Archief - Pinnetje afgebroken

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Desertfish_88

Legacy Member
Dit is misschien een stomme vraag,
maar ik zit hier met een processor waar één pinnetje van is afgebroken...
(we hebben ondertussen al een nieuwe gekocht)
Zou deze nog kunnen werken of is dit op één of andere manier repareerbaar?

thx,

P.S. : processor = Intel Pentium 4 2.8 Ghz (Prescott) 1MB cache h/t, socket 478

ComputerVISTA

Legacy Member
Moest ge dat er nu is weer aan solderen met een bout met een heel fijne punt aan een temp waar je soldeertin maar net mee smelt (dus niet te hoog)

***ARF***

Legacy Member
steekt hem er is in en probeert is
voor hetzelfde geld is da gewoon een gnd ofzo

flov007

Legacy Member
ik heb het ook voor gehad en mijn cpu was naar de kloten...

BlaRock86

Legacy Member
bij de mijne zijn er 2 pinnekes kapot en macheert nog altijd (2 pinnekes in een binnenhoek)

WoDk@

Legacy Member
Voor het zelfste geld blaazde ook wel uw mobo op...Spreek uit ervaring, al een was het ni van mezelf :p

Mr. M

Legacy Member
Mobutu zei:
lol die is kapot é
....
lees de comments bove u en dan wete da het ni HOEFT kapot te zijn
voor t zelfde geld werkt die cpu nog perfect

hangt er van af welk pinnetje is overgebroken

jodeman

Legacy Member
raar... normaal is die stuk wanneer er een pinnetje afbreekt hoor.

xpr·k

Legacy Member
fotootje van pakken en vragen op XtremeSystems forum . Daar loopt de creme de la creme van de nerds rond , gegarandeerd wel enen dat u kan vertellen of hij nog zal werken of niet .

m@rle

Legacy Member
ik heb da ook ooit is voor gehad( wel me meerdere pinnekes :s )

en die was vo de vuilbak, ma ge kunt altijd proberen he,

en ge kunt msh nog proberen om die aan een te solderen(alhoewel da der weinig kans is da da ooit gaa't lukken :(

eniac

Legacy Member
jodeman zei:
raar... normaal is die stuk wanneer er een pinnetje afbreekt hoor.

En waarom zou die normaal stuk zijn?

Er zijn pinnen die niet gebruikt worden, er zijn meerdere pinnen die dezelfde functies dienen.

jodeman

Legacy Member
Die geven de informatie door naar de registers op uwe cpu dmv elektronische pulsen. Als die geen pulsen doorgeven en dus geen enen en nullekes kunnen doorsturen dacht ik dat er registers op uwe cpu niet gevuld konden worden en er dus geen wiskundige berekeningen met de registers konden uitgevoerd worden en hierdoor uwe cpu niet goed kon werken. Wist niet dat er nutteloze pinnekes op de cpu waren, waarom maken ze die dan? Wist ook niet dat verschillende pinnekes dezelfde functies hadden.

Davion

Legacy Member
er zijn ook pinnen voor de stroom of GND en die sharen intern gewoon 1 kanaal dus als er daar 1 fzo van wegvalt is da nie erg...

eniac

Legacy Member
jodeman zei:
Wist niet dat er nutteloze pinnekes op de cpu waren, waarom maken ze die dan?

Er durven al eens ongebruikte pins opkomen die later worden gebruikt voor extra features in een volgende herwerking van de core, op die manier moet er geen socketverandering komen.

Wist ook niet dat verschillende pinnekes dezelfde functies hadden.

Zie Davion, GND is een mooi voorbeeld.

Mobutu

Legacy Member
boja tzit wat in maar kweetet niet zulle, tis toch wel een pinneke é lol
Theeft zeker iet van nadeel kweetwel nie wa :p
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan