De meeste
portable amps zijn vnl. bedoeld om je headphones beter aan te drijven op draagbare spelers wanneer ze niet genoeg vermogen hebben om de drivers deftig aan te drijven, als dit het geval is (wat kan gezien de impedantie van 55 ohm van de headphone, ik heb geen idee hoe deftig een ipod is op dat vlak) dan is een goedkope portable amp aan te raden: een fiio e5 kost zo'n 30€, is klein en doet die job goed (maar ook niets meer (heeft wel een bass boost functie maar bon)).
Je hebt ook duurdere portable amps (>100€

die in feite een grote amp vervangen, maar dat lijkt me nogal nutteloos aangezien je dan toch gelimiteerd wordt door je matige source (mp3-spelertje).
Ik heb een mp3 speler van mpman met een sennheiser hd 555 (50 ohm) en die heeft zonder twijfel problemen met die weerstand (moet op 50% max volume ipv laagste stand, geen enkele bass op vlakke equalizer, minder detail ivm pc,...), maar andere mp3 spelers hebben daar dan weer geen probleem mee.
Als het bedoeld is van een amp te hebben voor thuisgebruik bv met pc/cd-speler/etc dan is het overbodige luxe voor zo'n "goedkope" headphone (voor een degelijke amp betaal je veel meer dan voor die akg (wat wel een goede headphone is voor die prijs

)).
Betere plaats om zoiets te vragen (ik ben ook allesbehalve een expert en ik betwijfel of er hier veel op het forum zitten):
Forums - Head-Fi.org