Archief - oc'en van xp2200+

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

tossy

Legacy Member
mijn systeem is:
amd xp2200+ (1800mhz : 133*13.5)
512 ddr pc2700
abit kd7

en ik heb hier al ewa zitten oc'en en ben tot 1950mhz geraakt op 156*12.5 met vcore verhoogt van 1.650 -->1.750 of anders crash :)

ik zou toch wel op 2ghz willen geraken maar zou ik nog veel verder geraken als ik nog ewa met m'n vcore zou sukkelen, en hoever zou ik maximum gaan?

dank bij voorbaat :)

xyus89

Legacy Member
ik zou het simpel forumlieren

RTFS
RTFS RTFS RTFS RTFS RTFS RTFS RTFS RTFS RTFS RTFS RTFS RTFS RTFS RTFS RTFS RTFS RTFS RTFS RTFS RTFS RTFS RTFS RTFS RTFS RTFS RTFS RTFS RTFS RTFS RTFS RTFS RTFS RTFS RTFS RTFS RTFS RTFS RTFS RTFS RTFS RTFS RTFS RTFS RTFS RTFS RTFS RTFS RTFS RTFS RTFS RTFS RTFS RTFS RTFS RTFS RTFS RTFS RTFS RTFS RTFS RTFS RTFS RTFS RTFS RTFS RTFS RTFS RTFS RTFS RTFS RTFS RTFS RTFS RTFS RTFS RTFS RTFS RTFS RTFS RTFS RTFS RTFS RTFS RTFS RTFS RTFS RTFS RTFS RTFS RTFS RTFS RTFS RTFS RTFS RTFS RTFS RTFS RTFS RTFS RTFS RTFS RTFS RTFS RTFS RTFS RTFS RTFS RTFS RTFS RTFS RTFS RTFS RTFS RTFS RTFS RTFS RTFS RTFS RTFS RTFS RTFS RTFS RTFS RTFS RTFS RTFS RTFS RTFS RTFS RTFS RTFS RTFS RTFS RTFS RTFS RTFS RTFS RTFS RTFS RTFS RTFS RTFS RTFS RTFS RTFS RTFS RTFS RTFS RTFS RTFS RTFS RTFS RTFS RTFS RTFS RTFS RTFS RTFS RTFS RTFS RTFS RTFS RTFS RTFS RTFS RTFS RTFS RTFS RTFS RTFS

niemand kan zeggen hoe ver ge geraakt...
met mijnne amd 64 kom'k tot 2500 stabiel

Xyus (goe davion GEEN ''cheerz'' meer?)

str0ntj3

Legacy Member
zet em op 510 fsb
denk dat da wel het max zal zijn?
zo iets rond de 7Ghz?
moet kunnen

- sticky
- hoe ver da gij me u pc kunt gaan kunnen wij nie weten
- tis van daag weer leuk van de domme vragen

tossy

Legacy Member
heb sticky gelezen staat veel maar niet alles in. heb niet gevraagd hiever m'n cpu zou gaan gewoon hoeveel ik mijn vcore maximum kan verhogen want ik weet daar niet al teveel van en sorry als m'n vraag ni am te best geformuleerd was. heb juist ff gegamed en pc is gecrashed en heb daarom vcore van 1.750-->1775 verhoogt of dat genoeg is zal ik sebiet wel zien he. maar is 1.775 nog binnen het veilige of zou ik beter een ei op m'n cpu begginen te bakken.

Puijken

Legacy Member
Ja is nog veilig zolang u temps in orde zijn.... (ik probeer onder 50° stressed te blijven...). Vanaf 60° stressed wordt et imo ECHT teveel dus probeer daar zeker onder te blijven. 1.85 op air is nog wel te doen als u temps et toelaten.

En Xyus stom kind doe es normaal wilde.... gij hebt int begin 250 STOMME OP NIETS SLAANDE posts gedaan... gewoon om maar u post aantal omhoog te krijgen.... kreeg soms echt stress van uw posts... (en nu ook door der in te zetten "kijk davion geen cheers meer ist nu goe"). Ga ffkes ergens anders den baby uithangen en kom hier enkel als ge seriueze vragen wilt stellen.

Trouwens AMD64 en AMD XP kunt ge NIET vergelijken... zijn twee totaal verschillende cpu's dus ge moet hem geen goede moed geven da em misschien tot 2500 mhz zal geraken want da zal toch al tamelijk lastig worden denk ik.

tossy

Legacy Member
ok thx puijken toch nog ene da hier ewa vriendelijk is, maar gaan het laten voor vandaag morgen nog ewa sukkelen.

Massman

Legacy Member
wek mobo ebt gy ?
als't nen nforce 2 is, best de pci/agp-lock aanzetten ;)

tossy

Legacy Member
neen tis een abit kd7 met via chipset

edit: ik heb hem stabiel op 1950mhz gekregen op 150*13 met vcore 1.8. op 156*12.5 crashte die altijd na een tijd en had vcore max op 1.8 gezet.

tossy

Legacy Member
ik krijg m'n cpu maar niet stabiel op 2ghz, na een tijdje crashed die altijd. temp ligt dan rond de 56° (stressed) met vcore 1.8v. zou hem mss stabieler draaien moest ik hem op 1.825 of 1.850 zetten? want vind het nu al redelijk veel op 1950mhz (1.8) en zoja de warmte zalllek wel in het oog houden :unsure:

nazaar

Legacy Member
Puijken zei:
Trouwens AMD64 en AMD XP kunt ge NIET vergelijken... zijn twee totaal verschillende cpu's dus ge moet hem geen goede moed geven da em misschien tot 2500 mhz zal geraken want da zal toch al tamelijk lastig worden denk ik.

hangt er vanaf welke core het is eh, ik heb tbreds me goeie steppings toch al 2500 (en hoger) zie halen ;)

btw uw reactie tegen xyus: overschot van gelijk !!

Desert Eagle

Legacy Member
Ik had mijne 2200xp (t-bred B dacht ik) op 2047 mhz stabiel gekregen 163.8*12.5 v-core op 1.775.
Om mijn oudere abit bordje deed die niks, maar dit bordje had geen clockingtools.
Met die Asus A7N8X-del rev 2 gaat het allemaal zonder problemen.
Nu zit daar wel ne 2500 en 400mhz ram op.

tossy

Legacy Member
ik had het nen dag op 1950mhz, maar na ne lange tijd crashte hij toch en er stond al 1.8v op. heb nu gewoon 12*159 (1908mhz) gedaan. standaart is het 133*13.5 (1800mhz). heb al zitten proberen en doen maar crashed altijd. zeker op 2ghz. maar die 12*159 is die beter als bv 140*13.5 (beide ~1900)

Sander H

Legacy Member
gij moet precies wel rap uw vcore verhogen, ik heb bij ene 13,5*160 gehaald zonder verhoging (nie verder geprobeerd)
bij sisoft sandra kwam hem ongeveer overeen met ne AXP 3000+

Dave Clarke

Legacy Member
Heb ook nen AMD XP +2.2 en heb de mijne ( zonder em te unlocken ) op 12*150 staan.
verder ga ik ni proberen want men temp is al 48°C
mor wc is op komst

als ge gedaan et ermee zeg dan eens de eindresultaten zal wel laten weten wa men snelheid zal zijn met wc setup.

tossy

Legacy Member
ik moet zeer rap mijne vcore verhogen en da zuigt wel ewa

en zal het weten te zeggen hoever ik geraak, maar nu staat mijne kop er nimeer naar. straks of morgen ewa verder proberen.

XTRATEC

Legacy Member
Welke ram, psu, cooler?
Zonder die info staan we geen stap verder!

str0ntj3

Legacy Member
hoe kan u CPU en u Case nu alletwee 30° zijn, das hipocriet, da kan gwn nie :p!!!

tossy

Legacy Member
weet ik het jong ik vond da ook zeer raar, maar die 2 temps zijn altijd bij na dezelfde, soms is m'n case 2 graden cooler ma meer ook nie. stressed ligt cpu nu wel rond 46 en case zo iet van 39. maar ik was een op ne lan en daar was het ewa cooler en dan scheelde temp tss case en cpu ook wel 10 graden. ik zit hier zo op een kutzolderkamer me 2 van die schuine vensters dus daar komt ook maar weinig frisse lucht van, nochtans case staat nergens tss, heeft voldoende air om te coolen.
begrijp het ook niet, kutkamer.

Sacristar

Legacy Member
uw idle temps zijn niet belangrijk (die 30/30 dus), uw stressed temps wel (die 39/46)

om echt je cpu te stressen zou je best prime95 downloaden en de torture test laten lopen (die voor maximum heat output).
wel je temps in het oog houden dan :) als dat programma loopt en je temps veranderen niet meer van waarde dan zijn dat je stressed waardes.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan