Archief - probleem met latency

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Kowlier

Legacy Member
Ik wist niet precies waar dit te plaatsen dus doe ik het maar hier.
sinds twee weken heb ik een nieuwe computer, en die staat op mijn kamer op het 1e verdiep. ik gebruik een powerline als internetbron, die verbonden is met een switch op het gelijkvloer, en vandaaruit rechtstreeks op de modem (telenet kabel, expresnet turbo als dat van belang is).
nu, sinds een dag of drie heb ik verschrikkelijk hoge latency. downloaden is van een steady 1 mb/s naar 200 - 300 kb/s gegaan, en mijn latency van <100 naar >900. ik heb al gepinged en tracert gebruikt, maar ik kan de bron van het probleem niet echt lokaliseren (latency overal boven de 1000). iemand die mij een hint kan geven waar te zoeken?

edit : vreemd , na 8u is alles weer normaal :/ gisteren ook :/

probleem is blijkbaar opgelost met in de router te steken ipv de switch.

RBMK

Legacy Member
Ik ben blij voor je dat het opgelost is maar je probleem doet mij verdacht veel denken aan iets gelijkaardigs dat ik enkele jaren terug heb voor gehad.

Er was in geen jaar iets veranderd aan mijn configuratie en mijn internetverbinding en plots uit het niets had ik gelijkaardige problemen. Ik kon niks meer deftig doen want vrij regelmatig had ik plots met een zéér hoge latency te maken. Ik herinner het mij nog goed want ik was toen verslaafd aan de eerste Battlefield op PC. Plots schoot mijn ping van om en rond de honderd naar de +1000 en daar had ik een goeie week immens veel last van. Ik had van alles geprobeerd. Zelfs een technieker van Telenet is langs geweest maar natuurlijk was het probleem net tijdelijk verdwenen toen hij langs kwam. De beste man had geen idee. Hij had iets veranderd (Ik weet niet meer wat.) maar al snel kwam het probleem opnieuw opduiken. Ik was echt radeloos.

Maar plots... na een paar weken was alles weer zoals voorheen. De eerste weken was ik nog ongerust dat het opnieuw zou opduiken maar ik heb het nooit meer voorgehad. Het is en blijft voor mij nog altijd een misterie wat dit veroorzaakt zou kunnen hebben.

Soms is het internet een raar goed als je het mij vraagt. ;)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan