.


Hopelijk kan dit iemand wat opweg zetten om mij te helpen.
Alvast bedankt.

Biglia

Legacy Member
Ja, dat had ik al gedaan. Ik hoop echt dat mijn kaart er niet aan is :(

Ook het herinstalleren van vroegere drivers helpt niet. Zou systeemherstel een oplossing kunnen bieden?

Spock

Legacy Member
dat betwijfel ik, maar ik zou toch maar eens proberen. Je kan dit tenslotte altijd ongedaan maken. Give it a try!

Biglia

Legacy Member
Helaas is er blijkbaar geen herstelpunt meer van voor het gebeurd is.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan