Archief - Nvidia GeForce 6200

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

SweetCakeKiller

Legacy Member
Yuu, ik was van plan om de GeForce 6200 aan te kopen, maar weet iemand of ik daar iets extra voor zou moeten hebben? Een kennis zei dat voor sommige kaarten er een grotere of sterkere voeding vereist is. Is dit waar? En wat is de criteria daarvoor?

Exit

Legacy Member
deze zal niet veel extra voeding nodig hebben
als een kaart een extra voedingstekker heeft moet deze verbonden worden
dan zien hoeveel watt deze nodig heeft enzo
maar deze heeft zover ik weet geen extra stekker en is een zware voeding niet nodig

waarom zo'n oude kaart kopen?

SXe

Legacy Member
Vraag ik mij ook af... Waarom een kaart van meer als 5 jaar oud kopen?

Basil Fawlty

Legacy Member
Het is ten eerste al een oude kaart, en ten tweede is het een trage kaart (zelfs toen al). Tenzij het gewoon is om beeld te geven, zijn er betere alternatieven.

SweetCakeKiller

Legacy Member
Zoals? Heeft er iemand een betere kaart in gedachten van minder als 100€?

Cerv.Be

Legacy Member
Wat zijn de bedoelingen? Is het puur om beeld te geven? (Bureau/internet PC?) Of wordt er toch ietwat op gegamed?

Als het puur om gewoon beeld weer te geven is, maakt het imo nauwelijks iets uit. Steek er dan gewoon de goedkoopste in die je tegen komt :p

Basil Fawlty

Legacy Member
AGP of PCI-E? Als het inderdaad alleen voor simpelweg wat beeld is, dan voldoet elke kaart wel. Alleen op de analoge output zit er nog wat verschil tussen heel oude kaarten (lees: het GeForce FX tijdperk en ervoor) en modernere kaarten.

SweetCakeKiller

Legacy Member
Eigenlijk speel ik de laatste tijd Empire Total War en vraag ik me af welke kaart ik zou kunnen kopen om da goe te kunnen bolle, ne vriend zij 'zoek er een van 512mb' en da was er ene voor 35€ dus ik dacht da ik wel goe zat

Silmarunya

Legacy Member
SweetCakeKiller zei:
Eigenlijk speel ik de laatste tijd Empire Total War en vraag ik me af welke kaart ik zou kunnen kopen om da goe te kunnen bolle, ne vriend zij 'zoek er een van 512mb' en da was er ene voor 35€ dus ik dacht da ik wel goe zat

Empire kan je vergeten met een 6200, punt. Dat aantal MB geheugen zegt trouwens bitter weinig. Snelheid van de processor en het geheugen zijn veel belangrijker, net als de architectuur zelf.

De ATI 4850 gaat nog voor rond de €100 euro, tweedehands zelfs wat minder. Dat is zonder meer het beste wat je voor die prijs kan krijgen vrees ik.

Basil Fawlty

Legacy Member
Voor een HD4850 ga je dus wel waarschijnlijk een meer stevige voeding nodig hebben. Maar zonder meer informatie over je systeem kunnen wij echt geen zinnige raad geven ;)

Basil Fawlty

Legacy Member
Mwa, dat hangt van de rest van zijn systeem af. Een verouderd systeem moet je geen dure kaart geven, want dan is de rest gewoon de bottleneck.

CompuCity

Legacy Member
SXe zei:
Of je koopt ineens een deftige grafische kaart...

hij vraagt toch expleciet een kaartje onde de 100€
vb:
SweetCakeKiller zei:
Zoals? Heeft er iemand een betere kaart in gedachten van minder als 100€?
bij nvidia heb je dan nog eens mooi physx erbij.
(en ja ben bevooroordeeld, ben geen ATI fan)

SXe

Legacy Member
No offence maar sommige van uw prijzen liggen belachelijk hoog bijvoorbeeld:

Een HD 5850 voor 358.99 euro?
Een HD 4870 voor 152.99 euro?
Een HD 4850 voor 116.99 euro?

Enkel Intel processoren, E8400 voor 192.99, i5 760 voor 222.99.

(Uiteraard uw keuze voor zo'n hoge prijzen maar wij zullen uw winkel nooit aanraden als ze ze hoog blijven staan. En dat maakt echt wel wat uit hoor)

PhysX is pure marketing, het aantal games dat PhysX ondersteunt kan je op je 2 handen tellen + de FPS daling is enorm.

Hoe kan je nu een goede winkel runnen als je een fanboy bent?

phate_13

Legacy Member
2de hands vind je al een HD4850 voor rond de 50 euro. Echt een koopje voor zijn prestaties imho.
Normaal zal je voeding dat zeker aankunnen. Het enige probleem is dat het een brolvoeding zou zijn. Qua wattage zou het geen probleem mogen zijn, behalve als het een merkpc is.

En inderdaad, wat een prijzen. :x Zorg dat je zeker ergens anders gaat. =)

*Edit*: Pas trouwens op:
Infractions:
Reclamepost/thread 3pt 4mnd
https://www.beyondgaming.be/forums

CompuCity

Legacy Member
prijzen worden niet door mij bepaald.
worden in het hoofdkantoor in Hoeselt bepaald.
klachten daaromtrend kan u wenden aan het keten management.
klachtenformulier link
ikzelf hanteer de dagprijzen op basis van de leveranciersprijs in de winkel.

trouwens, is dat flamen op mensen die willen helpen normaal hier?

SXe

Legacy Member
phate_13 zei:
2de hands vind je al een HD4850 voor rond de 50 euro. Echt een koopje voor zijn prestaties imho.
Normaal zal je voeding dat zeker aankunnen. Het enige probleem is dat het een brolvoeding zou zijn. Qua wattage zou het geen probleem mogen zijn, behalve als het een merkpc is.

En inderdaad, wat een prijzen. :x Zorg dat je zeker ergens anders gaat. =)

*Edit*: Pas trouwens op:
Infractions:
Reclamepost/thread 3pt 4mnd
9lives - Games Forum - FAQ: Forum Rules

Op zich maakt dat niet uit de reclame, wij maken constant reclame. We kunne toch moeilijk zeggen: "Er is een goede grafische kaart maar we mogen de naam niet zeggen".

Onnozel, niet? :p
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan